Gå til innhold

Er det mer å gjøre, mot (de psykiske) smertene?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Går på 30 mg Abilify og 20 mg Cipralex. Likevel har jeg det ofte veldig vondt, i mine øyne...

Det er ikke direkte symtomer som gjør at jeg har det vondt - men jeg føler at jeg har det like vondt som da jeg hadde masse symptomer...

Er som om de (symptomene) er blokkert, mens det "underliggende" er der likevel...

Føler at dette er ensomhet. Ensomhet som både skyldes at jeg isolerer meg, samt dårlige sosiale ferdigheter (slik at selv når jeg har muligheten til å dekke mine sosiale behov, så klarer jeg ikke det).

Jeg er rett og slett veldig lei...

Det er ikke mer som kan gjøres, da?

Smerten kan jo "løses" ved å ta sovemedisin... men jeg ser jo at jeg ikke blir bedre på denne måten, på sikt... hjelper jo ikke å sove vekk utfordringene sine!

Løsningen er kanskje "bare" å trene mer og mer på det sosiale?

Skrevet

Ja, også kan du jo ta deg en tur til Berlin. Jeg tror Berlin hjelper.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, også kan du jo ta deg en tur til Berlin. Jeg tror Berlin hjelper.

Hvorfor skal jeg det, når jeg syns det er ille nok å reise til butikken... :-P

Skrevet

Hvorfor skal jeg det, når jeg syns det er ille nok å reise til butikken... :-P

Berlin og nærbutikken din kan ikke sammenlignes. Go for Berlin.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Løsningen er kanskje "bare" å trene mer og mer på det sosiale''

Det høres lurt ut. Er det lenge siden du var ute og leste avis på en kafe? Eller siden du deltok på en felles fjelltur via turlag eller liknende? Eller på turmarsj? Eller siden du besøkte familie?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Løsningen er kanskje "bare" å trene mer og mer på det sosiale''

Det høres lurt ut. Er det lenge siden du var ute og leste avis på en kafe? Eller siden du deltok på en felles fjelltur via turlag eller liknende? Eller på turmarsj? Eller siden du besøkte familie?

For meg er det med familie veldig avskilt fra det andre... har god kontakt med familien. Men med slike andre ting du nevner, så kan jeg ikke huske sist... blir nok litt feil med bare familie...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

For meg er det med familie veldig avskilt fra det andre... har god kontakt med familien. Men med slike andre ting du nevner, så kan jeg ikke huske sist... blir nok litt feil med bare familie...

''Men med slike andre ting du nevner, så kan jeg ikke huske sist... ''

Hvem kan ta tak i dette da?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

''Men med slike andre ting du nevner, så kan jeg ikke huske sist... ''

Hvem kan ta tak i dette da?

Folk bruker ofte arbeidet og arbeidsplassen til slikt... knytte kontakter, mener jeg. Være sosial.

Jeg trenger, trur jeg, noe som er enklere... har vært med på slike "sosiale tiltak" tidligere, og det har vært fint det... er ikke på noe slikt nå, så kanskje jeg må tilbake til det. Sluttet med det fordi det gikk så bra, egentlig... men det var vel bare en periode/svingning...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Folk bruker ofte arbeidet og arbeidsplassen til slikt... knytte kontakter, mener jeg. Være sosial.

Jeg trenger, trur jeg, noe som er enklere... har vært med på slike "sosiale tiltak" tidligere, og det har vært fint det... er ikke på noe slikt nå, så kanskje jeg må tilbake til det. Sluttet med det fordi det gikk så bra, egentlig... men det var vel bare en periode/svingning...

Hva må du da gjøre?

Ringer du dem og melder din interesse igjen?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva må du da gjøre?

Ringer du dem og melder din interesse igjen?

Bare snakker med NAV om at jeg må ha et mer sosialt tiltak. :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Bare snakker med NAV om at jeg må ha et mer sosialt tiltak. :-)

Ok, høres veldig lurt ut. Fortell hvordan det går!

Gjest Svarttrost_tidligere ensom
Skrevet

Heia deg, selvinnsikt er en kunst. Er enig med mye av det andre som skrives her, om sosiale ferdigheter.

Har egentlig ikke noe å tilføye, vil altså bare heie :)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Heia deg, selvinnsikt er en kunst. Er enig med mye av det andre som skrives her, om sosiale ferdigheter.

Har egentlig ikke noe å tilføye, vil altså bare heie :)

Hehe. =)

Takk! :-)

Selvinnsikt, ja... viser vel kanskje endel av det med dette, i motsetning til mye av det andre...

Gjest Svarttrost
Skrevet

Hehe. =)

Takk! :-)

Selvinnsikt, ja... viser vel kanskje endel av det med dette, i motsetning til mye av det andre...

Ja. Derfor Heia !

Gjest Faktisk
Skrevet

Løsningen er å følge ett av de viktigste rådene du har fått uttallige ganger her på DOL: GJØRE NOE (aktivt) med situasjonen din.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Løsningen er å følge ett av de viktigste rådene du har fått uttallige ganger her på DOL: GJØRE NOE (aktivt) med situasjonen din.

Det er sant. Men det kan vel hende jeg gjør mer enn det kommer frem på dette forumet...

Gjest 1faktisk
Skrevet

Det er sant. Men det kan vel hende jeg gjør mer enn det kommer frem på dette forumet...

Selvsagt. Men det kan være mye som tyder på at det ikke er slik.

Gjest Faktisk
Skrevet

I så fall skal du få et godt råd av meg: prøv (jobb) hardere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...