Spenol(1) Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Det var en venninne som fortalte meg at hun har en fastlege som har møtt på jobb ganske dritings. hun (legen) unnskyldte seg med at hun han hadde vært på en middag med mannen kvelden før, og det hadde blitt en del drinker. Hun hadde nærmest sovnet over tastaturet og min venninne måtte nærmest diktere hva legen skulle skrive. Jeg må si at dette hørest helt sprøtt ut! Hun har nylig flyttet til Oslo og må finne seg en ny fastlege ganske fort. Hvor lang tid tar det å finne en ny (edru) lege med ledig kapasitet? Er det mye rusmisbruk blant leger forøvrig? 0 Siter
Gjest Høstløv Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Bytting av fastleger skjer den 1. i måneden, ellers kan en foreta et bytte av fastlege på nettet. http://www.fastleger.no/ 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Gå inn på helfo.no og klikk deretter på "fastlegeordningen". Det tar ca en mnd. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Kraftig bakrus eller dritings? Stor forskjell her, synes jeg, selv om en fastlege absolutt bør unngå begge deler. En del av oss andre kan vel til nød være i kraftig bakrus i mellom, men å møte dritings på jobb er utelukket og avskjedsgrunn i de aller fleste jobber. Jeg ville tvert byttet fastege om min lege var beruset. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Hehe, det har jeg heldigvis aldri vært ute for. Kan ikke tro det er spesielt vanlig nei. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Skrevet 21. mai 2011 Kraftig bakrus eller dritings? Stor forskjell her, synes jeg, selv om en fastlege absolutt bør unngå begge deler. En del av oss andre kan vel til nød være i kraftig bakrus i mellom, men å møte dritings på jobb er utelukket og avskjedsgrunn i de aller fleste jobber. Jeg ville tvert byttet fastege om min lege var beruset. Jo er enig i at det er en forskjell på å møte dritings og i kraftig bakrus. Men som lege har en en veldig viktig jobb. Som lege må en være skjerpet eller så kan man feilvurdere. Min venninne har fått en innflamatorisk tarmsykdom og har blitt veldig dårlig. Hun tør ikke å gå til denne legen lengre (forståelig nok). 0 Siter
jubalong70 Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Ikke akseptabelt, og legen bør meldes til fyl(l)keslegen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Jo er enig i at det er en forskjell på å møte dritings og i kraftig bakrus. Men som lege har en en veldig viktig jobb. Som lege må en være skjerpet eller så kan man feilvurdere. Min venninne har fått en innflamatorisk tarmsykdom og har blitt veldig dårlig. Hun tør ikke å gå til denne legen lengre (forståelig nok). ''Jo er enig i at det er en forskjell på å møte dritings og i kraftig bakrus. Men som lege har en en veldig viktig jobb. Som lege må en være skjerpet eller så kan man feilvurdere'' Helt enig, og derfor svarte jeg også som jeg gjorde. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 21. mai 2011 Skrevet 21. mai 2011 Ikke akseptabelt, og legen bør meldes til fyl(l)keslegen. '' fyl(l)keslegen. '' Treg som jeg er lurte jeg først på om du var i tvil om det skal være en eller to l-er i fylkeslegen. LOL 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 21. mai 2011 Forfatter Skrevet 21. mai 2011 Ikke akseptabelt, og legen bør meldes til fyl(l)keslegen. LOL, kanskje vi burda hatt en egen fyllkeslege en som jobber hovedsakelig med fyll 0 Siter
Gjest Guroen Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Om denne historien stemmer, så er nok denne legen anmeldt for lenge siden. Det er neppe bare venninna di som har reagert på behandlingen denne dagen og om det har vært så tydelig, tviler jeg på at folk flest ville latt være å si noe. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 '' fyl(l)keslegen. '' Treg som jeg er lurte jeg først på om du var i tvil om det skal være en eller to l-er i fylkeslegen. LOL Hi, hi - så ikke muligheten der før jeg hadde skrevet ordet (riktig). Måtte da "rette" det opp 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 LOL, kanskje vi burda hatt en egen fyllkeslege en som jobber hovedsakelig med fyll Faktisk ingen dum ide 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Skrevet 22. mai 2011 Om denne historien stemmer, så er nok denne legen anmeldt for lenge siden. Det er neppe bare venninna di som har reagert på behandlingen denne dagen og om det har vært så tydelig, tviler jeg på at folk flest ville latt være å si noe. Så du tror ikke heller at folk bare ville byttet fastlege? Det er ikke alle som vet rutinene med å melde fra. 0 Siter
frosken Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Hvis hun skifter fastlege før uløpet av mai, så har hun ny fastlege fra 1. juni. Det er mange fastleger i Oslo med ledig kapasitet. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Skrevet 22. mai 2011 Hvis hun skifter fastlege før uløpet av mai, så har hun ny fastlege fra 1. juni. Det er mange fastleger i Oslo med ledig kapasitet. Jeg så på lista over fastleger. Det er veldig mange som er fyllt opp. Er det noen sammenheng mellom popularitet og kapasitet? Det er en fastlege som har fått veldig mange klager som ikke har ledig kapasitet. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Du, dette er vel ikke veldig vanlig... Så nei, jeg tror ikke dette er utbredt i legestanden. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Skrevet 22. mai 2011 Du, dette er vel ikke veldig vanlig... Så nei, jeg tror ikke dette er utbredt i legestanden. Nei, får virkelig ikke håpe det. Men en som er hyppig hos legen har nok større sannsynlighet for å oppleve det . Jeg gikk til en lege som skrev sms under hele konsultasjonen. Det var heldigvis (for meg) en vikarlege. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. mai 2011 Skrevet 22. mai 2011 Leger har en ordning som heter "Kollegastøtteordningen". Det fungerer slik at utvalgte leger tar kontakt og tilbyr hjelp til andre leger som en mistenker har problemer. Om du ikke vil kjøre den harde linjen og melde dette til Fylkeslegen, kan du melde dette til lederen av den lokale legeforeningen. Denne vil da kunne sørge for at den aktuelle legen får oppfølging. Liste over lokalforeninger finner du her: http://www.legeforeningen.no/id/132275.0#Lokalforeninger 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Skrevet 22. mai 2011 Leger har en ordning som heter "Kollegastøtteordningen". Det fungerer slik at utvalgte leger tar kontakt og tilbyr hjelp til andre leger som en mistenker har problemer. Om du ikke vil kjøre den harde linjen og melde dette til Fylkeslegen, kan du melde dette til lederen av den lokale legeforeningen. Denne vil da kunne sørge for at den aktuelle legen får oppfølging. Liste over lokalforeninger finner du her: http://www.legeforeningen.no/id/132275.0#Lokalforeninger Vet du om det finnes noe tilsvarende for psykologer? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.