Gjest lei sjefen Skrevet 1. juni 2011 Skrevet 1. juni 2011 Valgte å spille med åpne kort under siste sykdomsperiode. Fortalte de jeg jobbet nærmest, ink. sjefen, at jeg faktisk har en bipolardiagnose. Etterhvert som jeg ble mer og mer deprimert, fungerte jeg tilsvarende dårlig på jobb og en dag ble jeg altså sykmeldt. Nå er jeg frisk og snart i full jobb igjen. Problemet er at sjefen henger over meg, sjekker alt jeg gjør og plukker på småting han ellers aldri ville sett. For noen dager siden skrev jeg et informasjonsbrev som skulle sendes ut via sjefens mail. Spurte om han hadde mottatt bevet og videresendt det og fikk til svar at jo, det var mottatt, men han hadde endret noen av setningene. Jeg hadde et sted skrevet "så heldige og fått lov til" som ble endret til "så heldig og fått muligheten til" når saken i bunn og i grunn var at de under normale omstendigheter ikke hadde fått lov. Dette mener jeg er flisespikkeri. Ikke bare det! Han gjorde et stort nummer av denne endringen og enda noen dager før dette kom han og spurte om jeg var helt sikker på at jeg fikset denne jobben. Har aldri hatt problemer med jobben før jeg ble syk, men nå begynner jeg å få litt problemer med jobben pga sjefen. Skal jeg liksom godta at han henger etter meg bare for å finne noe han kan plukke på??? 0 Siter
Gjest Louise Victoria Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 jeg ville forsøkt å heve meg over det du refererer til som flisespikkeri. I min jobb kvalitetssikres alle skriftlige interne og utgående dokumenter, det er da vanlig at korrigeringer skjer. Rent språklig ble det en bedre formulering av sjefen din sin endring uten at jeg kan si at det er grunnlaget for endringen. Det andre momentet, at han ønsker forsikring på at du mestrer jobben ville jeg tatt opp med ham, og forklart hvorfor du mener diagnosen ikke er i veien for jobben, og at du har satt igang tiltak som gjør at du ikke blir syk igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.