Gå til innhold

fastleger som møter dritings på jobb

Anbefalte innlegg

Det var en venninne som fortalte meg at hun har en fastlege som har møtt på jobb ganske dritings. hun (legen) unnskyldte seg med at hun han hadde vært på en middag med mannen kvelden før, og det hadde blitt en del drinker. Hun hadde nærmest sovnet over tastaturet og min venninne måtte nærmest diktere hva legen skulle skrive.

Jeg må si at dette hørest helt sprøtt ut! Hun har nylig flyttet til Oslo og må finne seg en ny fastlege ganske fort. Hvor lang tid tar det å finne en ny (edru) lege med ledig kapasitet?

Er det mye rusmisbruk blant leger forøvrig?

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Kraftig bakrus eller dritings? Stor forskjell her, synes jeg, selv om en fastlege absolutt bør unngå begge deler. En del av oss andre kan vel til nød være i kraftig bakrus i mellom, men å møte dritings på jobb er utelukket og avskjedsgrunn i de aller fleste jobber.

Jeg ville tvert byttet fastege om min lege var beruset.

Kraftig bakrus eller dritings? Stor forskjell her, synes jeg, selv om en fastlege absolutt bør unngå begge deler. En del av oss andre kan vel til nød være i kraftig bakrus i mellom, men å møte dritings på jobb er utelukket og avskjedsgrunn i de aller fleste jobber.

Jeg ville tvert byttet fastege om min lege var beruset.

Jo er enig i at det er en forskjell på å møte dritings og i kraftig bakrus. Men som lege har en en veldig viktig jobb. Som lege må en være skjerpet eller så kan man feilvurdere. Min venninne har fått en innflamatorisk tarmsykdom og har blitt veldig dårlig. Hun tør ikke å gå til denne legen lengre (forståelig nok).

Annonse

Gjest Elextra

Jo er enig i at det er en forskjell på å møte dritings og i kraftig bakrus. Men som lege har en en veldig viktig jobb. Som lege må en være skjerpet eller så kan man feilvurdere. Min venninne har fått en innflamatorisk tarmsykdom og har blitt veldig dårlig. Hun tør ikke å gå til denne legen lengre (forståelig nok).

''Jo er enig i at det er en forskjell på å møte dritings og i kraftig bakrus. Men som lege har en en veldig viktig jobb. Som lege må en være skjerpet eller så kan man feilvurdere''

Helt enig, og derfor svarte jeg også som jeg gjorde.

Gjest Guroen

Om denne historien stemmer, så er nok denne legen anmeldt for lenge siden. Det er neppe bare venninna di som har reagert på behandlingen denne dagen og om det har vært så tydelig, tviler jeg på at folk flest ville latt være å si noe.

Annonse

Om denne historien stemmer, så er nok denne legen anmeldt for lenge siden. Det er neppe bare venninna di som har reagert på behandlingen denne dagen og om det har vært så tydelig, tviler jeg på at folk flest ville latt være å si noe.

Så du tror ikke heller at folk bare ville byttet fastlege? Det er ikke alle som vet rutinene med å melde fra.

Hvis hun skifter fastlege før uløpet av mai, så har hun ny fastlege fra 1. juni. Det er mange fastleger i Oslo med ledig kapasitet.

Jeg så på lista over fastleger. Det er veldig mange som er fyllt opp. Er det noen sammenheng mellom popularitet og kapasitet?

Det er en fastlege som har fått veldig mange klager som ikke har ledig kapasitet.

Du, dette er vel ikke veldig vanlig... Så nei, jeg tror ikke dette er utbredt i legestanden.

Nei, får virkelig ikke håpe det. Men en som er hyppig hos legen har nok større sannsynlighet for å oppleve det ;).

Jeg gikk til en lege som skrev sms under hele konsultasjonen. Det var heldigvis (for meg) en vikarlege.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Leger har en ordning som heter "Kollegastøtteordningen". Det fungerer slik at utvalgte leger tar kontakt og tilbyr hjelp til andre leger som en mistenker har problemer.

Om du ikke vil kjøre den harde linjen og melde dette til Fylkeslegen, kan du melde dette til lederen av den lokale legeforeningen. Denne vil da kunne sørge for at den aktuelle legen får oppfølging.

Liste over lokalforeninger finner du her:

http://www.legeforeningen.no/id/132275.0#Lokalforeninger

Leger har en ordning som heter "Kollegastøtteordningen". Det fungerer slik at utvalgte leger tar kontakt og tilbyr hjelp til andre leger som en mistenker har problemer.

Om du ikke vil kjøre den harde linjen og melde dette til Fylkeslegen, kan du melde dette til lederen av den lokale legeforeningen. Denne vil da kunne sørge for at den aktuelle legen får oppfølging.

Liste over lokalforeninger finner du her:

http://www.legeforeningen.no/id/132275.0#Lokalforeninger

Vet du om det finnes noe tilsvarende for psykologer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...