Gå til innhold

Støttekontakt

Anbefalte innlegg

Gjest l0nely
Skrevet

Har noen erfaringer med dette? Er veldig alene og mann på 33, og kjenner knapt noen. Vil ikke trenge meg på noen og er "rar" med mine livserfaringer så har vanskelig for å finne noen å snakke med, selv her på internet blir det bare sporadisk ordveksling på nettforum så sklir det unna, men særlig sommern merker jeg det tar på å være så alene, er fryktelig mye deprimert pga at jeg har det sånn. Har et par kamerater men kan gå lenge mellom hver gang jeg snakker med de og månedsvis mellom hver gang jeg finner på noe med de. Begge har kone og unger.

Diagnose på meg er jeg ikke sikker på men blanding av post traumatisk stress og schitzofreni snakker de om. Og jeg føler stort sett for å være for meg selv, men å leve livet innestengt her blir jeg gal av. Har hatt det sånn fra jeg var tenåring til jeg ble 20, så hadde jeg kjæreste en periode og etter jeg hadde kjæreste har jeg blitt sånn igjen.

Så jeg lurer på om noen her har prøvd å ha støttekontakt. Om du får jevnaldrende, og hvordan det opplegget fungerer.

Gjest Fidusa
Skrevet

Ut fra det du forteller, bør det ikke være vanskelig for deg å få vedtak på støttekontakt. Men det er ikke sikkert at kommunen har noen å tilby deg med det første, og det skal noe til at du får noen på din egen alder.

Jeg har hatt støttekontakt i litt under et år, og erfaringen er blandet. Hun var snill og hyggelig, men det ble litt mye på hennes premisser. Jeg fikk invilget fire timer pr måned, og vi gikk på kino og kafe, stort sett. Du avtaler med din støttekontakt hva du vil "bruke" vedkommende til. Hvis du sparer opp tid, kan dere dra på turer feks.

Skrevet

Kjenner ei som jobber med å fordele støttekontakter, og hun bruker mye tid på å finne folk som "matcher" både alders- og interessemessig. Det er lov å komme med ønsker, f.eks. kjønn, alder osv.

Skrevet

Er du i kontakt med Nav på noen måte? Hør med saksbehandleren din ang dette. Jeg vil tro det kan være kjempe flott for deg å prøve. Du kan komme med helt klare ønsker på alder/kjønn og interesser, og fungerer det ikke er du i din fulle rett til å si ifra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...