Gjest Massa slit til ingen nytte Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Reiste langt for å hente en ny del til bilen min. Jeg har skrudd ut den gamle og skrudd i den nye, brukt maange timer. Da jeg er fredig så viser det seg at delen er feil. Jeg tenker at dette er firma jeg kjøpte sin feil og ringer å beklager meg. Det blir sagt at jeg hadde bedt om del til 1995 modell. Selvsagt gjorde jeg ikke det. Hvorfor skulle jeg pluteslig kalle den 2002 modell Saaben min for 1995 modell:-) Forstår at de ikke vil ta på seg ansvar. Jeg må ha bilen i orden, og har liten tid til å sjekke rettigheter. Så delen er ute igjen. Og jeg på langtur for å hente den rette delen:-( Spørsmålet er: Hvilke rettigheter har man som forbruker i saker som påstand mot påstand? Håper å få dekke reiseugiftene i det minste. 0 Siter
petter smart Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Så lenge det er påstand mot påstand skal du slite med å få noe som helst. Da er du avhengig av godvilje fra selger. 0 Siter
Gjest Masse slit til ingen nytte Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Det eg er redd for. Men skummelt at et skel være slik. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 De pengene er nok tapt, dessverre, siden det blir ord mot ord. For en senere anledning: Husk å sende bestilling på mail, og få det bekreftet. 0 Siter
Gjest Mye slit til ingen nytte Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Så lenge det er påstand mot påstand skal du slite med å få noe som helst. Da er du avhengig av godvilje fra selger. Det er det jeg er redd for. Men skummelt at det skal være slik. 0 Siter
Gjest Mye slit til ingen nytte Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 De pengene er nok tapt, dessverre, siden det blir ord mot ord. For en senere anledning: Husk å sende bestilling på mail, og få det bekreftet. Hadde det på mail. Men der stod det ingenting om årsmodellen, så tenkte ikke mer over det. Så selgers ord står sterkere enn kundens? Kunden har alltid rett, trodde jeg. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 31. mai 2011 Skrevet 31. mai 2011 Hadde det på mail. Men der stod det ingenting om årsmodellen, så tenkte ikke mer over det. Så selgers ord står sterkere enn kundens? Kunden har alltid rett, trodde jeg. Hvis du hadde det på mail og det ikke sto noe om årsmodell, så må du også ta din del av "skylda". At kunden alltid har rett har gått helt ut av vokabularet, aller mest fordi kunder i dag er mer grådige og løgnaktige. Folk går ikke av veien for å snyte til seg både det ene og det andre, så den frasen er mer som blitt borte. Kjempekjedelig det du har opplevd, men som sagt - man må sikre seg, og de mener sikkert de også har sitt på det tørre og har neppe lyst til å betale for noe de mener de har rett i. Av og til suger det, bare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.