Gjest nybegynner i MAC Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Får dere til å sitere noe på DOL? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 ja, du bruker apostrof-tasten som er oppe til venstre på tastaturet (samme som §-tasten). 0 Siter
Babette Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Jau da. Tegnet står under paragraftegnet helt til venstre på denne karen her. Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V og sett to durter på hver side. Durtene står som sagt under paragrafen. 0 Siter
ekte nick Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 Jau da. Tegnet står under paragraftegnet helt til venstre på denne karen her. Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V og sett to durter på hver side. Durtene står som sagt under paragrafen. ''Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V'' Nå prøvde jeg også på dette. Men får å kopiere og lime må jeg bruke cmd C og cmd V, ikke ctr som du skriver.... 0 Siter
Babette Skrevet 24. mai 2011 Skrevet 24. mai 2011 ''Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V'' Nå prøvde jeg også på dette. Men får å kopiere og lime må jeg bruke cmd C og cmd V, ikke ctr som du skriver.... Det kan stemme. Darlingen har gjort noe miksmaks med macen slik at jeg kan bruke samme oppskrift som på PC. Hva den mannen kan! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 ''Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V'' Nå prøvde jeg også på dette. Men får å kopiere og lime må jeg bruke cmd C og cmd V, ikke ctr som du skriver.... Eller du kan gjøre det på samme måte som når du bruker PC. Marker tekst, høyreklipp og kopier/lim. 0 Siter
Gjest nybegynner i MAC Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 Jau da. Tegnet står under paragraftegnet helt til venstre på denne karen her. Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V og sett to durter på hver side. Durtene står som sagt under paragrafen. ''Jau da. Tegnet står under paragraftegnet helt til venstre på denne karen her. Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V og sett to durter på hver side. Durtene står som sagt under paragrafen.'' 0 Siter
Mrs D Skrevet 25. mai 2011 Skrevet 25. mai 2011 ''Kopier inn med hurtigtastene ctrl C, lim inn med ctrl V'' Nå prøvde jeg også på dette. Men får å kopiere og lime må jeg bruke cmd C og cmd V, ikke ctr som du skriver.... Cmd-tasten er svært ofte brukt på MacOS der en på PC brukte Ctrl-tasten. Snarveiene de samme på begge OS, bare tastebruken som er forskjellig. Men plutten ( ' ) er altså på en helt annen plass på Mac-tastaturet, samme gjelder jo for @ som jo, praktisk nok, har sin egen tast på Mac-tastaturet. Så kan du like godt lære deg å bruke den firkanten oppe til høyre med en gang (på min iMac sitter den mellom tegnet for WiFi og høyttaleren), der finner du diverse tegn som PC har på Ctrl/Alt+... (fx Ctr/Alt+2 blir @ osv) under 'Vis tegnvisning'. En veldig praktisk liten tass, den knappen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.