Gå til innhold

Ufastlegebytte innen samme legesenter/journal

Anbefalte innlegg

Gjest Nerda
Skrevet

Fordi fastlegen min slutter, valgte jeg til å bytte til en annen lege ved samme legesenter (via Helfo) (det er relativt stort). Hvordan vil det da forholde seg med journal? Jeg er jo kjent med at dette må etterspørres om man bytter til en lege ved et annet kontor.

Hvordan er dette når man bytter lege innen samme senter? Kan den nye da bare gå inn i journalen min, eller må jeg gi den nye legen min tillatelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg byttet til en annen på samme kontor og hele journalen min lå inne på dataen og den nye legen gikk bare rett inn på det og kunne lese alt han ville. Ikke noe problem da jeg skulle ha nye resepter, da jeg ble syk fordi alt lå der fra forrige lege.

Gjest sjåhwbing
Skrevet

Alt gikk automatisk hos meg da jeg byttet.(innen samme senter)

Skrevet

Hos oss har alle legene på samme legesenter tilgang til alle journalene, ikke minst er det praktisk når en av legene selv er borte fra jobb og man får time hos en av de andre. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hos oss har alle legene på samme legesenter tilgang til alle journalene, ikke minst er det praktisk når en av legene selv er borte fra jobb og man får time hos en av de andre. :o)

Samme der jeg går, også på et større legesenter.

Gjest prust
Skrevet

Hos oss er det flere leger tilknyttet legesenteret, og alle legene kan gå inn på journalen min. Dette er praktisk dersom en må til lege når fastlegen har fri, eller en må ha en akuttime.

Unntaket for innsyn er dersom noen av legebesøkene er stengt for innsyn for andre enn fastlegen. Fastlegen må da ha gjort dette manuelt for hvert besøk det gjelder, og den samme fastlegen må evt oppheve denne stengingen.

Da min niese hadde praksis på vårt legesenter, stengte fastlegen noen av journalpunktene til meg og min familie, for innsyn, slik at hun ikke hadde mulighet til å se disse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...