Gå til innhold

Om å latterliggjøre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

5

• Dorthe

5

• morsan

2

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Hva er reading?

Det er folk som forteller deg hva som har skjedd deg før og endel kan fortelle hva som skal skje i framtida. Jeg gjorde det med massasje med varme oljer og det var nydelig og den damen var en fin dame. Egentlig skulle jeg betale 150 dollar + tips, men vi hadde det så hyggelig at prisen ble 100 dollar uten tips og venninna mi steilet.

Det kan hende at jeg var litt spennende siden jeg kom fra Norge, jeg gjorde det i Santa Fe og der er det et ganske etablert miljø for slike ting, men hun fortalte meg ting som stemte, bl.a så hun at jeg akkurat hadde mistet mora mi og det var jo egentlig ganske usannsynlig at jeg skulle være i Santa Fe bare noen uker etterpå så det var ikke noe hun kunne gjette seg til.

Gjest Lurer litt på dette

Det er folk som forteller deg hva som har skjedd deg før og endel kan fortelle hva som skal skje i framtida. Jeg gjorde det med massasje med varme oljer og det var nydelig og den damen var en fin dame. Egentlig skulle jeg betale 150 dollar + tips, men vi hadde det så hyggelig at prisen ble 100 dollar uten tips og venninna mi steilet.

Det kan hende at jeg var litt spennende siden jeg kom fra Norge, jeg gjorde det i Santa Fe og der er det et ganske etablert miljø for slike ting, men hun fortalte meg ting som stemte, bl.a så hun at jeg akkurat hadde mistet mora mi og det var jo egentlig ganske usannsynlig at jeg skulle være i Santa Fe bare noen uker etterpå så det var ikke noe hun kunne gjette seg til.

''Det er folk som forteller deg hva som har skjedd deg før og endel kan fortelle hva som skal skje i framtida''

Men jeg vet jo selv hva som har skjedd meg før og jeg tror ikke noen kan fortelle meg hva som skjer meg i fremtiden. Massasje var ikke innkludert her og det får jeg i fra før av.

''Det er folk som forteller deg hva som har skjedd deg før og endel kan fortelle hva som skal skje i framtida''

Men jeg vet jo selv hva som har skjedd meg før og jeg tror ikke noen kan fortelle meg hva som skjer meg i fremtiden. Massasje var ikke innkludert her og det får jeg i fra før av.

Men vet du hvorfor ting har skjedd da, jeg synes sånt kan være litt spennende å høre andres mening om ting som kanskje har plaget meg etterpå. Hun hadde en veldig god forklaring på noe som har plaget meg siden jeg var barn og det har ikke plaget meg i den grad som det gjorde i etterkant. Kanskje den stemmer, kanskje ikke, men jeg roet meg ned og det var kanskje det viktigste.

Jeg er ikke sånn som tar alt for god fisk, så framtida tror jeg få kan fortelle meg, men hun ga noen gode råd og hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg kanskje gått til henne flere ganger.

Annonse

Gjest Hulderen

Ingen av delene stemmer. Hun ville bestille time til meg til reading. Jeg sa nei, hun sier det vil gjøre meg godt. Jeg sa nei, jeg har ikke tro på dette. Jeg vil bruke naturen som terapi. Hun maser igjen. Jeg sier nei og likevel ringer hun meg senere og maser mer.

Det er vel ikke så farlig om dette er respektløst eller ikke. Hun maser fordi hun er overbevist om at det vil hjelpe deg, du avslår fordi du ikke har noen tro på det.

Du trenger ikke å prøve noe du ikke tror på. Og hun har mast nok nå, du har sagt klart i fra at du ikke vil. Dette er snakk om grensesetting. Venninnen din må lære at du mener det, når du sier nei. Så det dummeste du nå kan gjøre, er å teste reading likevel.

ShitDiddelyDo

Det er neppe hensiktsmessig å latterliggjøre noen (= å få dem til å føle seg dumme), men det er heller ikke særlig bra bare å late som ingenting når folk forfekter Snåsamannen, engler, healing og alt det andre.

Det er som å la den gamle damen som kommer ut fra toalettet med den ene enden av toalettpapirrullen festet i skjørtet fortsette å gå rundt slik, fordi man ikke vil si fra til henne (fordi hun da blir "latterliggjort").

Med vennlig hilsen

'' Det er som å la den gamle damen som kommer ut fra toalettet med den ene enden av toalettpapirrullen festet i skjørtet fortsette å gå rundt slik, fordi man ikke vil si fra til henne (fordi hun da blir "latterliggjort").''

Det har jeg faktisk sett, og det var uhyre pinlig for alle, også oss som så det. Kvinnen var ung og på date med en fyr, og han sa heller ingenting, selv om han så det. Hele restauranten satt og småflirte for seg og hadde fått det med seg for hun satt godt synlig i baren mens de ventet på bord. Etter en stund ordnet en kelner ordnet diskret opp i det ved å foreta en røsking, og jenta skjønte ingenting da de andre gjestene kjørte applaus. Husker hun kikket rundt seg uten å forstå hvorfor folk klappet.

Jeg tviler på at daten sa noe som helst til henne - men noen ganger er det kanskje like greit. :)

''En god test:

“Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away.” – Philip K. Dick''

Jepp, stemmer det. Gud er en slik ting som aldri går bort selv om du slutter å tro på ham.

Nuvel, det er selvsagt ingen tegn på at han er til, bortsett fra nettopp hos folk som tror på ham. Tror man ikke, er det heller ingen tegn på Gud.

Med vennlig hilsen

Det er ditt valg å se sånn på det. Jeg fortalte deg min oppfatning. Stoler du på at personen du snakker med er mer lik deg enn meg, så bruk det. Får vedkommende et anstrengt utrykk i ansiktet, så kan du tenke: " ok, så er denne personen mer lik Hulderen. Da vet jeg det til neste gang."

he he...

Annonse

Ingen av delene stemmer. Hun ville bestille time til meg til reading. Jeg sa nei, hun sier det vil gjøre meg godt. Jeg sa nei, jeg har ikke tro på dette. Jeg vil bruke naturen som terapi. Hun maser igjen. Jeg sier nei og likevel ringer hun meg senere og maser mer.

Jeg hadde ihvertfall ikke likt at folk som jeg klart hadde sagt fra til fortsatte å mase om at jeg skulle bli med på overnaturlig mambo jambo. Ja, da kunne jeg nok lett ha kalt det for både mambo jambo og humbug, dersom de ikke ga seg, så da får de bare bli så såret de vil over at jeg ikke "respekterer troen" deres.

Det er ditt valg å se sånn på det. Jeg fortalte deg min oppfatning. Stoler du på at personen du snakker med er mer lik deg enn meg, så bruk det. Får vedkommende et anstrengt utrykk i ansiktet, så kan du tenke: " ok, så er denne personen mer lik Hulderen. Da vet jeg det til neste gang."

Godt sagt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...