Gjest dyreelsker Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Vi ønsker oss et dyr. Jeg reagerer allergisk på katter, selv om det av en eller annen grunn ikke slår ut på tester. Hvor sannsynlig er det at jeg også vil reagere på hund? Noen her som tåler hund men ikke katt (eller omvendt?) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Jeg er veldig allergisk mot katt, og har ikke tidligere reagert på hund før jeg har eksponert meg over flere timer. Nå reagerer jeg mer og mer, slik at jeg tar allergimedisin på forhånd når jeg skal besøke venner med hund. Guttungen min reagerer kraftig på katt. Jeg bare venter på at han skal begynne å reagere på bikkja som bor hos faren hans, men det hittil latt vente på seg. Det er antagelig ikke noe sjakktrekk å anskaffe hund dersom du reagerer på katt. Utrolig kjipt å måtte kvitte seg med den etter en stund. ''Ved påvist allergi mot et pelsdyr, bør første forebyggende råd være ikke å anskaffe kjæledyr. '' Kilde: http://naaf.no/no/fakta/Allergi/Dyreallergi/ 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Man kan reagere på hund og ikke katt, eller omvendt. På samme måte som man kanskje ikke reagerer på alle hunder og katter. Min datter er allergisk mot noen hunder, til tross for dette har vi hund selv som hun ikke reagerer på. Legen mente at eksponeres man for allergenet over tid kan kroppen selv utvikle immunforsvaret på en slik måte at man tåler mer og mer. Bønder og barn som vokser opp på gård feks er sjelden allergiske, og dette skyldes rett og slett at de fra fødselen av eksponeres for det meste av dyr og denslags. Det er verre å vokse opp under sterile forhold, ihvertfall i den tro at man ikke kan utvikle allergi. 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Dattera mi er allergisk mot katt men skal kjøpe hund nå, men er varsom med hva slags hund hun skal kjøpe fordi hun er redd for allergi 0 Siter
Gjest It`sadoggydogworld Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Forsøk å se om du kan trives med noen av de hundene som ikke røyter og er mer "allergivennlige". Feks malteser, Bichon Frise, Goldendoodle, Dvergpuddel, hele listen her: http://www.allehunderaser.com/hunderaser/allergivennligehunder.php Hunder med hår, ikke pels er de du bør se etter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.