Gå til innhold

Påstand mot påstand


Anbefalte innlegg

Gjest Massa slit til ingen nytte
Skrevet

Reiste langt for å hente en ny del til bilen min.

Jeg har skrudd ut den gamle og skrudd i den nye, brukt maange timer.

Da jeg er fredig så viser det seg at delen er feil.

Jeg tenker at dette er firma jeg kjøpte sin feil og ringer å beklager meg.

Det blir sagt at jeg hadde bedt om del til 1995 modell. Selvsagt gjorde jeg ikke det. Hvorfor skulle jeg pluteslig kalle den 2002 modell Saaben min for 1995 modell:-) Forstår at de ikke vil ta på seg ansvar.

Jeg må ha bilen i orden, og har liten tid til å sjekke rettigheter. Så delen er ute igjen. Og jeg på langtur for å hente den rette delen:-(

Spørsmålet er: Hvilke rettigheter har man som forbruker i saker som påstand mot påstand?

Håper å få dekke reiseugiftene i det minste.

Videoannonse
Annonse
petter smart
Skrevet

Så lenge det er påstand mot påstand skal du slite med å få noe som helst. Da er du avhengig av godvilje fra selger.

Gjest Masse slit til ingen nytte
Skrevet

Det eg er redd for. Men skummelt at et skel være slik.

Skrevet

De pengene er nok tapt, dessverre, siden det blir ord mot ord. For en senere anledning: Husk å sende bestilling på mail, og få det bekreftet.

Gjest Mye slit til ingen nytte
Skrevet

Så lenge det er påstand mot påstand skal du slite med å få noe som helst. Da er du avhengig av godvilje fra selger.

Det er det jeg er redd for. Men skummelt at det skal være slik.

Gjest Mye slit til ingen nytte
Skrevet

De pengene er nok tapt, dessverre, siden det blir ord mot ord. For en senere anledning: Husk å sende bestilling på mail, og få det bekreftet.

Hadde det på mail. Men der stod det ingenting om årsmodellen, så tenkte ikke mer over det.

Så selgers ord står sterkere enn kundens?

Kunden har alltid rett, trodde jeg.

Skrevet

Hadde det på mail. Men der stod det ingenting om årsmodellen, så tenkte ikke mer over det.

Så selgers ord står sterkere enn kundens?

Kunden har alltid rett, trodde jeg.

Hvis du hadde det på mail og det ikke sto noe om årsmodell, så må du også ta din del av "skylda".

At kunden alltid har rett har gått helt ut av vokabularet, aller mest fordi kunder i dag er mer grådige og løgnaktige. Folk går ikke av veien for å snyte til seg både det ene og det andre, så den frasen er mer som blitt borte.

Kjempekjedelig det du har opplevd, men som sagt - man må sikre seg, og de mener sikkert de også har sitt på det tørre og har neppe lyst til å betale for noe de mener de har rett i.

Av og til suger det, bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...