Gjest lurer jeg på Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Det sies at man skal vaske frukt og grønnsaker før de spises rå. Men hvordan vasker man feks salat, ferdigoppkuttet i pose??? Man blir jo ikke klitt lumske bakterier bare ved å skylle vel... 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ferdig oppkuttet salat er vel vasket og klar til bruk? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ferdigkuttet salat skal også være ferdig vasket - det er vel litt av vitsen. Annen salat skyller jeg før den kuttes og blandes. Etter skylling tørker jeg den i salatvinne (hva heter den igjen??). Andre grønnsaker skylles også, i hvertfall de som nytes kalde. 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ferdig oppkuttet salat er vel vasket og klar til bruk? Nei, på noen poser står det fakstisk at den bør vaskes før bruk. Det samme gjelder feks en agurk, hvordan vaskes farlige bakterier bort. Da må de jo vaskes med såpe... 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ferdigkuttet salat skal også være ferdig vasket - det er vel litt av vitsen. Annen salat skyller jeg før den kuttes og blandes. Etter skylling tørker jeg den i salatvinne (hva heter den igjen??). Andre grønnsaker skylles også, i hvertfall de som nytes kalde. Får man vekk farlige bakterier ved kun å skylle da? 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ferdigkuttet salat skal også være ferdig vasket - det er vel litt av vitsen. Annen salat skyller jeg før den kuttes og blandes. Etter skylling tørker jeg den i salatvinne (hva heter den igjen??). Andre grønnsaker skylles også, i hvertfall de som nytes kalde. salatslynge? 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Huff, hvorfor roper du? (mange spørsmålstegn).. 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Huff, hvorfor roper du? (mange spørsmålstegn).. Mange spørsmålstegn er veldig, veldig undrende/spørrende DETTE DERIMOT ER ROPING 0 Siter
Gjest pastor Salvesen Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Mange spørsmålstegn er veldig, veldig undrende/spørrende DETTE DERIMOT ER ROPING Ro Dem ned NU og ikke BRÅK slik! Her på bruket holder vi helligdagen hellig. 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Ro Dem ned NU og ikke BRÅK slik! Her på bruket holder vi helligdagen hellig. ''ikke BRÅK slik'' Har du andre forslag til hvordan man skal bråke? :-) 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 salatslynge? Bare bytt ut steinen med salat...;-) http://www.sjibbolet.no/images/david_goliath_victory_hg_wht.gif 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Får man vekk farlige bakterier ved kun å skylle da? Du får bort det meste, men skal salaten bli bakteriefri må den kokes, og da kan den vel ikke lenger kalles salat. 0 Siter
morsan Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Nei, på noen poser står det fakstisk at den bør vaskes før bruk. Det samme gjelder feks en agurk, hvordan vaskes farlige bakterier bort. Da må de jo vaskes med såpe... I forbindelse med denne e.coli.saken leste jeg et sted at det ikke hjalp å vaske en eventuelt infisert agurk for å bli kvitt den farlige bakterien, og at vedkommende som uttalte seg ikke ville spekulere i om det er tilstrekkelig å skrelle den. Dette er vel noe av problemet med rå, uskrelte grønnsaker - man får ikke bort eventuelle farlige bakterier fra dem, og derfor rådes man på reiser visse steder å unngå rå grønnsaker fordi det er stor fare for at de har blitt skylt i uret vann. 0 Siter
Gjest 1106 Skrevet 2. juni 2011 Skrevet 2. juni 2011 Mange spørsmålstegn er veldig, veldig undrende/spørrende DETTE DERIMOT ER ROPING :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.