Spenol(1) Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Jeg var i Nordmarka og så et lite kryp på veien. Den så ut om en liten meitemark men hadde hode som en orm. Den den var grå/svart uten noe mønster. Dette var ingen huggorm, men hva slags orm var det? en stålorm ser vel ikke ut som en meitemark og er vel litt lengre enn 10-15 cm? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Hvis den var så liten var det nok en liten ormunge av buorm, stålorm eller hoggorm. ) Jeg vet ikke hvordan de ser ut som småttiser. 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 2. juni 2011 Forfatter Skrevet 2. juni 2011 Hvis den var så liten var det nok en liten ormunge av buorm, stålorm eller hoggorm. ) Jeg vet ikke hvordan de ser ut som småttiser. er huggormen like giftig mens den fortsatt er barn? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 er huggormen like giftig mens den fortsatt er barn? Nei, de er ikke giftigere, de har mindre giftmengde i kroppen, men de er ikke like flinke til å kontrollere giftmengden de sprøyter ut så derfor kan de i tilfeller gi fra seg mer gift enn en voksen orm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.