Gjest mamma til 4-åring Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Apropos spørsmålet nedenfor: Vi bor i et sameie (blokker med felles hage). Forleden var det en gutt på rundt 8 som løp rundt med et lekeskytevåpen, mellom alle småbarna (2-4 åringer) som lekte der som vanlig. Jeg skjønner ikke at det kan være lov med sånne lekeskytevåpen jeg, da. Det var sånn at når man trykket så skjøt det ut flere "plastprosjektiler" etter tur, som et langsomt maskingevær. De spratt ikke langt da, og de var relativt store, men likevel, noen kunne jo lett få dem i ansiktet. Jeg ble forskrekket, og sa spontant til gutten at "beklager men sånt er det ikke lov å leke med her på fellesområdet, vi vil ikke ha det". Nå venter jeg bare på at foreldrene hans skal komme og protestere mot at jeg nektet gutten å leke med sin nye leke på fellesområdet. Hvem har rett her? Hva burde man gjøre? 0 Siter
Sør Skrevet 18. mai 2011 Skrevet 18. mai 2011 Sette seg ned og snakke med foreldrene om felles spilleregler? Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.