Gjest Sanderman Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Jeg har problemer med å få betalt en forsikring på bilen min....får ikke penger til det før neste måned...har akkurat fått varsel fra biltilsynet om at de har sent avskiltnings ordre til politiet... det vil si at skulle jeg komme i kontroll blir bilen avskiltet ....Det jeg lurer på er hvor mye koster det å få tilbake skiltene? Vurderer å bare parkere bilen selvsagt men har ikke garasje så om de skulle komme over den så ryker skiltene... 0 Siter
Sør Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 1) Hvis du kjører uten forsikring kan du bli gjeldsslave resten av livet. Det er forbudt, og det straffes. 2) Hvis du vil unngå avskilting, så kan du ta skiltene av bilen, og levere dem inn midlertidig. Da beholder de dem opptil 6 måneder - helt gratis. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Det koster så vidt jeg hukser ingen ting å få tilbake skiltene(når alle avgifter/forsikinger er betalt) med mindre det ikke har gått for lang tid slik at de er makulert og det må bestilles nye. Selv da er det bare et par hundrelapper. 0 Siter
Sør Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Du bør i hvert fall betale ansvarsforsikring for bilen omgående, så kan du heller betale ytterligere forsikring når du kan. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Sanderman Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 1) Hvis du kjører uten forsikring kan du bli gjeldsslave resten av livet. Det er forbudt, og det straffes. 2) Hvis du vil unngå avskilting, så kan du ta skiltene av bilen, og levere dem inn midlertidig. Da beholder de dem opptil 6 måneder - helt gratis. Med vennlig hilsen Har fiksa forsikringa men mangler nå å betale omregistreringsavgiften, men rakk ikke i dag så da for jeg ikke gjort det før på mandag. men med min luck så blir den vel avskiltet i løpet av helga 0 Siter
Gjest Sanderman Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Du bør i hvert fall betale ansvarsforsikring for bilen omgående, så kan du heller betale ytterligere forsikring når du kan. Med vennlig hilsen Ja det er nettopp det jeg fixa i dag. Fikk bekrefta at det var i orden og de har sent melding til biltilsynet. 0 Siter
Sør Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Har fiksa forsikringa men mangler nå å betale omregistreringsavgiften, men rakk ikke i dag så da for jeg ikke gjort det før på mandag. men med min luck så blir den vel avskiltet i løpet av helga Jeg tror ikke det er så stor fare, men hvis du er bekymret så kan du jo bare ta skiltene med hjem, og gjemme dem under hodeputen! Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Har fiksa forsikringa men mangler nå å betale omregistreringsavgiften, men rakk ikke i dag så da for jeg ikke gjort det før på mandag. men med min luck så blir den vel avskiltet i løpet av helga ''Har fiksa forsikringa men mangler nå å betale omregistreringsavgiften,'' Du har ikke lov å kjøre bilen før omregistreringsavgiften er betalt og eierskiftet behørig registrert hos sentrale myndigheter. Ergo kan du bare skru av skiltene og ta dem med inn på hybelen. 0 Siter
Gjest Sanderman Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 ''Har fiksa forsikringa men mangler nå å betale omregistreringsavgiften,'' Du har ikke lov å kjøre bilen før omregistreringsavgiften er betalt og eierskiftet behørig registrert hos sentrale myndigheter. Ergo kan du bare skru av skiltene og ta dem med inn på hybelen. Det er det dummeste jeg har hørt! Det står da ingenting om det i brevet fra Tollvesenet. Forøvrig har jeg kjøpt bilen av et familiemedlem og vi begge angrer bittert på at vi i det hele tat gadd å formidle det offentlige om at vi skulle bytte eier... kunne like godt ha ventet litt med det ettersom overtagelesen ble mye forsinket i forbindelse med verksted som aldri ble ferdig i tide.. har akkurat betalt dyre dommer i verksteds arb. også driver Staten og purrer på den hærsens omregistrerings avgiften som er på 10 laken faktisk!!! Kjeltringer ...det er det de er.. 10 lapper for å skrive 3 et nytt navn i vognkortet....det er faen meg godt betalt!! Skulle heller meldt fra etter at bilen var klar fra verksted så hadde vi slippet dette hærsens maset fra Staten om pengene de gnukker til seg. 0 Siter
Gjest Sanderman - til høstløv Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 ''Har fiksa forsikringa men mangler nå å betale omregistreringsavgiften,'' Du har ikke lov å kjøre bilen før omregistreringsavgiften er betalt og eierskiftet behørig registrert hos sentrale myndigheter. Ergo kan du bare skru av skiltene og ta dem med inn på hybelen. Send meg gjerne link på hvor det der står er du snill....for det der har jeg aldri hørt før og det står ingenting om det i papirene... 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Send meg gjerne link på hvor det der står er du snill....for det der har jeg aldri hørt før og det står ingenting om det i papirene... ''I tillegg må andre forhold tilknyttet omregistreringen være i orden (forsikring, omregistreringsavgift, årsavgift og identitetsbevis for ny eier).'' http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Vognkort/Omregistrering 0 Siter
Mrs D Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Det koster ingen ting å få tilbake skiltene. Min bil har vært begjært avskiltet siden august i fjor ettersom jeg ikke hadde fått med meg at man ikke lenger fikk brev om periodisk kjøretøykontroll og dermed hadde glemt det. Så det er jo flaks at jeg ikke har vært i politikontroll. Fikk heldigvis bilen inn for kontroll dagen etter at jeg oppdaga fadesen, et år etter den skulle. Ikke at jeg hadde turt å tatt sjans på at det går bra altså, ikke om jeg hadde visst at den var begjært avskiltet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Det koster ingen ting å få tilbake skiltene. Min bil har vært begjært avskiltet siden august i fjor ettersom jeg ikke hadde fått med meg at man ikke lenger fikk brev om periodisk kjøretøykontroll og dermed hadde glemt det. Så det er jo flaks at jeg ikke har vært i politikontroll. Fikk heldigvis bilen inn for kontroll dagen etter at jeg oppdaga fadesen, et år etter den skulle. Ikke at jeg hadde turt å tatt sjans på at det går bra altså, ikke om jeg hadde visst at den var begjært avskiltet. ''Min bil har vært begjært avskiltet siden august i fjor ettersom jeg ikke hadde fått med meg at man ikke lenger fikk brev om periodisk kjøretøykontroll og dermed hadde glemt det.'' http://www.naf.no/NAF-tester-og-EU-kontroll/Varsling-om-EU-kontroll/ Registrer deg her så får du mail og/eller sms 4 og 1 mnd før fristen utløper. ) 0 Siter
Mrs D Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 ''Min bil har vært begjært avskiltet siden august i fjor ettersom jeg ikke hadde fått med meg at man ikke lenger fikk brev om periodisk kjøretøykontroll og dermed hadde glemt det.'' http://www.naf.no/NAF-tester-og-EU-kontroll/Varsling-om-EU-kontroll/ Registrer deg her så får du mail og/eller sms 4 og 1 mnd før fristen utløper. ) Jøss, takk! 0 Siter
mrxx Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Det koster ingen ting å få tilbake skiltene. Min bil har vært begjært avskiltet siden august i fjor ettersom jeg ikke hadde fått med meg at man ikke lenger fikk brev om periodisk kjøretøykontroll og dermed hadde glemt det. Så det er jo flaks at jeg ikke har vært i politikontroll. Fikk heldigvis bilen inn for kontroll dagen etter at jeg oppdaga fadesen, et år etter den skulle. Ikke at jeg hadde turt å tatt sjans på at det går bra altså, ikke om jeg hadde visst at den var begjært avskiltet. Hvis du blir avskiltet så koster det å få igjen skiltene. Mener å huske det koster 1.200,- Leverer du skiltene selv så koster det ikke noe ekstra å få dem igjen. 0 Siter
mrxx Skrevet 20. mai 2011 Skrevet 20. mai 2011 Blir bilen din avskiltet så koster det ekstra å få dem igjen, tror det er 1.200,- Leverer du dem selv så koster det ikke noe. Husk at etaten kjører rundt å leter etter biler som det er begjært avskilting og tar skiltene hvis de finner dem. 0 Siter
Mrs D Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hvis du blir avskiltet så koster det å få igjen skiltene. Mener å huske det koster 1.200,- Leverer du skiltene selv så koster det ikke noe ekstra å få dem igjen. ''Hvis du blir avskiltet så koster det å få igjen skiltene. Mener å huske det koster 1.200,-'' Ok, det sa dama jeg snakka med ikke noe om. Det ho sa var at det ikke kosta noe å få dem igjen hvis jeg leverte dem inn, siden det var det som var aktuelt i mitt tilfelle. Så da kan sikkert det du sier stemme. 0 Siter
Sør Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 ''Hvis du blir avskiltet så koster det å få igjen skiltene. Mener å huske det koster 1.200,-'' Ok, det sa dama jeg snakka med ikke noe om. Det ho sa var at det ikke kosta noe å få dem igjen hvis jeg leverte dem inn, siden det var det som var aktuelt i mitt tilfelle. Så da kan sikkert det du sier stemme. Hvis noen tvangsavskilter deg koster det 1200 kr å få dem tilbake. Hvis du selv leverer inn skiltene, er det gratis hvis du henter dem innen 6 måneder. Med vennlig hilsen 0 Siter
Mrs D Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hvis noen tvangsavskilter deg koster det 1200 kr å få dem tilbake. Hvis du selv leverer inn skiltene, er det gratis hvis du henter dem innen 6 måneder. Med vennlig hilsen Har skjønt det nå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.