Gå til innhold

Reiser sørover til varmere strøk. Hvilke klær?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke så bereist

Reiser til Spania på torsdag. Sla være vekke en uke og det er stort sett meldt 20-24 grader og sol, men også et par regnbyger innimellom.

Skal jeg tro blindt på værvarselet kan jeg jo bare ta med sommergarderoben. Men bør jeg ha med noen varme klær også? Kan vel være kaldt om natten og vi kommer til å være mye ute. Lurer bla veldig på hvilken jakke jeg skal ta med. Blir en sort lang bomullskåpe for mye? Hjemme pleier jeg alltid å gå med lange boots til kjoler/skjorts o.l. Er det ok her også eller ser bare folk rart på deg da siden det kanskje er for varmt?

Tips please!

Fortsetter under...

Caloni Makaroni

Været varierer litt mellom ulike deler av Spania. Selv har jeg lagt vekk olabuksene for sesongen i alle fall, går bare i trekvartbukser eller shorts og tskjorte/singlet. Om kvelden hender det jeg har med en genserjakke eller liknende, om vi skal sitte ute.

Lange boots og kjole/shorts tror jeg aldri jeg har sett, så det kan jeg ikke svare deg på. (Annet enn at det høres veldig varmt ut.)

Gjest hos oss

Ta med en bukse (som har litt "varig" farge, slik at den kan brukes flere dager ved behov selv om det kommer en liten flekk) og en strikkejakke / genser man kan ta på om kvelden eller hvis det regner om dagen, og som passer til de andre klærne du har med.

Utenpå kan du evt ha en lett jakke / trenchcoat (litt avhengig av om du skal være i by eller om du skal gå turer osv.)Hvis jakken tåler noen regndrypp er det bra, men ren regnjakke ville jeg ikke tatt med, med mindre du skal gå mye turer ute. Ta heller med en bitteliten lett paraply.

Dette kan du godt reise i, hvis det ikke er supervarmt i Norge når du drar.

Gode sko å gå i, gode sandaler å gå i, og et par pensko hvis du har med kjoler / skjørt.

jeg ville ikke tatt med støvletter/boots eller sort kåpe til Spania i slutten av mai.

Ellers ville jeg tatt med sommertøy, fortrinnsvis klær som kan kombineres på ulike måter.

Solkrem, solbriller, liten veske til kvelden..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...