Gå til innhold

Budsjett

Gjest penger penger penger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest penger penger penger

Det spørs jo hva de 8000 skal brukes til? Er husleie og strøm betalt? Er det kun til mat og husholdningsartikler? Hvis det siste stemmer, burde det gå greit.

Alt er betalt.Dette er kun til opphold. Mat, stort sett. Ingen selskapelighet i sikte før vi har fått lønn.

Vi har penger på en sparekonto i tillegg, men de bør ikke brukes hvis det ikke skjer noe spesielt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364732-budsjett/#findComment-3167891
Del på andre sider

Gjest lurer på det meste

Det er jo bare å se hva dere har pr uke/dag frem til lønn. Hvis dere spiser fornuftig burde dere ikke ha noen problemer med å greie det. Jeg er veldig nøye med å sjekke priser i matbutikkene og det er veldig mye å spare ved å gjøre riktige valg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364732-budsjett/#findComment-3167902
Del på andre sider

Annonse

Gjest har det verre jeg

Det har vi. Dette er kun til mat og sånn.

Handle på Rema1000 eller noe om du kan og handle kun en gang i uka.

Skriv handleliste med det dere trenger, sjekk tilbudsaviser.

Prøv å grovregne på hva ukehandelen koster før dere drar i butikken.

Skulle gå greit med det beløpet dere har, dere har ikke bleieunger eller babyer som trenger babygrøt osv... verre med meg, jeg har 1400 nå og får snart ca. 2000 i barnetrygd, dette skal jeg ha frem til 12. juni...

og barnematen suger budsjettet mitt, kunne laget barnematen selv og, men har liksom ikke tid eller ork til det.

Men likevel har jeg funnet ut at vi klarer oss akkurat. Eneste som gjør meg litt deppa er at vi må kutte ut/ned på "luksusting", kan ikke shoppe klær og ting og tang, så kjøper bare det mest nødvendige. Samtidig så vil jeg jo bli bikinifin til sommeren - så ser på det som en glimrende anledning til å la være å falle i fristelsen for å kjøpe godteri og brus...

Alle småpenger her og der blir jo noen hundrelapper til slutt..

Kjøp det dere trenger av brød, egg er fint å ha til ulike ting og tang, basisvarer (mel, melk, gjær, bakepulver, sukker, krydder, ris, pasta), poteter, grønnsaker.

Kjøp de billigste variantene. Rema1000 har billige laksefileter f.eks. - et godt tips til billig og sunn middag, så kjøper dere poteter og gulrøtter og rømme eller kasam, og kanskje agurk...

Middag kan være dyrt, men tenk gjennom ting dere kan lage hver dag - som er billig og som det kanskje blir rester av, så kan man ha restemiddag dagen etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364732-budsjett/#findComment-3167903
Del på andre sider

Gjest har det verre jeg

Alt er betalt.Dette er kun til opphold. Mat, stort sett. Ingen selskapelighet i sikte før vi har fått lønn.

Vi har penger på en sparekonto i tillegg, men de bør ikke brukes hvis det ikke skjer noe spesielt.

Nei, samme her- jeg har over 100 tusen på bok,

men de skal ikke røres før ytterste nød...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364732-budsjett/#findComment-3167904
Del på andre sider

Gjest sparsommelig

Handle på Rema1000 eller noe om du kan og handle kun en gang i uka.

Skriv handleliste med det dere trenger, sjekk tilbudsaviser.

Prøv å grovregne på hva ukehandelen koster før dere drar i butikken.

Skulle gå greit med det beløpet dere har, dere har ikke bleieunger eller babyer som trenger babygrøt osv... verre med meg, jeg har 1400 nå og får snart ca. 2000 i barnetrygd, dette skal jeg ha frem til 12. juni...

og barnematen suger budsjettet mitt, kunne laget barnematen selv og, men har liksom ikke tid eller ork til det.

Men likevel har jeg funnet ut at vi klarer oss akkurat. Eneste som gjør meg litt deppa er at vi må kutte ut/ned på "luksusting", kan ikke shoppe klær og ting og tang, så kjøper bare det mest nødvendige. Samtidig så vil jeg jo bli bikinifin til sommeren - så ser på det som en glimrende anledning til å la være å falle i fristelsen for å kjøpe godteri og brus...

Alle småpenger her og der blir jo noen hundrelapper til slutt..

Kjøp det dere trenger av brød, egg er fint å ha til ulike ting og tang, basisvarer (mel, melk, gjær, bakepulver, sukker, krydder, ris, pasta), poteter, grønnsaker.

Kjøp de billigste variantene. Rema1000 har billige laksefileter f.eks. - et godt tips til billig og sunn middag, så kjøper dere poteter og gulrøtter og rømme eller kasam, og kanskje agurk...

Middag kan være dyrt, men tenk gjennom ting dere kan lage hver dag - som er billig og som det kanskje blir rester av, så kan man ha restemiddag dagen etter.

Middag trenger ikke være så dyrt. Jeg har kjøpt nå to pakker lerøy fiskegrateng, 17 kr til sammen. Så koker vi litt euroshopper poteter og gulrøtter. Middag til fire personer for ca. 20 kr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364732-budsjett/#findComment-3167907
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...