Gå til innhold

Mani og økonomisk tap.

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58 eller UPF
Skrevet

Finnes det tilfeller hvor man som manisk eller hypoman kan få redusert sin gjeld pga at man var "sinnsyk i gjerningsøyeblikket"?

1 300 000 er mye å betale på i 30 år med kun 300 000 i uføretrygd.

Har fått økt skattetrekket fra 10 til 15% da jeg fikk restskatt noen år.Kan selvfølgelig selge mitt slott og bo i ett vanlig hus med bare 2 soverom og ikke 3.Ikke alle syke har råd til ett hus til 2 mill.Dette gjør jeg i allefall når jeg er 66,men det er da 14 år dit.

Mye skal skje med uføretygd i løpet a perioden 2015-20,så vi får se.Hvis jeg sitter igjen med 21250 netto per mnd resten av livet,så klarer jeg meg bra.Mine barn har bedt meg å slutte å bekymre meg over arven deres og påse at jeg har ett godt liv.

Men som ett voksent menneske som har betalt skatt i 30 år,vet man jo at man har rettigheter.Mange har jeg aldri gjort krav på da jeg eller familien har hatt mulighet til å klare oss selv.

Det første jeg må finne ut er min diagnose.Har jeg som legen sier "Ustabil personlighets forstyrrelse" eller har jeg min egen diagnose som høres finere ut Bipoar eller manisk-depressiv.

Når det gjelder penger må man være 100% korrekt og MÅ underordne seg hva en psykiater måtte gi meg av diagnose®

Når det gjelder mitt eget forvirrede sinn kan jeg jo ha alt av morsomme diagnoser å kose seg med bare man tar sine lykke-piller og helst litt mer.(Har økt dosen fra 20-30 mg citalopram da jeg har vært mye deppa)

Noen kloke hoder?

Gjest Merlen
Skrevet

''1 300 000 er mye å betale på i 30 år med kun 300 000 i uføretrygd. ''

Jeg hadde mer i gjeld, og mindre i trygd. Det gikk det også.

Skrevet

Tja, som Merlin sier, jeg har hatt mer i lån og mindre i trygd og tre unger ved siden av. Det går jo.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Tja, som Merlin sier, jeg har hatt mer i lån og mindre i trygd og tre unger ved siden av. Det går jo.

Det var heller ikke spørsmålet.Kan man få tilbake penger på forsikring eller stat/kommune når man har påført seg selv økonomiske problemer som resultat av sykdom?

Alkoholikere har det sikkert verre en meg,som kan miste både jobb,ekteskap og leilighet/hus.

Bare lurte på om man kan få hjelp av loven? (Dette er jo ikke personskade så hvilket forum skal jeg i så fall bruke?)

Mener jeg har hørt om folk som har fått hjelp av enten stat eller namsmann når gjelden ødelegger ens liv.Hvor lav gjeld kan man ha og alikevel får hjelp? Må den være over 2 mill? 3 mill? 1 mill? Er grensen på 1,3 får jeg jo ingen hjelp.

Skrevet

Det var heller ikke spørsmålet.Kan man få tilbake penger på forsikring eller stat/kommune når man har påført seg selv økonomiske problemer som resultat av sykdom?

Alkoholikere har det sikkert verre en meg,som kan miste både jobb,ekteskap og leilighet/hus.

Bare lurte på om man kan få hjelp av loven? (Dette er jo ikke personskade så hvilket forum skal jeg i så fall bruke?)

Mener jeg har hørt om folk som har fått hjelp av enten stat eller namsmann når gjelden ødelegger ens liv.Hvor lav gjeld kan man ha og alikevel får hjelp? Må den være over 2 mill? 3 mill? 1 mill? Er grensen på 1,3 får jeg jo ingen hjelp.

''Mener jeg har hørt om folk som har fått hjelp av enten stat eller namsmann når gjelden ødelegger ens liv''

Kan ikke skjønne at din gjeld skal være noe problem å betjene med din uførepensjon (som er det dobbelte av en minstepensjonist).

Gjest Elextra
Skrevet

Det høres jo ut til at du ikke har sølt pengene bort, men derimot investert i fast eiendom, og da er er det litt vanskelig å forstå hvorfor du skulle trenge/ha krav på støtte.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Det høres jo ut til at du ikke har sølt pengene bort, men derimot investert i fast eiendom, og da er er det litt vanskelig å forstå hvorfor du skulle trenge/ha krav på støtte.

Har kastet bort minst 100 000 på biler som jeg har solgt med tap.Har nok sikkert tapt 75 000+

Kredittkort,Statoilkort,GEMoney bank,Mastercard++

Har minst 2-300 000 i gjeld som skyldes min maniske sylkdom.

Tilsammen ca 400 000 i tap.

Gjest Bipolar58
Skrevet

''Mener jeg har hørt om folk som har fått hjelp av enten stat eller namsmann når gjelden ødelegger ens liv''

Kan ikke skjønne at din gjeld skal være noe problem å betjene med din uførepensjon (som er det dobbelte av en minstepensjonist).

Dropper denne tråden.Jeg har arvet,så da blir det litt feil.

Gjest MenMenMen
Skrevet

Har kastet bort minst 100 000 på biler som jeg har solgt med tap.Har nok sikkert tapt 75 000+

Kredittkort,Statoilkort,GEMoney bank,Mastercard++

Har minst 2-300 000 i gjeld som skyldes min maniske sylkdom.

Tilsammen ca 400 000 i tap.

''Har minst 2-300 000 i gjeld som skyldes min maniske sylkdom. ''

Du har i en tidligere tråd skrevet at du har diagnosen eupf, ikke bipolar lidelse. For å være helt ærlig - ut fra det jeg har lest fra deg de siste dagene virker du som en mann som har disponert pengene dårlig og håper å kunne skylde dette på en manisk episode for slik å få økonomisk hjelp.

Jeg har selv en eupf, og vet godt at det kan føre med seg mye dritt, men at noen ønsker at de har en bipolar lidelse - nei, DER håper jeg at jeg tar feil.

Men til spørsmålet ditt - sjekk denne, pkt 4

http://okonomiguiden.no/gjeld/

Skrevet

Hva kan du gjøre i friske perioder for å forhindre vettløs pengebruk i dårligere perioder?

F.eks. kvitte deg med alle kredittkort. Sette beløpsgrenser på bankkontoer. Altså gjøre det så vanskelig som mulig for deg selv og svi av penger.

Du er neppe kvalifisert for frivillig gjeldordning. Ikke noe å trakte etter uansett.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...