Gå til innhold

Prumping og raping

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

8

• candyqueen_83

8

• Babette

4

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Hva gjorde du for å løse problemet med te-posen? Vi hadde samme sak her. Jeg liker å kunne bruke en te-pose flere ganger, mens mannen min irriterte seg over å finne den på benken eller bordet. Vi kranglet ikke, han bare sa i fra at han mislikte det. Da kjøpte jeg noen søte små teposeholdere. Nå legger jeg de våte posene på dem. Jeg kan bruke posene om igjen. Mannen min irriterer seg ikke lenger, for nå ser ikke posene ut som rot.

Kompromiss er et fint dyr.

Hvorfor skulle jeg finne et kompromiss når han ikke kunne legge sengetøyet i skapet slik at det ble lettere for meg å ta det ut?

Jeg husker ikke hva jeg gjorde med teposene, men det mest nærliggende er å tro at jeg kasta dem i hodet på han;-).

Gjest eldre enn mange her

Det eneste jeg ikke klarer er brukte tannpirkere på bordet. Da får jeg nesten brekninger.

Heller drite i buksa ved matbordet enn å legge brukte tannpirkere på bordet.

Jeg liker ikke at man sitter og pirker i tennene sine ved bordet i det hele tatt, jeg. Sånt hører for meg sammen med tannpuss (badet). Men der har jeg skjønt at ting har forandret seg.

hidi, the scorpion

Hvorfor skulle jeg finne et kompromiss når han ikke kunne legge sengetøyet i skapet slik at det ble lettere for meg å ta det ut?

Jeg husker ikke hva jeg gjorde med teposene, men det mest nærliggende er å tro at jeg kasta dem i hodet på han;-).

''Jeg husker ikke hva jeg gjorde med teposene, men det mest nærliggende er å tro at jeg kasta dem i hodet på han;-).''

Vet ikke om du ønsker svar fra meg.

Synes bare din løsning var topp;)

Gjest segunda

''Jeg husker ikke hva jeg gjorde med teposene, men det mest nærliggende er å tro at jeg kasta dem i hodet på han;-).''

Vet ikke om du ønsker svar fra meg.

Synes bare din løsning var topp;)

Du er velkommen å svare meg. Dette er ikke seriøs diskusjon, men har likevel en seriøs undertone;-)

Annonse

Gjest segunda

''Jeg kjenner mange som har kranglet om tilsvarende og tror ikke et øyeblikk at ingen på dol har kranglet om bagateller.''

Jeg sverger på at jeg aldri har kranglet om bagateller. Har vel i grunnen ikke hatt noen skikkelige krangler med kjæresten i det hele tatt.

Jeg kan selvfølgelig irritere meg litt over småting, men gidder ikke bruke tid på å krangle om det. Jeg irriterer meg av og til over at han slenger avisa på golvet etter at han har lest den, oppå alle de andre som ligger der fra før. Men det er hans hus og hans aviser og hans rot - jeg rydder det ikke opp. :o)

Stakkars.

''Hvorfor skulle jeg finne et kompromiss når han ikke kunne legge sengetøyet i skapet slik at det ble lettere for meg å ta det ut?''

Men hvis du er så blånøye på at sengetøyet skal ligge på din bestemte måte i skapet så får du gjøre det selv. Jeg hadde vært glad til om sengetøyet ble lagt i skapet. :o)

Det er vel som når vi henger opp nyvasket tøy sammen. Jeg har min måte å henge det opp på, en måte som er ganske ulik hans... Jeg sier som regel ingenting om det, men om det blir helt upraktisk så endrer jeg bare på det etterpå når han ikke ser det. :o) Jeg liker å hende tøyet såpass tett at "vingene" på stativet ikke er i bruk dersom det er mulig for da tar stativet mindre plass, den tanken har ikke falt ham inn engang. Dessuten henger jeg undertøyet sammen på samme snor f.eks., han bare henger det der det er plass. Men det er altså ikke noe jeg lager noen stor sak av, skilsmissegrunn er det såvisst ikke! :o)

Annonse

''Hvorfor skulle jeg finne et kompromiss når han ikke kunne legge sengetøyet i skapet slik at det ble lettere for meg å ta det ut?''

Men hvis du er så blånøye på at sengetøyet skal ligge på din bestemte måte i skapet så får du gjøre det selv. Jeg hadde vært glad til om sengetøyet ble lagt i skapet. :o)

Det er vel som når vi henger opp nyvasket tøy sammen. Jeg har min måte å henge det opp på, en måte som er ganske ulik hans... Jeg sier som regel ingenting om det, men om det blir helt upraktisk så endrer jeg bare på det etterpå når han ikke ser det. :o) Jeg liker å hende tøyet såpass tett at "vingene" på stativet ikke er i bruk dersom det er mulig for da tar stativet mindre plass, den tanken har ikke falt ham inn engang. Dessuten henger jeg undertøyet sammen på samme snor f.eks., han bare henger det der det er plass. Men det er altså ikke noe jeg lager noen stor sak av, skilsmissegrunn er det såvisst ikke! :o)

''Men hvis du er så blånøye på at sengetøyet skal ligge på din bestemte måte i skapet så får du gjøre det selv. Jeg hadde vært glad til om sengetøyet ble lagt i skapet. :o)''

Det kommer vel litt an på hva som legges i "blånøye" fra hennes side og hva som er "lagt i skapet" fra hans side.

Hadde du f eks likt det om han bare krøllet sammen nyvasket sengetøy til en stor ball og trykket det inn i skapet?

Jeg tror de fleste damer da hadde ment at han få værsågod å _brette_ først - han skal ikke slippe unna med husarbeid ved å gjøre det så elendig at hun bare _må_ ta over, "fordi når hun er så blånøye, får hun gjøre det selv".

Og så er det individuelt hvor man synes grensa går

''Jeg kjenner mange som har kranglet om tilsvarende og tror ikke et øyeblikk at ingen på dol har kranglet om bagateller.''

Jeg sverger på at jeg aldri har kranglet om bagateller. Har vel i grunnen ikke hatt noen skikkelige krangler med kjæresten i det hele tatt.

Jeg kan selvfølgelig irritere meg litt over småting, men gidder ikke bruke tid på å krangle om det. Jeg irriterer meg av og til over at han slenger avisa på golvet etter at han har lest den, oppå alle de andre som ligger der fra før. Men det er hans hus og hans aviser og hans rot - jeg rydder det ikke opp. :o)

''Men det er hans hus og hans aviser og hans rot - jeg rydder det ikke opp. :o)''

Men han må gjerne male vegger og pusse opp kjøkken hjemme hos deg? ;-)

''Men det er hans hus og hans aviser og hans rot - jeg rydder det ikke opp. :o)''

Men han må gjerne male vegger og pusse opp kjøkken hjemme hos deg? ;-)

''Men han må gjerne male vegger og pusse opp kjøkken hjemme hos deg? ;-)''

Når jeg spør pent om hjelp så hjelper han meg jo. :o) Og jeg rydder, vasker og ordner hjemme hos ham også altså - men jeg gidder ikke fjerne de avisene han slenger fra seg på golvet, de tar han selv fra tid til annen. Han kan ikke forvente at jeg skal gå etter ham og rydde opp hans "hverdagsrot", jeg forventer heller ikke at han tar mitt.

Gjest en i familien

''Men hvis du er så blånøye på at sengetøyet skal ligge på din bestemte måte i skapet så får du gjøre det selv. Jeg hadde vært glad til om sengetøyet ble lagt i skapet. :o)''

Det kommer vel litt an på hva som legges i "blånøye" fra hennes side og hva som er "lagt i skapet" fra hans side.

Hadde du f eks likt det om han bare krøllet sammen nyvasket sengetøy til en stor ball og trykket det inn i skapet?

Jeg tror de fleste damer da hadde ment at han få værsågod å _brette_ først - han skal ikke slippe unna med husarbeid ved å gjøre det så elendig at hun bare _må_ ta over, "fordi når hun er så blånøye, får hun gjøre det selv".

Og så er det individuelt hvor man synes grensa går

Øh...

det er sånn jeg gjør det. Det er jo helt umulig å brette de store stretch lakene som man har i dag. De har jo ikke en eneste (brette) kant....

Ikke at vi krangler så mye om den slags ting - vi er rimelig avslappet begge to. Men - etter over 20 år kan det jo forekomme at man av og til kan irritere seg over at noen ting blir gjort "feil" - f.eks. vasking av alt undertøy sammen (mørkt og lyst - slik at det hvite blir grått)...

Men, er man særbo som dere - og i tillegg heller ikke hatt så fryktelig mange årene å samle opp irritasjonsmomenter på - så hadde det _virkelig_ vært ille om man irriterte seg over slike ting...

Gjest segunda

Jeg gjør det selv siden jeg har bodd alene i ti år. Hva jeg GJORDE er noe annet.

Beklager, men det er utrolig lite interessant å lese dine innlegg siden du er etter min mening så lite reflektert over det som skrives.

Hvis du synes det er nok at mannfolk dytter klesvasken rett fra tørketrommelen og inn i skapet og det hadde gjort deg glad så er det helt merkelig. At du synes det er helt greit å spise frokost sammen med en mann som prumper og raper og raper og prumper er opp til deg. Du trenger ikke å forvente at alle synes det er greit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...