Gå til innhold

P-Stav, graviditet, sparking!

Anbefalte innlegg

Gjest Issa på besøk!
Skrevet

Hei!

Jeg syntes det sparket i maven min, Jeg har p-stav, usikker på om maven min er blitt noe større.

Jeg har ikke hatt mensen på 2 år.

KAN man bli gravid om man ikke har mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ha hatt en spontan eggløsning og ikke rukket å få mensen før du ble befruktet, hvor sannsynlig dette er på p-staven vet jeg ikke.

Men ta en test da vel? Forøvrig - om det sparker i magen din så er du sannsynligvis minst 14 uker på vei (og da er det kanskje ikke synlig på en test lenger? Jeg husker ikke helt det der) og da burde du merke det på andre måter også... Ikke minst at buksene begynner å bli trangere. Nå kommer det sikkert 7 stykker som sier at de brukte sine vanlige bukser til to dager før termin, men det vanligste er tross alt at magen vokser en god del. :o)

Ta deg en tur til legen om du er usikker.

Skrevet

Du kan bli gravid uten å ha mensen så lenge du har eggløsning. P-staven gjør vel at du ikke får eggløsning, og derved heller ikke menstruasjon.

Luft kan ofte kjennes ut som forsiktige spark i magen.

Om du er bekymret for en graviditet, så ta en graviditetstest. Skulle du være gravid, og graviditeten har kommet så langt at du kjenner spark, bør magen din har vokst. Det er da heller ikke sikkert en graviditetstest vil gi særlig utslag. (De fleste kjenner ikke spark før de er 4-5 mnd på vei som førstegangsgravide.)

Skulle du virkelig være engstelig for graviditet, bør du be legen om henvisning til ultralyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...