Gå til innhold

Venn savnet på Hawaii - kan dere hjelpe?

Anbefalte innlegg

Letingen etter en professor fra Trondheim (og bror til barndomsvenninne av meg) ble avsluttet i dag. Han forsvant under en løpetur på Hawaii på lørdag, og evt. videre søk blir gjort av frivillige. Kan de av dere som har kontakter på Hawaii, være så snill og sende denne meldingen på et eller annet vis?

Please share this message if you know someone living in Hawaii who is willing to search for our friend Are Hjorungnes. Contact Nina Fasi. She will coordinate the search from the bottom of the trail.

Nina Fasi

Consul of Norway

949 Wainiha Street

Honolulu, Hawaii, 96825

(808)721-1010 cell

(808)593-1240

[email protected]

Fortsetter under...

Er det greit at jeg legger den ut på et amerikansk forum? Der er det folk fra Hawaii også

Ja, hvor som helst! Si at du kun ønsker seriøse svar da, kanskje lurt å skrive "at" i stedet for alfakrøllen på slike steder?

Skulle gjerne hjulpet til i letingen selv, men det er altfor langt unna... nesten stygt å si det, men følelsen på slike hendelser blir så helt annerledes når de blir nære, og det gjelder noen du faktisk kjenner godt. Jeg visste ikke at det var han før i går... men denne meldinga er det søsteren hans som har skrevet, bare så det er sagt.

Ja, hvor som helst! Si at du kun ønsker seriøse svar da, kanskje lurt å skrive "at" i stedet for alfakrøllen på slike steder?

Skulle gjerne hjulpet til i letingen selv, men det er altfor langt unna... nesten stygt å si det, men følelsen på slike hendelser blir så helt annerledes når de blir nære, og det gjelder noen du faktisk kjenner godt. Jeg visste ikke at det var han før i går... men denne meldinga er det søsteren hans som har skrevet, bare så det er sagt.

Jeg har lagt den ut sammen med artikkelen med bilde fra VG. Det er et seriøst forum, de fleste vet hvem jeg er og etter min oppfatning så er mange amerikanere veldig hjelpsomme og seriøse når alvorlige ting skjer.

Annonse

Bare hyggelig. Det har allerede kommet lykketilønsker om at han blir funnet. Litt feil tid på døgnet hvis man ønsker at de på Hawaii skal se med en gang, det er vel knapt morgen der :o)

Så fint! Har en link til ei Hawaii-avis, skal se om jeg finner den igjen...

Bare hyggelig. Det har allerede kommet lykketilønsker om at han blir funnet. Litt feil tid på døgnet hvis man ønsker at de på Hawaii skal se med en gang, det er vel knapt morgen der :o)

http://www.staradvertiser.com/news/breaking/121862919.html

Her er enda en link: http://www.hawaiinewsnow.com/story/14665870/hfd-to-terminate-its-search-for-missing-trail-runner-in-mokuleia

Annonse

Nå har det offentlige avsluttet letingen fordi prosedyren sier "bare i 3 dager"! Tragisk.

"The Honolulu Fire Department called off its search yesterday afternoon, said fire Capt. Terry Seelig. Fire Department protocol is to conduct such searches for three days, he said."

Nå har det offentlige avsluttet letingen fordi prosedyren sier "bare i 3 dager"! Tragisk.

"The Honolulu Fire Department called off its search yesterday afternoon, said fire Capt. Terry Seelig. Fire Department protocol is to conduct such searches for three days, he said."

Jeg vet det, og derfor er det så viktig å engasjere flest mulig frivillige. De som har kontakter på Hawaii - spre lenken!

Tragisk at de avslutter søket så tidlig, selv om noen har kommentert i bloggen der at området er bratt og farlig, og at kun erfarne folk bør være med.

Søsteren reiste over i dag, tror jeg, eller så drar hun i morgen. Håper virkelig de finner ham... det er faktisk nesten helt surrealistisk hele greia, og rett og slett merkelig.

Jeg vet det, og derfor er det så viktig å engasjere flest mulig frivillige. De som har kontakter på Hawaii - spre lenken!

Tragisk at de avslutter søket så tidlig, selv om noen har kommentert i bloggen der at området er bratt og farlig, og at kun erfarne folk bør være med.

Søsteren reiste over i dag, tror jeg, eller så drar hun i morgen. Håper virkelig de finner ham... det er faktisk nesten helt surrealistisk hele greia, og rett og slett merkelig.

Den ene damen sier at slikt skjer på Hawaii. Onkelen hennes ble også borte og de mente han var spist opp av en hai. Og hvis noe blir drept så kaster de dem til haiene og så finner man dem aldri.

Jeg har aldri vært på Hawaii så jeg aner ikke.

Den ene damen sier at slikt skjer på Hawaii. Onkelen hennes ble også borte og de mente han var spist opp av en hai. Og hvis noe blir drept så kaster de dem til haiene og så finner man dem aldri.

Jeg har aldri vært på Hawaii så jeg aner ikke.

Huffda... får håpe det ikke har skjedd oppi høyden/dalen der Are befinner seg. Familien er frustrerte over at norsk UD har gitt den norske konsulen beskjed om å ikke involvere seg mer, for hun har vært en dyktig koordinator ift leteaksjonen blant frivillige.

Familien kom fram i dag morges, og skal begynne å lete nå i kveld kl. 20 norsk tid. Søsteren og en venn av broren skal være med og lete langs stien Are løp. Ellers prøver de å få kontakt med flest mulige mediekanaler for å få dem til å følge saken. Det er for mye for familien alene å håndtere, selv om de har god hjelp fra nære venner her hjemme.

http://www.aftenposten.no/template/ver7/components/tips_aftenposten.jsp?view=full

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...