Gå til innhold

Gav lite i konfirmasjonsgave, hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Hei.

Fetteren til min sønn (på farssiden) ble konfirmert nylig. På forhånd hadde jeg lett etter gavelista fra sønnen min sin konfirmasjon, uten hell - for å se hva de gav han. Syns det er litt viktig at det er nogenlunde samme beløp.

Min mor mente det ikke var så mye som 500, jeg mente det var det. Anyway. Var veldig blakk akkurat da, og valgte å sende 400.... Så fant jeg lista noen dager etterpå, og de hadde gitt 600! Så nå føler jeg meg litt smålig og syns hele situasjonen er litt ekkel.

Har lite kontakt med familien på farssiden, men kan alltids stikke innom eller ringe når vi er på den kanten av landet, eller ha kontakt via facebook.

Jeg har ikke kontakt med eksen, så jeg vet ikke om han har gitt noe fra seg. Blir overrasket hvis han har gitt noe.

Uansett, så ble dette helt feil. Hadde jeg gitt 500 så hadde det ikke vært Såååå langt unna. men 200 i forskjell syns jeg var litt mye....

Overdriver jeg betydningen av dette? Hva syns du jeg bør gjøre, og hva hadde du gjort?

Fortsetter under...

Du overdriver betydningen av dette.

Takk for svar. Det er litt ekstra følsomt når det er eks-svigerfamilien. Vil gjerne gjøre det som er riktig og ikke gjøre noe som blir "feil" i noens øyne.. Vi var invitert i selskapet men kunne ikke komme.

Man gir etter lommeboken. Ikke stress med det du. Du kan jo heller gi mer ved en annen anledning, om du har mer penger da. :)

Takk for svar. Det viktigste var nok at han fikk en oppmerksomhet i anledning dagen. Prøver tross alt å holde kontakten så min sønn ikke mister ALL familie på farssiden.

Ja, lommeboka var tom, så de 400 gikk på minus for å si det sånn.

Takk for påminnelsen :)

Gjest Lurer litt på dette

Er det ikke faren til sønnen din som burde gitt gave fra seg og sin sønn? Hvorfor tar du på deg ansvaret for dette når du ikke er sammen med barnefaren og ikke noen har kontakt? Er ikke dette farens ansvar?

Annonse

Jeg hadde antagligvis følt litt på det - akkurat som du - men jeg aner virkelig ikke hvor mye mine unger fikk av hvem - og jeg husker heller ikke fra gang til gang hvor mye jeg gir...

Så om flertallet er som meg, er det ingen som har lagt merke til det :-)

Tenker folk virkelig slik? Vi hadde konfirmasjon på søndag. Det har ikke fallt meg inn å sammenligne gaver datteren min fikk nå, med gaver jeg har gitt tidligere til familiene gavene kom ifra.

Synes det er helt ille med dette pengemaset i forbindelse med konfirmasjoner. Spiller det noen rolle hvor mye en gir - etter mitt syn er det i høyeste grad tanken som teller.

Gjest Sånn er det nå bare

Takk for svar. Det er litt ekstra følsomt når det er eks-svigerfamilien. Vil gjerne gjøre det som er riktig og ikke gjøre noe som blir "feil" i noens øyne.. Vi var invitert i selskapet men kunne ikke komme.

Kjære deg....det er tanken som teller. Og at du gav 400 kr er jo mer en fint nok. Ikke tenk på sammenligning.

Er selv ofte "blakk" og må gi etter lommeboka/kontoen, også til konfirmasjoner.

Dette synes jeg ikke du skal henge deg opp i. Man kan ikke forvente at det skal gis tilbake like mye som man ga selv.

Og dessuten: Hvis ditt barn fikk 600 av dette _paret_ og du som enslig ga 400 (og at din eks ga/burde gi noe i gave til sin egen nevø), så har du jo gitt mer enn nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...