Gå til innhold

Om å latterliggjøre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• Dorthe

5

• morsan

2

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hulderen

Jeg understreket at det var det FOR MEG og ikke at det burde være det for alle andre.

Ja, jeg så det. Det jeg prøver å forklare deg, er at valg av ordene "tøys og fanteri" er uheldig. De ordene har en svært nedsettende og negativ klang, og kan føre til at "for deg" drukner.

Om du ønsker å vise respekt, så klarer du å velge andre ord og likevel få frem meningen din.

Gjest Lurer litt på dette

Ja, jeg så det. Det jeg prøver å forklare deg, er at valg av ordene "tøys og fanteri" er uheldig. De ordene har en svært nedsettende og negativ klang, og kan føre til at "for deg" drukner.

Om du ønsker å vise respekt, så klarer du å velge andre ord og likevel få frem meningen din.

Ok.

Hvordan oppfatter du dette? Du har en vanskelig periode i livet ditt og blir anbefalt å ta en readingtime til tross for at vedkommende vet du ikke tror på det.

Jeg sier jeg heller vil bruke naturen (gå turer, sykle) som healing, men vedkommende mener dette vil gjøre meg godt og fortsetter å mase. Er dette respektløst?

'' Det jeg prøver å forklare deg, er at valg av ordene "tøys og fanteri" er uheldig''

Jeg er uenig, tror jeg. Hvis vedkommende ikke kan akseptere at dette er tøys og fanteri FOR MEG, synes jeg dette er respektløst overfor meg.

Annonse

Gjest Hulderen

Ok.

Hvordan oppfatter du dette? Du har en vanskelig periode i livet ditt og blir anbefalt å ta en readingtime til tross for at vedkommende vet du ikke tror på det.

Jeg sier jeg heller vil bruke naturen (gå turer, sykle) som healing, men vedkommende mener dette vil gjøre meg godt og fortsetter å mase. Er dette respektløst?

Nei, den var ikke respektløs.

Det svaret der var helt i orden, balansert og fint.

Gjest Hulderen

'' Det jeg prøver å forklare deg, er at valg av ordene "tøys og fanteri" er uheldig''

Jeg er uenig, tror jeg. Hvis vedkommende ikke kan akseptere at dette er tøys og fanteri FOR MEG, synes jeg dette er respektløst overfor meg.

Det er ditt valg å se sånn på det. Jeg fortalte deg min oppfatning. Stoler du på at personen du snakker med er mer lik deg enn meg, så bruk det. Får vedkommende et anstrengt utrykk i ansiktet, så kan du tenke: " ok, så er denne personen mer lik Hulderen. Da vet jeg det til neste gang."

Gjest fanteri = respektløst om tro

Jeg ville ikke sagt til noen som var religiøse, at deres tro var fanteri (=noe mistenkelig,noe ubehagelig, noe herk står det i ordboken).

Jeg ville valgt å ikke si det på den måten, fordi jeg ikke synes det er respektfult mot de personene som tror.

Jeg bryr meg ikke om jeg er respektfull mot guden / englene de tror på, men hvis det er hyggelige mennesker som tror på dette, ønsker jeg ikke å være respektløs overfor dem (menneskene).

Jeg kan godt si at jeg ikke tror på det som de tror på.

Men tull og fanteri ville jeg ikke kalt det.

(jeg kan selvsagt også diskutere problemene mht religion, som absolutt kan være alvorlige, men da er det i en gitt setting, hvor man møtes for å diskutere dette, ikke noe jeg slenger ut til noen som tror).

Jeg er ikke troende, men ville ikke beskrevet andres tro som fanteri (med mindre jeg øsnker å provosere eller være slem).

Gjest Hulderen

Det håper jeg ikke. Det var ikke det jeg spurte om. var det respektløst av henne?

Nå vet jeg ikke hvordan hun ordla seg i masingen sin, eller hvor bestemt du var når du avslo hennes forslag. Men det virker unødvendig å fortsette å mase når du har sagt i fra at du ikke er interessert.

Annonse

Jeg er ikke troende, men ville ikke beskrevet andres tro som fanteri (med mindre jeg øsnker å provosere eller være slem).

Det gjorde jeg ikke heller. Det gjaldt Snåsamannen og jeg sa det var fanteri for MEG, men at det ikke trengte være det for henne.

Jeg mener at hvis en person skal presentere noe hun mener er en en sannhet (frelse meg) for meg, så må jeg ha lov til og si hva som er min sannhet.

Jeg ser ikke at det ene er mer respektløst enn det andre.

Gjest Hulderen

Det håper jeg ikke. Det var ikke det jeg spurte om. var det respektløst av henne?

Hvis hun sa at hun så på løping i skogen som tøys og fanteri, så ja, da var det respektløst. Men hvis hun sa at hun ikke har noe tro på at løping i skogen vil hjelpe deg, så er det en ok ting å si.

Hvis hun sa at hun så på løping i skogen som tøys og fanteri, så ja, da var det respektløst. Men hvis hun sa at hun ikke har noe tro på at løping i skogen vil hjelpe deg, så er det en ok ting å si.

Ingen av delene stemmer. Hun ville bestille time til meg til reading. Jeg sa nei, hun sier det vil gjøre meg godt. Jeg sa nei, jeg har ikke tro på dette. Jeg vil bruke naturen som terapi. Hun maser igjen. Jeg sier nei og likevel ringer hun meg senere og maser mer.

Gjest prust

Ingen av delene stemmer. Hun ville bestille time til meg til reading. Jeg sa nei, hun sier det vil gjøre meg godt. Jeg sa nei, jeg har ikke tro på dette. Jeg vil bruke naturen som terapi. Hun maser igjen. Jeg sier nei og likevel ringer hun meg senere og maser mer.

Hva mener du med reading?

Har du prøvd? Jeg har vært på reading nettopp fordi en venninna av meg maste. Hun sa endel nyttige saker, men det kan vel diskuteres hvor overnaturlig det var. Men det er ikke noe jeg angrer på og jeg kunne godt gjøre det flere ganger.

Dette var reading med massasje og massasjen var aldeles nydelig. Kostet meg litt over 500 kr for to timer ;o)

Gjest prust

Har du prøvd? Jeg har vært på reading nettopp fordi en venninna av meg maste. Hun sa endel nyttige saker, men det kan vel diskuteres hvor overnaturlig det var. Men det er ikke noe jeg angrer på og jeg kunne godt gjøre det flere ganger.

Dette var reading med massasje og massasjen var aldeles nydelig. Kostet meg litt over 500 kr for to timer ;o)

Hva er reading?

Jeg får massasje gratis på jobb hver uke og er ikke interesert i å prøve dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...