Gå til innhold

Hva slags bunad har dere?

Anbefalte innlegg

En nøytral, svart liten veske kan jeg ikke forstå kan opprøre noen. Det kan da knapt nok ses (mot en bunad som er svart i bunnfarge) - med mindre man er på jakt etter noe å kritisere.

Nei, hvis man ikke ser den, så, enskjønt jeg betviler at det ikke synes. Uansett skjønner jeg ikke at noen gidder å bruke mange tusen kroner på bunad og så samtidig ikke gidder å kjøpe bunadsveske med det samme.

Og så utrolig praktisk det er å ha den lille veska som bare henger der, fremfor å måtte bære på veska.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• laban

5

• Spenol(1)

4

• Mammantil3

3

Mest aktive i denne tråden

Forsåvidt enig ja! Men det er dessverre ikke alle bunader som har veske, da!!!!! :-( Rondastakken, f.eks har ikke det.. Og det setter meg i knipa hver gang jeg skal bruke den, for jeg er anti håndveske til bunad, men jeg trenger jo et sted å putte lommeboka, og!!!!! :-P

Har den ikke veske?? *sjokkert*

Skjønner at det er et dilemma da, ja.nesten så jeg ville vurdert å sy en pompadour-veske av stakkstoffet :-)

Nei, hvis man ikke ser den, så, enskjønt jeg betviler at det ikke synes. Uansett skjønner jeg ikke at noen gidder å bruke mange tusen kroner på bunad og så samtidig ikke gidder å kjøpe bunadsveske med det samme.

Og så utrolig praktisk det er å ha den lille veska som bare henger der, fremfor å måtte bære på veska.

Tja,- det er vel en viss ekstrakostnad, er det ikke det? Masse sølv på en sånn?

Nå vet jeg ærlig talt ikke om det er egen veske til den datteren har. Tror faktisk ikke det, kun en lomme inni. Så hvis man trenger plass til litt mer enn det er plass til i en lomme så må man da kunne bruke noe ved siden av.

black wealch

Forsåvidt enig ja! Men det er dessverre ikke alle bunader som har veske, da!!!!! :-( Rondastakken, f.eks har ikke det.. Og det setter meg i knipa hver gang jeg skal bruke den, for jeg er anti håndveske til bunad, men jeg trenger jo et sted å putte lommeboka, og!!!!! :-P

Min bunad har heller ikke veske, men har innsydd en "lomme" i front under stakken. Utrolig hva jeg kan få plass til under der ;-)

Har den ikke veske?? *sjokkert*

Skjønner at det er et dilemma da, ja.nesten så jeg ville vurdert å sy en pompadour-veske av stakkstoffet :-)

Heheh:-) Ja, i den gamle rondastakken min, hadde mormor laget ei "lomme" i linninga, på en måte...Men kronglete å komme til, for åpninga er jo under forkledet... Velvel. Så lenge jeg har en mann med store lommer, går det!!!

Annonse

Hehe, ja, kanskje det var det jeg skulle gjort. Hun jobber ikke på Husfliden, men er sterkt opptatt av Bunader og Det norske og det skal være så korrekt, så korrekt.

Det tipper egentlig over til å bli litt komisk, syns jeg.

Nemlig, så ekstremt blir bare komisk, og i alle fall ingenting å bry seg nevneverdig om.

:-)

Nå vet jeg ærlig talt ikke om det er egen veske til den datteren har. Tror faktisk ikke det, kun en lomme inni. Så hvis man trenger plass til litt mer enn det er plass til i en lomme så må man da kunne bruke noe ved siden av.

Men det er jo ikke mer enn en 'lomme' disse bunadsveskene også.

Jeg har ikke mye oppi min: En lebepomade, noen penger liggende løst + bankkort og evt førerkort, mobiltelefon og solbrillene. Og sistnevnte er noen som er ganske nette i fasongen nettopp for å få plass i bunadsveska. :-)

Min bunad har heller ikke veske, men har innsydd en "lomme" i front under stakken. Utrolig hva jeg kan få plass til under der ;-)

Det er jo smart med slike isydde lommer, da.

Jeg får plass til mye mer i min bunadsveske enn det jeg gjør i en standard type selskapsveske. :-) Og DET må jo være sammenligningsgrunnlaget - ikke hvor mye man eventuelt kunne ha drasset med seg i en kjempestor veske.

Men det er jo ikke mer enn en 'lomme' disse bunadsveskene også.

Jeg har ikke mye oppi min: En lebepomade, noen penger liggende løst + bankkort og evt førerkort, mobiltelefon og solbrillene. Og sistnevnte er noen som er ganske nette i fasongen nettopp for å få plass i bunadsveska. :-)

Nå på 17. mai hadde jeg i min bunadsveske:

- et lite sminkeetui som jeg hadde bilnøkkel, husnøkkel og en hundrings i

- noen plaster

- et lommetørkle

- mobilen

-et truseinnlegg

Og enda var det plass til en del mer. I selskapsvesken min hadde jeg ikke fått plass til ovennevnte engang.

Nå på 17. mai hadde jeg i min bunadsveske:

- et lite sminkeetui som jeg hadde bilnøkkel, husnøkkel og en hundrings i

- noen plaster

- et lommetørkle

- mobilen

-et truseinnlegg

Og enda var det plass til en del mer. I selskapsvesken min hadde jeg ikke fått plass til ovennevnte engang.

'' I selskapsvesken min hadde jeg ikke fått plass til ovennevnte engang.''

Nemlig 8-)

''Tja,- det er vel en viss ekstrakostnad, er det ikke det? Masse sølv på en sånn?''

Veskelåsen til trønderbunaden koster 1135,- i messing og 1390,- i oksydert plett, jeg tror sistnevnte er det mest vanlige til trønderbunaden. I tillegg kommer jo selve vesken som håndbroderes + montering. Men den hører jo til bunaden da, synes jeg i alle fall. :o)

Er oslodrakten "inndratt"? Altså ikke lenger 'godkjent' som bunad?

Jeg trodde ikke den ble laget lenger. Men det er godt mulig jeg husker feil - at det f.eks. er barnestørrelser man ikke får tak i lenger. Jeg har aldri tenkt å skaffe meg den selv, trodde bare jeg hadde lest det et sted.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...