Gå til innhold

Er man manisk da? Hvor syk er jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Forrige søndag og mandag ble to slitsomme dager.Jeg kjøpte en gammel bil og det gikk masse penger.Fikk dog hjelp av min sønn.

I går kjørte jeg bil i 4 timer i 180 km.Ble også veldig sliten.Hva regns som "normalt" og hva regnes som "manisk".Kan psykiariske pasienter utvise stor grad av "normalitet" om det kun er kroppen som brukes og hodet stort sett får hvile? Føler at tross mine 140 kg så er jeg ganske sterk så lenge jeg slipper å bruke hodet.

Ett sjakkparti på 4 timer ville ha vært mye mer slitsomt for meg.

Kan tydligvis ikke ha vært i den depresive fasen.

Begynner også å stille spørsmålstegn ved hele diagnosen,når jeg "ikke har tid til å være syk".Trodde en bipolar lidelse var helt paralyserende for pasienten? Man kan da ikke "ta seg sammen" å ta pause fra en psykisk sykdom?

Har skrevet utrolig mye her inne på dol,og begynner å lure på om jeg bare er lat og giddalaus.

Skrevet

''Forrige søndag og mandag ble to slitsomme dager.Jeg kjøpte en gammel bil og det gikk masse penger.Fikk dog hjelp av min sønn. I går kjørte jeg bil i 4 timer i 180 km.Ble også veldig sliten.Hva regns som "normalt" og hva regnes som "manisk''

Jeg anser den kjøringen din som meget farlig. Du bør ikke kjøre bil. Har du en lege du kan kontakte?

Skrevet

Du er godt over grensen for manisk. Kontakt din primærlege.

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Forrige søndag og mandag ble to slitsomme dager.Jeg kjøpte en gammel bil og det gikk masse penger.Fikk dog hjelp av min sønn. I går kjørte jeg bil i 4 timer i 180 km.Ble også veldig sliten.Hva regns som "normalt" og hva regnes som "manisk''

Jeg anser den kjøringen din som meget farlig. Du bør ikke kjøre bil. Har du en lege du kan kontakte?

Jeg kjørte ikke i 180 km/t men 90 km på 2 timer.Jeg tok minst 4 pauser i løpet av de 4 timene.Samme distanse hjem igjen.Gjennomsnittshastighet med alle pauser blir da 45 km/t.

Skrevet

Jeg kjørte ikke i 180 km/t men 90 km på 2 timer.Jeg tok minst 4 pauser i løpet av de 4 timene.Samme distanse hjem igjen.Gjennomsnittshastighet med alle pauser blir da 45 km/t.

Nyttig opplysning!!!

Gjest Bipolar58
Skrevet

Nyttig opplysning!!!

"Jeg anser den kjøringen din som meget farlig. Du bør ikke kjøre bil. Har du en lege du kan kontakte?"

bp2:Skiftet mening?

Skrevet

"Jeg anser den kjøringen din som meget farlig. Du bør ikke kjøre bil. Har du en lege du kan kontakte?"

bp2:Skiftet mening?

Nei, ikke skiftet mening. Jeg mener fortsatt det er veldig farlig, og ulovlig, og kjøre bil i 180 km/t. Det var jo dette du skrev i ditt første innlegg. Jeg kunne ikke lukte at du mente gjennomsnittsfarten.

Gjest OlMustang
Skrevet

Dagens.

Hvor fort kjørte du? Kjørte i 180 jeg! Øh nei, kjørte 90 i 2 timer.

Herregud så på trynet.

Skrevet

Nei, ikke skiftet mening. Jeg mener fortsatt det er veldig farlig, og ulovlig, og kjøre bil i 180 km/t. Det var jo dette du skrev i ditt første innlegg. Jeg kunne ikke lukte at du mente gjennomsnittsfarten.

Trådstarter skrev ikke 180 km/t, men 180 km. Det er en distanse, ikke en hastighet.

Det ble litt uklart fordi det sto "i" foran: "4 timer i 180 km". Det var uheldig, men ikke noe å henge seg totalt opp i

synes

Skrevet

Dagens.

Hvor fort kjørte du? Kjørte i 180 jeg! Øh nei, kjørte 90 i 2 timer.

Herregud så på trynet.

Trådstarter skrev ikke 180 km/t, men 180 km. Det er en distanse, ikke en hastighet.

Det ble litt uklart fordi det sto "i" foran: "4 timer i 180 km". Det var uheldig, men ikke noe å henge seg totalt opp i

synes

Gjest "liker"
Skrevet

synes

og jeg er helt enig med laban :)

Skrevet

synes

Jeg har ikke hengt meg opp i noenting. Tolket det han skrev feil og svarte da selvsagt at jeg mener han bør kontakte lege fordi han er manisk. Jeg skjønner jo nå meget godt hva han mener og da er han kanskje heller ikke manisk? Dette kan jo ikke jeg sitte her og vurdere uansett.

En person som er bipolar og som mener at han kanskje er manisk burde kontakte legen sin uansett, mener

Skrevet

Jeg har ikke hengt meg opp i noenting. Tolket det han skrev feil og svarte da selvsagt at jeg mener han bør kontakte lege fordi han er manisk. Jeg skjønner jo nå meget godt hva han mener og da er han kanskje heller ikke manisk? Dette kan jo ikke jeg sitte her og vurdere uansett.

En person som er bipolar og som mener at han kanskje er manisk burde kontakte legen sin uansett, mener

Jeg aner heller ikke om trådstarter er manisk, jeg mente bare at det ikke var noen grunn til å diskutere kjøring i 180 km/t lenger. Men det er uansett ingen stor sak.

Skrevet

Jeg aner heller ikke om trådstarter er manisk, jeg mente bare at det ikke var noen grunn til å diskutere kjøring i 180 km/t lenger. Men det er uansett ingen stor sak.

Jeg mener fortsatt det er farlig å kjøre 4 timer i 180 km :-). Hehe, jeg skal ikke diskutere mere, jeg fleiper nå :).

Gjest Merlen
Skrevet

Syns ikke dette virker manisk i det hele tatt jeg, men kanskje Laban har rett i at du bør kontakte lege fordi du faktisk lurer på det.

ps! når jeg er hypoman kjører jeg ikke sakte, men fort. Veldig fort. Har derfor lært meg å unngå bilkjøring når det er slik. Jeg blir heller ikke sliten av alt jeg holder på med, tvert imot.

Skrevet

Syns ikke dette virker manisk i det hele tatt jeg, men kanskje Laban har rett i at du bør kontakte lege fordi du faktisk lurer på det.

ps! når jeg er hypoman kjører jeg ikke sakte, men fort. Veldig fort. Har derfor lært meg å unngå bilkjøring når det er slik. Jeg blir heller ikke sliten av alt jeg holder på med, tvert imot.

Det var ikke jeg som mente trådstarter burde kontakte lege, det var bp 2. (Men i prinsippet kan det sikkert ikke skade.)

Jeg vet bare forskjellen på km og km/t.

Gjest Merlen
Skrevet

Det var ikke jeg som mente trådstarter burde kontakte lege, det var bp 2. (Men i prinsippet kan det sikkert ikke skade.)

Jeg vet bare forskjellen på km og km/t.

Sånn var det ja ;)

Gjest Bipolar58
Skrevet

"I går kjørte jeg bil i 4 timer i 180 km."

Jeg forsøker igjen:I går kjørte jeg 180 km.Jeg brukte 4 timer.Det var 90 km hver vei.Jeg kjøte en snitthastighet på 45 km/t.Jeg tok mange pauser.

Mener noen fremdeles at jeg kjøre uansvarlig?

Gjest Bipolar58
Skrevet

og jeg er helt enig med laban :)

Så det er vanlig at psykist syke kan kjøre 18 mil på en og samme dag? Ingen her på dol som blir sliten av dette?Det ansees ikke manisk å ta på seg en såpass stor jobb at man blir veldig sliten? Jeg er 52 år og veier 140 kg.Jeg er egentlig en sofagris,men kan overraske meg med å jobbe ekstremt mye 1-2 dager i uka.

Skrevet

"I går kjørte jeg bil i 4 timer i 180 km."

Jeg forsøker igjen:I går kjørte jeg 180 km.Jeg brukte 4 timer.Det var 90 km hver vei.Jeg kjøte en snitthastighet på 45 km/t.Jeg tok mange pauser.

Mener noen fremdeles at jeg kjøre uansvarlig?

Jeg skjønner hva du mener :-). Denne distansen anser jeg ikke som et tegn på mani. Jeg har kjørt 100 mil på en dag og jeg har bipolar lidelse. No problem. Om du mener du er bipolar er du vel blitt utredet for dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...