Gå til innhold

Har bipolare avvikende atferd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er avvikende atferd et symptom på bipolar? F.eks. at man kommer med sårende kommentarer og har ellers utagerende atferd (dårlig oppførsel)?

Skrevet

Det å være ukritisk spiller nok en rolle. Jeg vet at jeg har en vanvittig humor når jeg er langt oppe. Ikke alle synes denne humoren er like morsom.

Man kan kanskje kalle det avvikende adferd når man har en mani og når man er deprimert? Når man er deprimert og murer seg inne har man jo heller ikke en normal adferd?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Generelt er vel avvikende adferd et fellestrekk ved psykiske lidelser... men jeg mener _dårlig_ oppførsel ikke er noe trekk ved noen diagnose - foruten i alle fall én personlighetsforstyrrelse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke når de er i normal (eutym) fase.

Skrevet

Det å være ukritisk spiller nok en rolle. Jeg vet at jeg har en vanvittig humor når jeg er langt oppe. Ikke alle synes denne humoren er like morsom.

Man kan kanskje kalle det avvikende adferd når man har en mani og når man er deprimert? Når man er deprimert og murer seg inne har man jo heller ikke en normal adferd?

Er det vanskelig for bipolare å være i forhold? Jeg har vært i forhold med en bipolar og følte jeg måtte være veldig overbærende med hans ufine oppførsel. Kan ikke skjønne at andre holder ut med slikt.

Skrevet

Er det vanskelig for bipolare å være i forhold? Jeg har vært i forhold med en bipolar og følte jeg måtte være veldig overbærende med hans ufine oppførsel. Kan ikke skjønne at andre holder ut med slikt.

Bipolare har jo ulik personlighet sånn som alle andre. Jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Min mann har aldri sagt at jeg oppfører meg dårlig ihvertfall. Mener selv at jeg stort sett er snill og grei til tross for en del sykdom i perioder.

Skrevet

du sliter litt med å la være å slå alle under samme kam, eller? er det sånn generelt for alle som heter tjohei eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...