Gå til innhold

Kan jeg redde deigen når den er blitt hard?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hard fordi den har stått og tørket? i kjøleskap uten dekke? Hvorfor er den hard? Om du holder på med den nå og den er hard så bruk mer lunkent vann

Det kom for mye mel nedi, det skjer gjerne når jeg er litt distret. Så mere væske altså?

Gjest deiga

Det kom for mye mel nedi, det skjer gjerne når jeg er litt distret. Så mere væske altså?

Jada, sløs med vann til deigen er fin og myk :) Er det pizzadeig du lager så sleng i litt olivenolje istedet til den får en fin og klebefri konsistens :)

Annonse

Jada, sløs med vann til deigen er fin og myk :) Er det pizzadeig du lager så sleng i litt olivenolje istedet til den får en fin og klebefri konsistens :)

Høres bra ut. Det var rugbrød denne gangen da, og det blir så steinhardt liksom, men jeg får prøve med mer væske hvis det skjer igjen. Kunsten er liksom å få akkurat passe med tørt i deigen inntil den er sånn luftig og ikke klebrig.

Takk for tipset:)

Gjest deiga

Høres bra ut. Det var rugbrød denne gangen da, og det blir så steinhardt liksom, men jeg får prøve med mer væske hvis det skjer igjen. Kunsten er liksom å få akkurat passe med tørt i deigen inntil den er sånn luftig og ikke klebrig.

Takk for tipset:)

Det ER vanskelig!! Bare husk å la det heve velsignet lenge, det kan hjelpe veldig. Så dytter du dem ned i forma og så lar dem heve enda mer. Brød er en kunst! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...