Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Blir du da sint, eller greier du å svelge slike "kameler"? Det eneste gale jeg gjør er jo at jeg prater for mye i perioder...sukk. Jeg er egentlig ganske sinna nå, har lyst til å rive ned noen trær. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Ja, det tror jeg. Det er skarpt sagt, men det er en ærlig oppfordring. Jeg blir selv irritabel og frustrert når mennesker prater for mye. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Hvis noen sier det på den måte, så blir jeg irritert. Hvis noen sier det på en annen måte, så behøver jeg ikke å ta meg nær av det. 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Hvis noen sier det på den måte, så blir jeg irritert. Hvis noen sier det på en annen måte, så behøver jeg ikke å ta meg nær av det. Det ble sagt i en veldig sint tone...grrr!!! 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Ja, det tror jeg. Det er skarpt sagt, men det er en ærlig oppfordring. Jeg blir selv irritabel og frustrert når mennesker prater for mye. Jeg tar til meg kritikk. Men som jubalong70 skriver har det litt å si hvordan det blir sagt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Det kommer an på om det er første eller trettende henvendelse. Om mildere skyts ignoreres, hender det en må ta sterkere virkemidler i bruk. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Det ble sagt i en veldig sint tone...grrr!!! Da hadde jeg blitt sint. 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Det kommer an på om det er første eller trettende henvendelse. Om mildere skyts ignoreres, hender det en må ta sterkere virkemidler i bruk. Dette kom brått, fikk ingen hint i forkant nei. Bare en slags sint eksplosjon som kom ramlende...føler meg dårlig behandlet og det sa jeg også. Jeg forsøker hele tiden å være grei, hjelpsom og mener jeg gjør det jeg kan utifra min form for å gjøre andre til lags. Da er det ikke så morsomt med et sånt utbrudd. Men jeg greier nok å fordøye det snart...svelger som best jeg kan :/ 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Jeg tar til meg kritikk. Men som jubalong70 skriver har det litt å si hvordan det blir sagt. Ja, klart det. Men jeg tror ikke jeg hadde blitt sint tilbake. Noen ganger mister noen besinnelsen og oppfører seg dumt - det de er frustrert over kan fremdeles være et relevant poeng. I alle tilfeller kan det virke som den som sprakk ønsker at du lar de i fred en stund. Det hadde jeg i alle tilfeller respektert. 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Da hadde jeg blitt sint. Jeg har vært sint i en time nå, men nå holder det på å gå over. Den jeg bor sammen med er litt sånn i perioder. Noen ganger kræsjer det litt med at jeg er litt hyper og da bør vi trekke oss litt unna hverandre. Det har vi nå gjort. Jeg er ikke langsint så nå skal jeg forsøke å legge dette bak med. Ingen vits i å gå og gnage på ting ihvertfall. 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Ja, klart det. Men jeg tror ikke jeg hadde blitt sint tilbake. Noen ganger mister noen besinnelsen og oppfører seg dumt - det de er frustrert over kan fremdeles være et relevant poeng. I alle tilfeller kan det virke som den som sprakk ønsker at du lar de i fred en stund. Det hadde jeg i alle tilfeller respektert. Dette har skjedd før. Jeg nekter å la han få holde på sånn til meg uten at jeg viser at jeg også faktisk har følelser. Jeg glefset ikke tilbake, sa bare saklig ifra om hva jeg mente om dette og så gikk jeg. 0 Siter
Gjest Ingen nick denne gangen Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Har akkurat tilbragt en intens uke sammen med en person som snakker uavbrudt. Vedkommende tåler ikke å få et hint en gang, om å være stille en stund, så det har vært en prøvelse for alle parter (unntatt den pratsomme). Skulle ønske vi kunne ha sagt ifra - uten fare for stort drama og dårlig stemning. Men, når det er sagt: jeg er veldig nærtagende selv - og ville nok blitt lei meg for en slik kommentar. Men jeg ville også ha tatt det til etterretning. Det er tross alt grenser for hva folk kan klare å ta til seg av prat-prat-prat 0 Siter
serenity777 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Det er plagsomt hvis folk tjatrer mye, og man selv har en dårlig dag, og trenger ro. Man må se det fra den siden og. Men personlig ville jeg ikke brukt så harde ord. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Hei! Dette skjedde meg en gang med en arbeidskollega. Jeg ble meget forundret for jeg skjønte ikke hvorfor vedkommende sa dette, jeg begynte derfor å tenke. Men siden menneske/min kollega også sa, "Nå holder du kjeft ellers så skal jeg banke deg ned i asfalten" så ble dette ganske skremmende. (jeg husker nøyaktig hvor jeg befant meg samt at det var asfalt vi stod på) Jeg sa ikke noe mer, jeg var helt stille, jeg tenkte det gjør jeg klokest i. Men jeg ble lei meg etter en tid og gikk og sa dette til min sjef som var gift med min barnepsykolog også fikk den ustabile personen sparken. Ellers har jeg i familiesammenhenger fått denne beskjeden,men det har jeg ikke alltid oppfattet, men min mann oppfatter slikt og jeg har da fortsatt til jeg er ferdig med det jeg skal si. Jeg tenker om dette nå at jeg til tider kan være ganske detaljert med mine utlegninger om ting, det ville være bedre for meg om jeg får dette forklart enn beskjed om å holde kjeft. Skjer dette igjen vil jeg personlig spørre vedkommende hvorfor menneske sier dette, får jeg et svar jeg kan forstå må man etterkomme dette uansett grunn syns jeg. Jeg kan terpe på ting uten å være klar over dette, når min mann sier, "nå har du sagt dette 4 ganger" så sier jeg som regel, "Har jeg det?" også sier jeg det ikke mer. For jeg vil jo ikke irritere noen, men når mennesker ikke sier, "Jeg hører hva du sier" eller lignende så kan jo ikke jeg vite at de har hørt. 0 Siter
Drofereh Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 problemet her er at du tar det personlig, som at det er deg det er noe galt med. Vær bevisst heretter, og ta hensyn til at folk trenger en litt laidback kontakt enn en peson som lepjer utav seg i strie strømmer 0 Siter
jubalong70 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Jeg har vært sint i en time nå, men nå holder det på å gå over. Den jeg bor sammen med er litt sånn i perioder. Noen ganger kræsjer det litt med at jeg er litt hyper og da bør vi trekke oss litt unna hverandre. Det har vi nå gjort. Jeg er ikke langsint så nå skal jeg forsøke å legge dette bak med. Ingen vits i å gå og gnage på ting ihvertfall. Det høres veldig fornuftig ut 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 problemet her er at du tar det personlig, som at det er deg det er noe galt med. Vær bevisst heretter, og ta hensyn til at folk trenger en litt laidback kontakt enn en peson som lepjer utav seg i strie strømmer Jeg har ikke lepjet noe ut av meg i strie strømmer. Jeg snakket saklig om en ting som jeg lurte på. Da kom dette raseriutbruddet ut av en annen verden. Den kjeften jeg fikk sto ikke i stil med hva jeg hadde gjort. Jeg har fått sånn kjeft i alle år. Om jeg er hyper eller ei spiller egentlig ingen stor rolle. Min "kjære mann" er humørsyk i perioder. Alt jeg gjør og sier er galt når han er sånn. Jeg orker ikke å gå stille i dørene når han er sånn heller. Synes det er på sin plass at han får høre at slik oppførsel ikke tolereres av verken meg eller andre. 0 Siter
PieLill Skrevet 4. juni 2011 Skrevet 4. juni 2011 Det er ikke min fortrukne måte å snakke eller bli tiltalt på. Jeg hadde sikkert misslikt å fått en slik kraftsalve i trynet. Så ville jeg forsøkt å forstå hvorfor. Hadde jeg tøyd for mange strikker for langt for lenge? Var det bare en særdeles ubehøvlet og eksplosiv person? Eller et eller annet sted imellom. Noen kan reagere slik om man treffer for godt etter prinsippet angrep er beste forsvar. F.eks. om de blir tatt i å lyve. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.