Gå til innhold

Har jeg F68.1, eller kan få?

Anbefalte innlegg

Gjest Nevertheless
Skrevet

F68.1: Viljestyrt produksjon eller simulering av symptomer eller dysfunksjon, enten fysisk eller psykisk.

Jeg har slitt med mye depresjon, tvangstanker og paranoia, og var muligens psykotisk for noen måneder siden. Plutselig ble alt dette så og si borte. Før kunne jeg nesten ikke sove i samme hus som det fantes kniver, fordi jeg var redd jeg skulle klikke og ta livet mitt. Alt dette er borte.

Og det plager meg noe sinnssykt. Gråter hvis jeg leser om noen som har scizofreni eller er innlagt. Av en eller annen grunn misunner jeg de. Jeg vil bli sett på som et alvorlig sykt tilfelle, og jeg vil høre stemmer og slikt. Har prøvd å fremkalle stemmer, men ingen snakker til meg :(

Jeg har ikke faket symptomer eller sagt uriktige ting til psykologen, og det er bare fordi jeg er feig at jeg ikke har begynt å kutte meg selv. Men jeg blir ulykkelig, og lurer på om jeg begynner å utvikle denne lidelsen. Jeg hater den fremgangen jeg har hatt i terapien. Har en stor frykt for å miste psykologtilbudet på DPS. Hvis noe sånt skjer, da tror jeg faktisk jeg vil true med selvmord (bare for å true ja). Eller...egentlig tror jeg kanskje jeg heller vil bli så bekymret for fremtiden at jeg blir helt nedbrutt av det.

Har du NHD vært borti tilfeller som dette?

Er det et behov for å høre til, noe med identitet? Noe av det herligste med OCD-diagnosen, var at det finnes en OCD-forening som jeg da kan melde meg inn i, få ulike tilbud og sånt.

Kanskje det har noe med oppmerksomhet å gjøre, at det gjør at jeg kan føle meg spesiell og få oppmerksomhet og omsorg. Har egentlig aldri hatt noen å få omsorg fra. Måtte takle en skilsmisse på egenhånd bl.a. (dvs. jeg lukket alt inni meg og nektet å gi uttrykk for at det var vanskelig). Den dag i dag kan jeg ikke vise følelser til mine foreldre. Ikke en gang glede.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...