Gjest segunda Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Var det ikke snakk om støy her? Betyr ikke bråk og støy det samme? 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Betyr ikke bråk og støy det samme? Jo, men altså: Trådstarter mener at en lov som forbyr bråk/støy visse dager i året er gammeldags, men du kan ikke med loven i hånd pusset politiet på naboen fordi de henger ut sengetøy. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jo, men altså: Trådstarter mener at en lov som forbyr bråk/støy visse dager i året er gammeldags, men du kan ikke med loven i hånd pusset politiet på naboen fordi de henger ut sengetøy. Det er bra at du sier siden det har vært fremhevet at det er forbudt i Norge å henge ut tøy på helligdager. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det er bra at du sier siden det har vært fremhevet at det er forbudt i Norge å henge ut tøy på helligdager. virkelig? Er det forbudt? 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det er bra at du sier siden det har vært fremhevet at det er forbudt i Norge å henge ut tøy på helligdager. Hvem har fremhevet at det har vært forbudt? 0 Siter
Gjest ikke enig med deg Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Kantklippere har en utrolig irriterende lyd, syynes jeg. Da er motorgressklippere mye bedre. Tidligere bodde vi et sted med mange relativt små tomannsboliger på et felt. Noen syntes vel det var litt i overkant å kjøpe motorisert gressklipper for å klippe sitt lille frimerke av en plen, hvilket jeg jo er enig i, men da kjøpte de kantklipper istedet som de 'feide' over plena med i ljålignende bevegelser. Rart at de ikke vurderte god, gammeldags håndklipper for så små plener. Det kan ha med mose å gjøre. Jeg hadde en slik håndklipper i begynnelsen, men det var et rent mareritt å klippe mine frimerker. Jeg ble helt utslitt og holdt på en evighet. Klippe mose med slike håndklippere er en skikkelig tung jobb 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det kan ha med mose å gjøre. Jeg hadde en slik håndklipper i begynnelsen, men det var et rent mareritt å klippe mine frimerker. Jeg ble helt utslitt og holdt på en evighet. Klippe mose med slike håndklippere er en skikkelig tung jobb Det kan det jo ha vært, men det var et helt nybygd område med helt nye plener, så det var neppe mye mose der. Kan ikke huske at vi hadde mose på vår plen ihvertfall :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det ble klippet gress i borettslaget tidligere i dag så jeg gikk ut etterpå med kantklipper og ordnet en del blomsterbedd og klippet rundt busker. Jeg er da sannsynligvis lovbryter. Hva hvis jeg henger ut sengetøy er jeg lovbryter da også? Det handler mer om hensyn enn om lovbrudd. 0 Siter
Dark-Angel 82 Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Nei, loven har slett ikke gått ut på dato. Det er helt nødvendig at det finnes dager hvor man kan få være i fred for all mulig støy og larm. Vi trenger det nå vel så mye som før. Enig. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det handler mer om hensyn enn om lovbrudd. Jeg forstår ikke hvordan rent tøy kan forstyrre noen og kommer nok aldri til å forstå det. 0 Siter
Gjest ikke enig med deg Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det kan det jo ha vært, men det var et helt nybygd område med helt nye plener, så det var neppe mye mose der. Kan ikke huske at vi hadde mose på vår plen ihvertfall :-) Da var det sikkert ikke det. Dette er et eldgammelt borettslag (med dertil gamle plener) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jeg forstår ikke hvordan rent tøy kan forstyrre noen og kommer nok aldri til å forstå det. Forstår det ikke helt jeg heller, men tror kanskje det er for at også naboenen skal kunne nyte hviledagen og ikke minnes på at de _kunne_ tatt klesvasken eller luket. :-) 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Forstår det ikke helt jeg heller, men tror kanskje det er for at også naboenen skal kunne nyte hviledagen og ikke minnes på at de _kunne_ tatt klesvasken eller luket. :-) Naboene trenger neppe titte ut av vinduene på meg som holder på med slikt. Dette henger igjen fra gamle dager da kirken eller prestene befalte at hviledagen skulle være hellig. Alt annet var synd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.