Gå til innhold

Ref. innlegg 27/9 vedr.kalk og -selenmangel

Anbefalte innlegg

Hei Stig,

Manglene ble påvist ved blodprøver på Balderklinikken (selen o,8 uMOL/L) og Betanien (calsium 2,10 mmol/l).

Jeg fikk også påvist høye verdier av Klorid (111 mmol/l).Dette ble ikke kommentert fra legen, hva betyr dette for helsen min?

Protein (60 g/l)er lavt. Hvilken betydning har det for helsen min.

Både Protein og Klorid ble målt ved Betanien. Der var de på jakt etter helt andre ting enn disse verdiene, jeg fikk derfor ikke anbefalinger om hvordan jeg skulle forholde meg til avvikene.

Ett siste spørsmål, jeg tar Omega 3 tabletter, 4 kapser pr dag (B.klinikken). Virkningen har vært formidabel. Bedre hud, smerter i ledd er nesten borte. Imidlertid lurer jeg på om det er A og D vitaminer i Omega 3 fettsyren??? På boksen står det bare at kapslene er tilsatt vitamin E.

For mye D-vitamin kan jo være skadelig, særlig nå som jeg tar mye kalk.

Nå lurer du sikkert på hva som feiler meg! Jeg møtte veggen for noen år tilbake etter år med mye ansvar og overtid. Til tross for at jeg var under 40 år var kropp og sjel fullstendig uttæret og avkreftet. Jeg begynner smått om senn å komme på beina, men dette tar tid. Den tradisjonelle medisinen har hatt lite å tilby, selv om jeg har hatt god nytte av antidepressiva. Imidlertid har jeg som alltid har vært en skeptiker, hatt stor nytte av vitaminer og mineraler. Boken "Vitaminrevolusjonen" av K.T.Flytli har vært uunværlig og gitt meg ny innsikt i dette fagområdet. Og dette er det siste spørsmålet for denne gang, kan du anbefale annen litteratur innen dette område??

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36488-ref-innlegg-279-vedrkalk-og-selenmangel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Pingle,

Det kan høres ut som du har hatt en klart underskudd på flere næringsstoffer i følge disse blodprøvene. Da er det viktig å tenke over både inntak og opptak gjennom tarmen. I tran finnes det rikelig vitamin A&D, men dette er fjernet i de fleste omega 3 kapslene. Vitamin E bør være der som viktig antioksydant og alltid tas sammen med flerumettede fettsyrer. Selve "bibelen" når det gjelder litteratur er "Nutritional influences on illness" av dr Werbach, Third Line Press (finnes bl.a. hos Norli bokhandel).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...