Gå til innhold

2 selskaper samme helg

Anbefalte innlegg

Gjest mye familie

En i familien har invitert inn til det årlige store familieselskapet/hageselskapet, en lørdag i juni, i forbindelse med hennes manns bursdag. Et par uker etter kommer det plutselig en ny invitasjon i posten: hennes svigerinne (mannens søster) inviterer til stort hageselskap dagen etter. Dette ikke i forbindelse med bursdagen, men hun har ofte et hageselskap om sommeren hun også.

Gjestene er ovelappende, dvs at en stor del av gjestene er de samme i begge selskapene, selv om hvert av selskapene også har noen andre gjester.

Problemet er at for mange blir det for slitsomt å gå i selskap to dager på rad, så man blir tvunget til å ta et valg. (Mange er i 50-årene og over). Mange syns nok også det er dumt å skulle binde opp hele helgen.

Er det ikke litt sært at mannens søster inviterer til stort selskap samme helg som det er stort selskap for veldig mange av de samme menneskene? Hun er også invitert med i selskapet dagen før, og skal dit, så hun visste godt om dette. Det er ikke snakk om noe uvennskap, hun er bare en selskapelig dame som ikke skjønner at folk kan synes det er mye med to selskaper på rad.

Vertinnen for det første selskapet sier ingen ting, men såvidt jeg vet er hun lei seg, og bekymret at noen av gjestene prioriterer det andre selskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365461-2-selskaper-samme-helg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mye familie

[quote name=Shira :o)' timestamp='1307006124' post='4591192]

Er det mye tilreisende familie? Slik at det er det som ligger til grunn? At folk allerede er reist til stedet?

Jeg vet at i selskap nr 2 er et et par langveisfarende, som skal bli noen dager. Jeg vet jo ikke om de hadde kunnet helgen før eller etter, men.

ShitDiddelyDo

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å si nei hvis man ikke vil/orker.

Det er ingenting i veien for å si til nummer 2: "Sorry, men jeg kan dessverre ikke på søndag".

Og så kan de som vil - og det er sikkert noen det også - gå i begge selskapene.

Ikke rart det er krig i verden med sånne problemstillinger ...

Jeg synes det hadde vært naturlig at de to familiene hadde snakket sammen, det virker unødvendig at noen blir lei seg.

Men det går også an å se motsatt på det - denne junimåneden er det så mange spesielle dager (Kr.H. og pinse) at det kan være like greit å "binde opp" begge dager i samme helg, i stedet for å "ødelegge" to forskjellige for folk.

Hvis noen av gjestene må overnatte, kan det også være mer praktisk med to dager på rad enn å måtte ta reisen to ganger.

Jeg stusser også litt over at det skal være så slitsomt å gå i selskap - det er da også positive sider ved det, f.eks. at man slipper å lage middag mm. en hel helg. Jeg vil i hvert fall protestere vilt på at man ikke orker det selv om man er "i 50-årene". (Men er man 20 - 30 år eldre og / eller syk, kan det selvfølgelig være annerledes.)

Jeg synes det hadde vært naturlig at de to familiene hadde snakket sammen, det virker unødvendig at noen blir lei seg.

Men det går også an å se motsatt på det - denne junimåneden er det så mange spesielle dager (Kr.H. og pinse) at det kan være like greit å "binde opp" begge dager i samme helg, i stedet for å "ødelegge" to forskjellige for folk.

Hvis noen av gjestene må overnatte, kan det også være mer praktisk med to dager på rad enn å måtte ta reisen to ganger.

Jeg stusser også litt over at det skal være så slitsomt å gå i selskap - det er da også positive sider ved det, f.eks. at man slipper å lage middag mm. en hel helg. Jeg vil i hvert fall protestere vilt på at man ikke orker det selv om man er "i 50-årene". (Men er man 20 - 30 år eldre og / eller syk, kan det selvfølgelig være annerledes.)

Jeg er helt enig - mye bedre å ha to selskaper samme helg, og spesielt dersom det er tilreisende.

Også enig i at det neppe kan være veldig slitsomt å gå i selskap, med mindre man er 80+ og/eller vertsskapet er overivrige på selskapsleker og aktiviteter.

Annonse

Gjest Shira :o)

Jeg vet at i selskap nr 2 er et et par langveisfarende, som skal bli noen dager. Jeg vet jo ikke om de hadde kunnet helgen før eller etter, men.

Det jeg tenkte på var om det kom folk til selskap nr.1 som hadde reisevei, og dermed var allerede på plass slik at de slapp reise for selskap nr.2.

At det kunne være årsaken til at det ble bedt inn til selskap nr.2 samme helg.

mariaflyfly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1307009305' post='4591220]

Det jeg tenkte på var om det kom folk til selskap nr.1 som hadde reisevei, og dermed var allerede på plass slik at de slapp reise for selskap nr.2.

At det kunne være årsaken til at det ble bedt inn til selskap nr.2 samme helg.

''Det jeg tenkte på var om det kom folk til selskap nr.1 som hadde reisevei, og dermed var allerede på plass slik at de slapp reise for selskap nr.2.

At det kunne være årsaken til at det ble bedt inn til selskap nr.2 samme helg.''

Sånn tenkte jeg også.

Gjest Høstløv

''Problemet er at for mange blir det for slitsomt å gå i selskap to dager på rad, så man blir tvunget til å ta et valg. (Mange er i 50-årene og over). Mange syns nok også det er dumt å skulle binde opp hele helgen.''

Vi fikk samme problemstillingen og de gamle i åttiårene ville flytte den ene tilstellingen, fordi det ble for slitsomt å skulle noe to dager på rad men 50-60 åringene mener at de fint klarer begge arrangement i løpet av en helg.

''Problemet er at for mange blir det for slitsomt å gå i selskap to dager på rad, så man blir tvunget til å ta et valg. (Mange er i 50-årene og over). Mange syns nok også det er dumt å skulle binde opp hele helgen.''

Vi fikk samme problemstillingen og de gamle i åttiårene ville flytte den ene tilstellingen, fordi det ble for slitsomt å skulle noe to dager på rad men 50-60 åringene mener at de fint klarer begge arrangement i løpet av en helg.

''50-60 åringene mener at de fint klarer begge arrangement i løpet av en helg''

* puster lettet *

Jeg har hørt om folk på 50 - 60 som jobber fulltid, er tenåringsforeldre, har hobbyer eller verv eller begge deler, og som likevel klarer et selskap eller to, hverdag som helg.

Jeg sier ikke at akkurat du tror man er på gravens rand når man er over 50, altså ;-)

''50-60 åringene mener at de fint klarer begge arrangement i løpet av en helg''

* puster lettet *

Jeg har hørt om folk på 50 - 60 som jobber fulltid, er tenåringsforeldre, har hobbyer eller verv eller begge deler, og som likevel klarer et selskap eller to, hverdag som helg.

Jeg sier ikke at akkurat du tror man er på gravens rand når man er over 50, altså ;-)

''Jeg har hørt om folk på 50 - 60 som jobber fulltid, er tenåringsforeldre, har hobbyer eller verv eller begge deler, og som likevel klarer et selskap eller to, hverdag som helg.''

Utrolig!! ;-)

''Det jeg tenkte på var om det kom folk til selskap nr.1 som hadde reisevei, og dermed var allerede på plass slik at de slapp reise for selskap nr.2.

At det kunne være årsaken til at det ble bedt inn til selskap nr.2 samme helg.''

Sånn tenkte jeg også.

Ja, det er jo ikke noe rart i at det finnes selskaper flere dager på rad i helger der langveisfarende er på vitjing.

Noen skal til og med ha fortalt meg at det hender seg at det er selskap flere dager på rad i julen...;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...