Gå til innhold

Allergispørsmål hund katt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mariaflyfly

Jeg er veldig allergisk mot katt, og har ikke tidligere reagert på hund før jeg har eksponert meg over flere timer. Nå reagerer jeg mer og mer, slik at jeg tar allergimedisin på forhånd når jeg skal besøke venner med hund.

Guttungen min reagerer kraftig på katt. Jeg bare venter på at han skal begynne å reagere på bikkja som bor hos faren hans, men det hittil latt vente på seg.

Det er antagelig ikke noe sjakktrekk å anskaffe hund dersom du reagerer på katt. Utrolig kjipt å måtte kvitte seg med den etter en stund. :(

''Ved påvist allergi mot et pelsdyr, bør første forebyggende råd være ikke å anskaffe kjæledyr. ''

Kilde: http://naaf.no/no/fakta/Allergi/Dyreallergi/

Onsdag1365380628

Man kan reagere på hund og ikke katt, eller omvendt. På samme måte som man kanskje ikke reagerer på alle hunder og katter. Min datter er allergisk mot noen hunder, til tross for dette har vi hund selv som hun ikke reagerer på. Legen mente at eksponeres man for allergenet over tid kan kroppen selv utvikle immunforsvaret på en slik måte at man tåler mer og mer. Bønder og barn som vokser opp på gård feks er sjelden allergiske, og dette skyldes rett og slett at de fra fødselen av eksponeres for det meste av dyr og denslags. Det er verre å vokse opp under sterile forhold, ihvertfall i den tro at man ikke kan utvikle allergi.

Gjest It`sadoggydogworld

Forsøk å se om du kan trives med noen av de hundene som ikke røyter og er mer "allergivennlige". Feks malteser, Bichon Frise, Goldendoodle, Dvergpuddel, hele listen her: http://www.allehunderaser.com/hunderaser/allergivennligehunder.php

Hunder med hår, ikke pels er de du bør se etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...