Gå til innhold

Familiehabilitering?

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Fordi jeg blir sliten av mange mennesker og særlig nye mennesker, spurte jeg min psykiater om ikke hun kunne ta seg av hele familien.

Slik at jeg slipper å gå til en barnehabilitering og der ha med helt andre mennesker å gjøre som jeg ikke kjenner så godt. Det er vanskelig for meg å snakke med dem for mens jeg snakker går de og jeg skjønner ikke hvorfor?

På meg virker de ukonsentrerte og ufokuserte ellers er det at jeg bruker for mye tid når jeg skal forklare en sak?

Min psykiater spør meg om det skjer ofte at mennesker går mens jeg snakker og til det svarte jeg "vet ikke" for jeg vet ikke hva som er svaret på "skjer det ofte", hva mener hun med ofte?

Jeg har ikke laget noen oversikt over hvor ofte det skjer og dermed har jeg ingen tall på dette. Det kunne jeg kanskje laget?

Men saken er :

Burde det ikke vært steder der både barn og foreldre med samme diagnose kunne fått gått til samme psykiater. Da kunne min psykiater truffet barna og tatt avgjørelsen på om de også bør utredes. Det ville vært mye mer avslappende og mindre forvirrende særlig når man syns mennesker kan være vanskelig å forstå seg på.

Min psykiater kunne ikke utrede min datter fordi hun jobber med voksne, det skjønner jeg ikke for asperger syndrom er jo det samme om man er voksen eller barn syns jeg.

Kanskje hun ikke skjønner hvor sliten jeg blir av å gå på en barnehabilitering hvor jeg ikke føler meg trygg fordi jeg kjenner ikke de menneskene så godt, og rommene i huset er fremmed og jeg blir litt stresset av å komme dit,

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...