Gjest Jente 1919 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Hei. jeg er en jente på 19 år som for noen uker siden sluttet å drikke alkohol. Jeg har fått beskjed av legen (går på antidepressiva) at jeg bør helst ikke drikke noe pga dette kan ha en effekt på pillene jeg bruker. Jeg pleide ikke drikke ofte, men når jeg drakk var det vanligvis en halv flaske med sprit på 40%. Jeg har ofte følt at jeg har dårlig hukommelse og konsentrasjonsvansker og det jeg egentlig lurer på er dersom jeg ikke drikker vil dette forbedre seg, vil det ha noe å si for hjernen eller spiller det ikke noe rolle? altså vil jeg bli mindre deprimert dersom jeg ikke drikker ? Hilsen jente 0 Siter
Gjest bp 2 Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Alkohol er i det hele tatt ikke bra for folk som sliter psykisk. Man kan bli mere deprimert ja bl.a. Medisiner og alkohol passer også veldig dårlig sammen. Man har mindre kontroll når man drikker, tåler mindre og kan gjøre mange dumme ting man angrer på i ettertid. Da blir jo heller ikke psyken bedre etter dette. Det beste er å være avholdende, eller ihvertfall meget, meget forsiktig! 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Hvis du slutter nå, vil du sannsynligvis få det lettere med konsentrasjonen og psyken. For mye å drikke forverrer på sikt depresjon, øker sårbarheten for det og kan forårssake det. Hvordan man reagerer på kombinasjonen av medisiner og alkohol er individuell. Derfor er det lurt å være forsiktig. Har selv vært ganske uforsiktig, og det førte definitivt ikke noe godt. Bl.a. endret reaksjonene mine seg. For mye å drikke gjør meg grensepsykotisk rett og slett. Be legen din om hjelp om du får problemer med å slutte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.