Gjest jobbsøkeren Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Jeg ønsker meg nye utfordringer, for å si det mildt. Noen problemer jeg kan støte på: Fortid: Har nå vært i samme bransje i flere år, men før det har jeg hoppet litt frem og tilbake. Ikke fullført utdanning, men har likevel kommet meg inn i en annerkjent bedrift. Sitter med arbeidsoppgaver som ligger langt unna mitt interesseområde/evner. Hvordan kan jeg forklare min bakgrunn til en potensiell arbeidsgiver? Referanse fra nåværende arbeidsgiver:. Jeg mistrives med arbeidsoppgavene, og det skinner nok igjennom. Det er ingen muligheter for avansement. Jeg har også vært mye syk/sliten, er under behandling. Ellers tar jeg mye ansvar og engasjerer meg stort i det som ligger litt på siden av stillingsbeskrivelsen min. Er stort sett omgjengelig og hyggelig, men frustrert over livet og "karrierestagnasjon". Hva kan jeg forvente at sjefen sier? Referanse fra tidligere arbeidsgivere: Jeg var i forrige jobb i 3 år, var overarbeidet og det endte med en stor konfrontasjon med sjefen der jeg og flere andre gikk på dagen. Har ikke snakket med han siden. Tidligere har jeg brukt en daværende kollega som referanse, men noen arbeidsgivere setter som krav at det skal være sjefen. Hva gjør jeg med det? 0 Siter
Gjest logog Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Det kan jo by på problemer, tror de aller fleste ønsker ledere som referanse, og ingen av de du nevner er spesielt lure å bruke tror jeg. Vet rett og slett ikke hva jeg skal foreslå, for jeg har noe av det samme problemet selv, ikke noe godt forhold til sjefer. Tror jeg ville ha prøvd å lure meg unna disse sjefsreferansene , og brukt andre i første omgang 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.