Gå til innhold

lærertips?

Anbefalte innlegg

Gjest vikaren

Er det noen lærere her? Eller andre som har erfaring med vanskelige barn?

jeg er vikar på en skole av og til, i dag skulle jeg ha spesialundervisning med en av guttene med diagnosen adhd, samt en annen jente med adhd samtidig. Det var en totalt fiasko. Jeg så en tydelig forskjell på de to; jenta prøvde å gjøre litt, men hadde vanskelig med faget og å konsentrere seg. Hun har sine "utbrudd", men hun mente

ingenting vondt med det.

Gutten derimot, behandlet meg totalt respektløst, jeg snakket til ham flere ganger (på forskjellige måter)- Det var som å snakke til en vegg. Han gikk på et tidspunkt ut av rommet vi var i, og i avmakt hentet jeg en annen lærer som fikk ham til å gå inn igjen. Han gjorde fortsatt ingenting. Etter uante forsøk på å snakke til ham tok jeg oppgaveheftet og penalhuset hans og slo hardt ned i bordet foran ham. Jeg ble virkelig så sint og forbanna. Men han snakket virkelig respektløst til meg før det, jeg klikket litt. Etter det holdt han fortsatt kjeft, men gjorde ingenting. Han var tydelig fornermet og sa jeg skulle erstatte penalet hans osv.

Jeg synes det er trist at jeg må bli så sur for at barna skal høre, men jeg ser at det er det eneste som nytter noen ganger. Nå står jeg sikkert ikke høyt hos ham heller, og kan nok ikke forvente at han lytter til meg i fremtiden. Derfor gruer jeg meg til å ha han eller denne klassen igjen.

Han er typen som merker at jeg er "snill og litt vag" og utnytter det med det samme. Snillhet blir ikke belønnet i den klassen han går i, og i alle fall ikke av han.

Jeg vet jeg skal være bestemt, men det er ikke alltid så lett når man er ny på skolen og ikke kjenner alle reglene. Jeg har sikkert vært for "vag" og ettergivende før...

Dette er bare en studiejobb, men jeg merker det betyr mye for meg å lykkes i denne jobben. Jeg vil også lære noe av det.

alle tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365437-l%C3%A6rertips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...