Gå til innhold

Hvordan vaskes frukt og grønt????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Ferdigkuttet salat skal også være ferdig vasket - det er vel litt av vitsen.

Annen salat skyller jeg før den kuttes og blandes. Etter skylling tørker jeg den i salatvinne (hva heter den igjen??). Andre grønnsaker skylles også, i hvertfall de som nytes kalde.

Gjest lurer jeg på

Annen salat skyller jeg før den kuttes og blandes. Etter skylling tørker jeg den i salatvinne (hva heter den igjen??). Andre grønnsaker skylles også, i hvertfall de som nytes kalde.

Får man vekk farlige bakterier ved kun å skylle da?

salatslynge?

Annonse

Nei, på noen poser står det fakstisk at den bør vaskes før bruk.

Det samme gjelder feks en agurk, hvordan vaskes farlige bakterier bort. Da må de jo vaskes med såpe...

I forbindelse med denne e.coli.saken leste jeg et sted at det ikke hjalp å vaske en eventuelt infisert agurk for å bli kvitt den farlige bakterien, og at vedkommende som uttalte seg ikke ville spekulere i om det er tilstrekkelig å skrelle den.

Dette er vel noe av problemet med rå, uskrelte grønnsaker - man får ikke bort eventuelle farlige bakterier fra dem, og derfor rådes man på reiser visse steder å unngå rå grønnsaker fordi det er stor fare for at de har blitt skylt i uret vann.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...