Gå til innhold

Urolig.

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

jeg har det ikke bra fordi jeg skal ha 40 gjester i morgen.

Det ble flere enn tenkt og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette nå.

Begynner å bli mer og mer urolig, for jeg er ikke komfortabel med at mennesker vandrer rundt i huset og jeg vil helst ikke være her, men jeg må være her.

Nå vet jeg heller ikke om vi har nok mat og kaker og min mann og jeg er helt uenig i dette.

Mest av alt vil jeg bare bort nå, men jeg må fortsette å lage kaker utover kvelden og natten for jeg bekymrer meg.

Gjest Elextra
Skrevet

De aller fleste synes det er litt stress å ha mange gjester!

Kanskje du kunne droppe kakebaking og heller kjøpe i morgen, om det gjør deg litt mindre nervøs? Så kan du bruke tiden til å finne frem og se over annet dere trenger i stedet?

Skrevet

De aller fleste synes det er litt stress å ha mange gjester!

Kanskje du kunne droppe kakebaking og heller kjøpe i morgen, om det gjør deg litt mindre nervøs? Så kan du bruke tiden til å finne frem og se over annet dere trenger i stedet?

''Kanskje du kunne droppe kakebaking og heller kjøpe i morgen, om det gjør deg litt mindre nervøs?''

Du får ikke kjøpt kaker i morgen, det er Himmelspretten.

Skrevet

Det blir helt sikkert mer enn nok kaker og mat. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

''Kanskje du kunne droppe kakebaking og heller kjøpe i morgen, om det gjør deg litt mindre nervøs?''

''Du får ikke kjøpt kaker i morgen, det er Himmelspretten.''

Det har du rett i.

Gjest Svarttrost
Skrevet

Skjønner godt du blir stressa med tanken på så mange gjester. Pust dypt, det er normalt dette her!

Angående mat og kaker - jeg har aldri vært et eneste sted hvor det har vært for lite, tvert imot.

Og om det blir litt lite kake så er det ingen krise, kanskje blir en og annen sjel glad fordi den ikke blir fristet til å mer enn en ønsker (det hadde i hvert fall jeg blitt, hater når det er haugevis avgode kaker!)

Lykke til!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ja det sier min mann også, men jeg syns ikke det er nok, følgende har jeg lagd i dag og i går:

Iskake, bringebærsaus, sjokoladedrøm, brownies, kransekake, ostekake, bløtekake (stor) pikekyss, gele med dyr, tror det er det, nå er jeg sliten i hodet.

Også har vi 4 typer middagspaier, 2 gryteretter, foccatia, fiskerett, salater, kjøttfat, ostefat og ja jeg vet ikke, jeg orker snart ikke mer....jeg er helt sikker på at det er for lite.

Jeg har mistet oversikten og jeg vet ikke hvordan det skal gå.

Tenker at jeg må finne på noe mer ja for det er jo så mange mennesker. Min mann maser om at vi drukner i mat, men det føler ikke jeg. Han underdriver og jeg overdriver, og jeg har enda ikke fått luket i hagen eller gjort alt det andre som å dekke bord og sette sammen blomster osv...

Men nå tenkte jeg at alle kakene må jo, ja der kom jeg på det, jeg har jo en troikakae også, den hadde jeg glemt nå må jeg gå å finne den for den skal ha et sånt spesielt lokk nå når moussen har stivnet, nå ble jeg glad for da hadde jeg jammen en kake til. det hender det dukker opp sånne overraskelser.

Madelenemie
Skrevet

Skjønner godt du blir stressa med tanken på så mange gjester. Pust dypt, det er normalt dette her!

Angående mat og kaker - jeg har aldri vært et eneste sted hvor det har vært for lite, tvert imot.

Og om det blir litt lite kake så er det ingen krise, kanskje blir en og annen sjel glad fordi den ikke blir fristet til å mer enn en ønsker (det hadde i hvert fall jeg blitt, hater når det er haugevis avgode kaker!)

Lykke til!

Hei!

ja jeg glemte det jeg har bakt 60 brød med forskjellig fyll, samt at jeg har sånne små tapas fat som skal stå på bordene når gjestene kommer.

Nå dukker det stadig opp ting, slik at kanskje hvis jeg bare finner noen flere ting til å lage i kveld og i natt så kanskje det går i orden.

Jeg skal bare stå på kjøkkenet i morgen da slipper jeg å snakke med noen i vertfall.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Tusen takk, da ser jeg at jeg også er høyst normal på dette området også, men jeg har så mye igjen at jeg nok må jobbe hele natten, ja for jeg har ikke lukt i hagen eller tatt hønsehuset eller andre viktige ting,

men takk

Skrevet

Hei!

Ja det sier min mann også, men jeg syns ikke det er nok, følgende har jeg lagd i dag og i går:

Iskake, bringebærsaus, sjokoladedrøm, brownies, kransekake, ostekake, bløtekake (stor) pikekyss, gele med dyr, tror det er det, nå er jeg sliten i hodet.

Også har vi 4 typer middagspaier, 2 gryteretter, foccatia, fiskerett, salater, kjøttfat, ostefat og ja jeg vet ikke, jeg orker snart ikke mer....jeg er helt sikker på at det er for lite.

Jeg har mistet oversikten og jeg vet ikke hvordan det skal gå.

Tenker at jeg må finne på noe mer ja for det er jo så mange mennesker. Min mann maser om at vi drukner i mat, men det føler ikke jeg. Han underdriver og jeg overdriver, og jeg har enda ikke fått luket i hagen eller gjort alt det andre som å dekke bord og sette sammen blomster osv...

Men nå tenkte jeg at alle kakene må jo, ja der kom jeg på det, jeg har jo en troikakae også, den hadde jeg glemt nå må jeg gå å finne den for den skal ha et sånt spesielt lokk nå når moussen har stivnet, nå ble jeg glad for da hadde jeg jammen en kake til. det hender det dukker opp sånne overraskelser.

Jeg synes absolutt det virker som om det er nok, når jeg leser det du har listet opp tilsammen her. Få deg litt søvn i stedet for å stresse utover natten.

Lykke til!

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg beregnet 1/4 kake, litt mer på hver gjest, det ble mer enn nok.

På vestlandet har jeg hørt at man i brylluper beregner 1/2 kake pr person, men dette var jo en første komunion.

Dessuten brukte jeg store kakeformer og ikke små, slik at det ble ca 24 kakestykker pr kake, og da ble det mye når man i tillegg har småting som pikekyss og kransekake.

Skrevet

De har kanskje noen kanelboller på Seven-eleven ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg beregnet 1/4 kake, litt mer på hver gjest, det ble mer enn nok.

På vestlandet har jeg hørt at man i brylluper beregner 1/2 kake pr person, men dette var jo en første komunion.

Dessuten brukte jeg store kakeformer og ikke små, slik at det ble ca 24 kakestykker pr kake, og da ble det mye når man i tillegg har småting som pikekyss og kransekake.

Oi, en halv kake per person er ekstremt mye! Jeg synes også en kvart kake høres mye ut, spesielt når det serveres annen mat også og ikke bare kaker.

Men bra det ble nok! :-) Gratulerer med vel overstått selskap.

Skrevet

De har kanskje noen kanelboller på Seven-eleven ;-)

''De har kanskje noen kanelboller på Seven-eleven ;-)''

*grøss* De smaker jo ingenting.

Madelenemie
Skrevet

Oi, en halv kake per person er ekstremt mye! Jeg synes også en kvart kake høres mye ut, spesielt når det serveres annen mat også og ikke bare kaker.

Men bra det ble nok! :-) Gratulerer med vel overstått selskap.

Takk,

Mest glad er jeg fordi barna er så glade. Da går det bedre med slitenheten, det føles verdt slitet. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...