Gå til innhold

Linken om J.Lopez på Klikk

Anbefalte innlegg

http://www.klikk.no/helse/dinkropp/hudoghar/article671517.ece

1200-1500 kalorier om dagen? Det er mye?? Og hun sulter seg ikke?

Er ikke dette alt for lite for en person som trener?

Jeg har full jobb og trener innimellom, og ville svimt av på jobb om jeg skulle tynt meg gjennom dagen på så lite energi. Og jeg er undervektig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/364832-linken-om-jlopez-p%C3%A5-klikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Man kan vel velge mat som metter godt, men som har få kalorier?

Prøvde meg på ketosekosthold i fire dager her forleden - bare for å se hvordan det funka.... Gikk ned to kg på fire dager og turte ikke mer siden jeg helst vil holde den vekta jeg har ;) Jeg spiste rikelig nok mat, og var ikke sulten i det hele tatt - men jeg vil tro kaloriinntaket ble redusert fordi jeg valgte riktig mat?

Prøvde meg på ketosekosthold i fire dager her forleden - bare for å se hvordan det funka.... Gikk ned to kg på fire dager og turte ikke mer siden jeg helst vil holde den vekta jeg har ;) Jeg spiste rikelig nok mat, og var ikke sulten i det hele tatt - men jeg vil tro kaloriinntaket ble redusert fordi jeg valgte riktig mat?

Det er mulig at det fins mat med lite energi som metter godt, ja. Det jeg reagerer på er at doktoronline.no som et seriøst helsenettsted legger ut en artikkel på forsiden hvor du daglig inntak på 1200 kalorier blir framstilt som mye for en som trener. Det var en ung kollega som viste meg dette i dag.

Gjest togli

Det er mulig at det fins mat med lite energi som metter godt, ja. Det jeg reagerer på er at doktoronline.no som et seriøst helsenettsted legger ut en artikkel på forsiden hvor du daglig inntak på 1200 kalorier blir framstilt som mye for en som trener. Det var en ung kollega som viste meg dette i dag.

Ok, jeg har ikke lest linken.... enig i at det er lite kalorier og at man ikke bør misforstå der...

Annonse

Persille1365381127

1200 kcal er ikke så lite om man velger riktig kjøtt og grønsaker, riktige protein- og karbokilder.

Jeg levde på 1300 kcal om dagen i periode, og slet med å få i meg all maten til alle fem måltidene.

Men 1500 kcal i sjokolade er ikke så mye :)

Det du mistet var kun vann, ikke fett. :o) Det tar en stund, gjerne 1-3 uker før fettforbrenningen kommer i gang.

ShitDiddelyDo

Kommer mye an på hva hun veier, høyde, osv.

Hvis jeg skulle levd på 1500 kcal om dagen hadde det vært for lite, men Jennifer Lopez veier sannsynligvis 40 kilo mindre enn meg.

Synes ikke 1500 kcal høres spesielt lite ut for en kvinne som sannsynligvis ikke veier stort over 60 kilo.

Uansett bør man ikke tro på hva kjendiser uttaler i ymse blader, og klikk.no bør man generelt ikke tro på.

Gjest - Ingoen -

1200 kcal er ikke så lite om man velger riktig kjøtt og grønsaker, riktige protein- og karbokilder.

Jeg levde på 1300 kcal om dagen i periode, og slet med å få i meg all maten til alle fem måltidene.

Men 1500 kcal i sjokolade er ikke så mye :)

Nettopp!

Jeg har siste 6-7 ukene levd på mellom 1100 - 1400 kcal i døgnet og det er ikke noe problem i det hele tatt. Spiser mye kylling/salat og egg, er ikke særlig sulten.

Men i går hadde jeg det så travelt på dagen at jeg ikke fikk spist så mye, da tok jeg meg 6 (!) ruter med melkesjokolade.Bare de små der gav meg 220 kcal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...