Gå til innhold

BMI

Anbefalte innlegg

Gjest 12312312
Skrevet

Kan noen vise meg hvordan man regner ut BMI uten kalkulator?

Vet at man tar vekt og deler på høyde*2. Men klarer det ikke uten kalkulator, og det må jeg....

Videoannonse
Annonse
Gjest Kalkis
Skrevet

Har du ikke mobiltelefon med kalkulator? Alternativt får du legge ut dine vitale mål her, så får du nok kjapt svar.

(Eller helst prøve selv...)

Gjest 12312312
Skrevet

Har du ikke mobiltelefon med kalkulator? Alternativt får du legge ut dine vitale mål her, så får du nok kjapt svar.

(Eller helst prøve selv...)

Får ikke ha kalkulator med på skolen. Skal ha eksamen neste uke;-(

Skrevet

Jeg har vært der,ingen problem med kalkulator, men jeg klarer det bare ikke med penn og papir:-(

men hva er det folk skal vise deg? Du har jo formelen der så bare plotter du inn tallene? Selve regnestykket må du jo klare selv om du skal gjøre det for hånd? Er det tallene som er vanskelige eller er det selve formelen du ikke skjønner?

Skrevet

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du lurer på?

Regn ut nevneren først, altså gangestykket - høyden i 2. potens. Så avrunder du resultatet til et normalt antall desimaler og deler vekten på det.

Øv deg på enkle tall - regn ut fasiten på kalkulatoren og hold på til du får samme svaret uten.

Gjest 12312312
Skrevet

men hva er det folk skal vise deg? Du har jo formelen der så bare plotter du inn tallene? Selve regnestykket må du jo klare selv om du skal gjøre det for hånd? Er det tallene som er vanskelige eller er det selve formelen du ikke skjønner?

Vi skal regne ut BMI på en pasient der vi får oppgitt vekt og høyde. Vi skal skrive pleieplan utfra denne pasientens BMI. Si pas er 63 kg og høyden er 160. Da får jeg problemer med penn og papir.

Skrevet

Vi skal regne ut BMI på en pasient der vi får oppgitt vekt og høyde. Vi skal skrive pleieplan utfra denne pasientens BMI. Si pas er 63 kg og høyden er 160. Da får jeg problemer med penn og papir.

1.6*1.6 = 2.56.

63/2.56 = 24.6

Skrevet

Hvis du kan gange og dele, så burde det vel holde.

Skrevet

Hvis høyden din er 170 cm og vekten er 60 kg gjør du slik:

1,70 x 1,70 = 2,89

60 : 2,89 = 20,7 = din bmi.

Skrevet

Gjett om jeg har medfølelse for deg ang formler, lol.... men du ganger høyden og tar den summen og så deler du vekten på den. Erru med? :)

Skrevet

Dersom dere alltid bruker kalkulator på skolen, må du be læreren om å vise dere hvordan man deler og ganger på papir før eksamen.

Skrevet

Men kan du gange på papir?

Og kan du dele på papir?

Isåfall holder det med at du pugger selve formelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...