Gå til innhold

CD'en sitter fast i Mac'en.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Sikker på at du ikke kan mate den ut når du går inn i Finder?

Jeg satte en cd i min Mac for første gang for et par dager siden, og hadde samme problemet. Måtte knote litt før jeg fant ut hvordan man matet den ut. Men jeg mener det var i Finder jeg trykket på et eller annet. Eller ligger den på skjermen? Husker ikke det heller.

Hvis du ikke finner den noe sted kan du starte maskinen på nytt. Da laster sannsynligvis cd-en inn på nytt, og kanskje den da viser seg?

Annonse

Gjest Merlen

Jeg satte en cd i min Mac for første gang for et par dager siden, og hadde samme problemet. Måtte knote litt før jeg fant ut hvordan man matet den ut. Men jeg mener det var i Finder jeg trykket på et eller annet. Eller ligger den på skjermen? Husker ikke det heller.

Hvis du ikke finner den noe sted kan du starte maskinen på nytt. Da laster sannsynligvis cd-en inn på nytt, og kanskje den da viser seg?

Du må mate den ut fra Finder eller trykke på eject-knappen. Men trådstarter forteller at den ikke viser på skjermen, så da er nok problemet et annet.

Jeg startet maskinen på nytt men ingenting skjedde.

ShitDiddelyDo

Jeg startet maskinen på nytt men ingenting skjedde.

Snodig. Den kommer nok plutselig ut.

Jeg måtte for øvrig starte min maskin på nytt da jeg satte inn cd-en her om dagen jeg også. Det var et eller annet som hang seg, og alt låste seg. Det var første gang jeg opplevde problemer med Mac-en.

Kanskje Mac-er rett og slett ikke liker CD-er. ;)

Snodig. Den kommer nok plutselig ut.

Jeg måtte for øvrig starte min maskin på nytt da jeg satte inn cd-en her om dagen jeg også. Det var et eller annet som hang seg, og alt låste seg. Det var første gang jeg opplevde problemer med Mac-en.

Kanskje Mac-er rett og slett ikke liker CD-er. ;)

'' Kanskje Mac-er rett og slett ikke liker CD-er. ;)''

Den har i hvertfall likt de fem forrige. overfører cd'er til Itunes.

ShitDiddelyDo

'' Kanskje Mac-er rett og slett ikke liker CD-er. ;)''

Den har i hvertfall likt de fem forrige. overfører cd'er til Itunes.

Er det MacBook du har? Ved siden av den saken jeg stikker cd-en inn i er det et hull. Jeg gidder ikke sjekke bruksanvisninga, men kanskje dette hullet duger til noe når cd-en må ut? Ikke stikk noe inn uten å vite hva det er, men kanskje det står noe i bruksanvisningen om dette?

''Sikker på at du ikke kan mate den ut når du går inn i Finder?''

Det er jo bare å dra CD-symbolet på skrivebordet ned i papirkurven for å mate ut. Mee det forutsetter selvsagt at CD-ikonet er synlig på skrivebordet. Hvis det ikke er synlig der, så er det vel neppe synlig i Finder heller?

Annonse

ShitDiddelyDo

''Sikker på at du ikke kan mate den ut når du går inn i Finder?''

Det er jo bare å dra CD-symbolet på skrivebordet ned i papirkurven for å mate ut. Mee det forutsetter selvsagt at CD-ikonet er synlig på skrivebordet. Hvis det ikke er synlig der, så er det vel neppe synlig i Finder heller?

Det har du nok rett i. Jeg pleier å mate ut haddisker og minnekort via Finder, og så vet jeg at det er kobla fra når jeg ser på skrivebordet og ikonet er borte.

Du bruker litt bilderedigeringsprogrammer, gjør du ikke? Mener du skrev det, og husker jeg ikke helt feil bruker du Adobe Lightroom.

I denne er det en funksjon som gjør at minnekortet blir matet ut automatisk så fort bildene er lagt inn. Man får et pling, og minnekortet kan nå trygt dras ut.

Dette fungerer ikke alltid for meg etter at jeg gikk over til Mac. Noen ganger fungerer det, men andre ganger må jeg av en eller annen grunn mate ut via Finder.

Vet du noe om dette?

Er det MacBook du har? Ved siden av den saken jeg stikker cd-en inn i er det et hull. Jeg gidder ikke sjekke bruksanvisninga, men kanskje dette hullet duger til noe når cd-en må ut? Ikke stikk noe inn uten å vite hva det er, men kanskje det står noe i bruksanvisningen om dette?

I det hullet kan du bruke en utbrettet binders - trykk den forsiktig inn, så vil CDen komme ut.

Det har du nok rett i. Jeg pleier å mate ut haddisker og minnekort via Finder, og så vet jeg at det er kobla fra når jeg ser på skrivebordet og ikonet er borte.

Du bruker litt bilderedigeringsprogrammer, gjør du ikke? Mener du skrev det, og husker jeg ikke helt feil bruker du Adobe Lightroom.

I denne er det en funksjon som gjør at minnekortet blir matet ut automatisk så fort bildene er lagt inn. Man får et pling, og minnekortet kan nå trygt dras ut.

Dette fungerer ikke alltid for meg etter at jeg gikk over til Mac. Noen ganger fungerer det, men andre ganger må jeg av en eller annen grunn mate ut via Finder.

Vet du noe om dette?

Jeg mater alltid ut minnekort, harddisker og CDer ved å dra symbolet ned i papirkorga. Åpner aldri Finder for sånne ting. Jeg liker ikke at programmer gjør så veldig mye for meg, aner ikke hvorfor. :D

Ellers er det mulig at det går an å løse ut en CD som man ikke finner symbolet til ved å bruke Cmd+Alt+Esc (tvungen avslutning), men kanskje det ikke kommer opp i den oversikten heller?

ShitDiddelyDo

Jeg mater alltid ut minnekort, harddisker og CDer ved å dra symbolet ned i papirkorga. Åpner aldri Finder for sånne ting. Jeg liker ikke at programmer gjør så veldig mye for meg, aner ikke hvorfor. :D

Ellers er det mulig at det går an å løse ut en CD som man ikke finner symbolet til ved å bruke Cmd+Alt+Esc (tvungen avslutning), men kanskje det ikke kommer opp i den oversikten heller?

I tillegg er det noe som ser ut som en mateknapp øverst i høyre hjørne på tastaturet.

Det er med andre ord bra med matemuligheter her. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...