Gå til innhold

Hvordan slutte å drikke så mye brus?

Anbefalte innlegg

Høres ut som et lurt forslag.

Jeg kan drikke mye cola i perioder enda, men ikke på langt nær slik som jeg gjorde før. Og ha lange perioder hvor jeg ikke drikker annet en vann og vann med kullsyre og smak. Men jeg har liksom god unnskyldning siden kranvannet her ikke er drikkenes ;o)

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• morsan

9

• Dorthe

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

Jeg kan drikke mye cola i perioder enda, men ikke på langt nær slik som jeg gjorde før. Og ha lange perioder hvor jeg ikke drikker annet en vann og vann med kullsyre og smak. Men jeg har liksom god unnskyldning siden kranvannet her ikke er drikkenes ;o)

''Men jeg har liksom god unnskyldning siden kranvannet her ikke er drikkenes ;o)''

Hæ? Jeg trodde da virkelig kranvannet var drikkbart over hele byen, om man lar det renne en stund først.

ShitDiddelyDo

Men her kommer et svaar som er ment å være i akkurat denne tråden :-)

Vedr cocacolikere: jeg synes vel ikke det er så rart at det går an å føle avhengighet her, ettersom drikken både inneholder koffein OG sukker, og begge deler er vanedannende.

Enkelte er nok mer fintfølende for diverse substanser enn andre, så det er nok mulig, men hvor mye koffein er det i Cola sammenlignet med i for eksempel kaffe? Er ikke det ganske lite?

''Men jeg har liksom god unnskyldning siden kranvannet her ikke er drikkenes ;o)''

Hæ? Jeg trodde da virkelig kranvannet var drikkbart over hele byen, om man lar det renne en stund først.

Ikke her og ikke av meg. Jeg får diare og det gjør gjestene mine også. Vi er på slutten av vannledningen og den er fra 1910 og skal byttes ut.

Det kommer hummus ut av springen, tykt brunt belegg så jeg har måttet fjerne alle rister i kranene allers så tetter krana seg og jeg må ha rørlegger. Og huset er ikke gammelt.

Enkelte er nok mer fintfølende for diverse substanser enn andre, så det er nok mulig, men hvor mye koffein er det i Cola sammenlignet med i for eksempel kaffe? Er ikke det ganske lite?

1,5 kopp så det hjelper fint med en skikkelig kopp kaffe for de abstinensene.

Jeg :tror: en hel liter Coca Cola tilsvarer ca halvannen kopp kaffe.

Det er ikke mye.

Med vennlig hilsen

Annonse

Mulig det, men jeg er ihvertfall avhengig av kaffe, og ikke bare psykisk. Jeg får hodepine hvis jeg ikke får kaffe en dag.

Gjest Cola drikker uten sukker

I utgangspunktet ja. Men en colaholiker drikker kanskje 2-3 liter hver dag. Det gjør man vel ikke med kaffe?

ShitDiddelyDo

Mulig det, men jeg er ihvertfall avhengig av kaffe, og ikke bare psykisk. Jeg får hodepine hvis jeg ikke får kaffe en dag.

Ja, jeg har hørt om hodepineabstinensene. De dukker visst gjerne opp i f.eks. ferier - da fordi man ikke lenger er på jobb og får sine daglige kanner. :)

Men i kaffe er det betydelige mengder koffein. Det er det jo ikke i Cola.

Gjest Elextra

Ikke her og ikke av meg. Jeg får diare og det gjør gjestene mine også. Vi er på slutten av vannledningen og den er fra 1910 og skal byttes ut.

Det kommer hummus ut av springen, tykt brunt belegg så jeg har måttet fjerne alle rister i kranene allers så tetter krana seg og jeg må ha rørlegger. Og huset er ikke gammelt.

Æsj! Trodde ikke det var slik noen steder i byen.

Gjest xbellax

Ja, jeg har hørt om hodepineabstinensene. De dukker visst gjerne opp i f.eks. ferier - da fordi man ikke lenger er på jobb og får sine daglige kanner. :)

Hallo! Takk for tips ang Onecall forresten, kom over en tråd forleden hvor du og poppins anbefalte denne. Redusert mob regning med 250 kroner....!

Men kaffe har jo (som oftest) ikke sukker i seg :-)

Mange erfarer jo at det å spise f eks sjokolade når man er sulten er litt som å tisse i buksa for å holde varmen: Hjelper til å begynne med, men blir så verre enn det var før.

Kanskje er det litt slik med cocacolikerne også? De får sukker-rush og så blir det vanskelig å la være å fylle på med mer sukker når blodsukkeret synker.

Jeg tror imidlertid at det er lett å venne seg av med dette, så lenge man bare er hard mot seg selv og lar være å drikke cola (og annet med sukker i) en stund (et par dager, kanskje? aner ikke...)

Kutter man ut sukker, merker man fort at lysten på det avtar.

Så jeg vil ikke karakterisere "cocacolisme" i samme gruppe som alkoholisme og narkomani, men at det er noe man må venne seg av med også rent fysisk, tror jeg på.

Annonse

Jeg :tror: en hel liter Coca Cola tilsvarer ca halvannen kopp kaffe.

Det er ikke mye.

Med vennlig hilsen

Skulle dette hjelpe meg? Det er sikkert både en fysisk og psykisk avhenginghet. Det smaker fantastastisk godt og oppfriskende.

HJELP!!!

Mange erfarer jo at det å spise f eks sjokolade når man er sulten er litt som å tisse i buksa for å holde varmen: Hjelper til å begynne med, men blir så verre enn det var før.

Kanskje er det litt slik med cocacolikerne også? De får sukker-rush og så blir det vanskelig å la være å fylle på med mer sukker når blodsukkeret synker.

Jeg tror imidlertid at det er lett å venne seg av med dette, så lenge man bare er hard mot seg selv og lar være å drikke cola (og annet med sukker i) en stund (et par dager, kanskje? aner ikke...)

Så jeg vil ikke karakterisere "cocacolisme" i samme gruppe som alkoholisme og narkomani, men at det er noe man må venne seg av med også rent fysisk, tror jeg på.

Jeg har kuttet ut flere ganger. Et par uker. Tenker at jeg kan kjøpe meg bare en flaske til...så er jeg tilbake der jeg var.

Du har nok rett i at man blir avhengig både av den søte smaken, koffeinkicket og alt annet søl de tilsetter.

ShitDiddelyDo

Det er i hvert fall en vane som tydeligvis er vond å vende. Sukker burde man kutte ut så mye som mulig av okke som.

Et alternativ er kanskje å begynne å drikke vin i stedet. Det er godt. Lite sukker er det også. :)

(Det var kanskje et utrolig dårlig råd til noen som veldig raskt blir avhengige av diverse).

Jeg har kuttet ut flere ganger. Et par uker. Tenker at jeg kan kjøpe meg bare en flaske til...så er jeg tilbake der jeg var.

Du har nok rett i at man blir avhengig både av den søte smaken, koffeinkicket og alt annet søl de tilsetter.

Da får du la være å kjøpe den ekstra flasken, da! :-)

Drikk vann og kaffe. :-)

Det er i hvert fall en vane som tydeligvis er vond å vende. Sukker burde man kutte ut så mye som mulig av okke som.

Et alternativ er kanskje å begynne å drikke vin i stedet. Det er godt. Lite sukker er det også. :)

(Det var kanskje et utrolig dårlig råd til noen som veldig raskt blir avhengige av diverse).

''(Det var kanskje et utrolig dårlig råd til noen som veldig raskt blir avhengige av diverse).''

he he, uff ja... Jeg gikk på sskole med en som var skikkelig cocacoliker. Han drakk cola hele tiden. Det var jo ikke lov på skola, så han hadde en flaske han gjemte inni en polvott, og så supte han når lærerne i skolegården hadde ryggen til...

Jeg tror han var alkoholiker før han var 25 år.

:-(

Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)

''Jo, jeg har hørt om colaholikere, men jeg tror nå dette i vesentlig grad er en syltynn diagnose man gir seg selv fordi man er for svak til å stå imot noe man synes er godt. ;)''

Neida, det er faktisk en del som er så til de grader sukkeravhengige at de omtrent går i svart om de ikke får sukker - akkurat som en alkoholiker som går tom eller en storrøyker som ikke får sigaretten sin. De bare MÅ ha og klarer rett og slett ikke å styre seg selv om de vil.

Har hørt om en person som skulle på butikken, alt gikk i svart og h*n kom til seg selv igjen sittende bak rattet, spisende på en diger sjokoladeplate! Og en som ble observert, i søvne, sittende på kjøkkenet og spiste nugatti med skje rett fra boksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...