Gå til innhold

NAV sier jeg ikke skal presses til noe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vi har ingen eksklusiv rett til å si at vi kun skal arbeide med det vi synes er interessant. Om du er i stand til å arbeide, skal du gjøre det uansett. Hvis ikke er det noen annen som må arbeide for at du skal ha penger.

Gjest OmpaOpma

Vi har ingen eksklusiv rett til å si at vi kun skal arbeide med det vi synes er interessant. Om du er i stand til å arbeide, skal du gjøre det uansett. Hvis ikke er det noen annen som må arbeide for at du skal ha penger.

Skjønner ikke helt om ditt innlegg er for eller mot meg. Og når begynte du å jobbe for NAV? :)

Gjest tidligere NAV-arbeider

Hva legger du i "ikke vil"?

Betyr det at du sparer deg til drømmejobben, at du ikke gidder å jobbe akkurat nå, at jobben du har ikke er kul nok, for dårlig betalt.

De som kan jobbe skal jobbe. Man må justere kravene til jobb etter hvilken utdannelse man har, helse, bosted, ork, osv.

Jeg har i tidligere jobber møtt ungdom som skal skaffe seg en godt betalt jobb om et år. Da gjerne i gåavstand fra hjemmet. Gåavstand betyr her kortere enn 500 meter.

Det er dessuten ikke farlig å presse seg selv litt. Å mistrives i en jobb kan være drivkraft til å finne seg annen jobb.

Ingen kan nekte deg å snakke med NAV om annet arbeidssted, men i utgangspunktet er det ditt eget ansvar å finne egnet arbeid.

Gjest OmpaOpma

Hva legger du i "ikke vil"?

Betyr det at du sparer deg til drømmejobben, at du ikke gidder å jobbe akkurat nå, at jobben du har ikke er kul nok, for dårlig betalt.

De som kan jobbe skal jobbe. Man må justere kravene til jobb etter hvilken utdannelse man har, helse, bosted, ork, osv.

Jeg har i tidligere jobber møtt ungdom som skal skaffe seg en godt betalt jobb om et år. Da gjerne i gåavstand fra hjemmet. Gåavstand betyr her kortere enn 500 meter.

Det er dessuten ikke farlig å presse seg selv litt. Å mistrives i en jobb kan være drivkraft til å finne seg annen jobb.

Ingen kan nekte deg å snakke med NAV om annet arbeidssted, men i utgangspunktet er det ditt eget ansvar å finne egnet arbeid.

Jeg liker å jobbe med mennesker. Derfor jeg begynte på Helse og Sosial gr. kurs, men kom ikke videre fordi det var fylt opp av 16-åringer på VK1, og jeg hadde ikke skolerett mer. Det har forandret seg nå vet jeg.

Tok grunnkurset før jeg tok en jobb jeg hadde i tre år, før jeg måtte slutte fordi jobben passet ikke meg.

Vil så gjerne gå på skole igjen.

Hvis mistrivselen i denne jobben går på helsa løs, altså at grunnen til at du er i NAV-systemet blir forverret av at du har denne jobben, da kan du si ifra. Hvis grunnen er at du heller vil ha en annen jobb fordi denne er kjedelig, eller "bare" fordi du heller har lyst til noe annet, så er neppe det grunn nok.

Annonse

Gjest tidligere NAV-arbeider

Jeg liker å jobbe med mennesker. Derfor jeg begynte på Helse og Sosial gr. kurs, men kom ikke videre fordi det var fylt opp av 16-åringer på VK1, og jeg hadde ikke skolerett mer. Det har forandret seg nå vet jeg.

Tok grunnkurset før jeg tok en jobb jeg hadde i tre år, før jeg måtte slutte fordi jobben passet ikke meg.

Vil så gjerne gå på skole igjen.

Da er jo problemet løst. Sjekk hvor det finnes slik utdanning du vil ta, søk om opptak der det er mest interessant. Søk Lånekassen om stipend og lån, og du er i gang før du vet ordet av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...