Gå til innhold

sliten av å være mamma for mann min

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til mann
Skrevet

vi har vært gift i 24 år, og jeg merket smådeperasjoner de første åra, men han har vært missbrukt av mor som liten så jeg aksepterte mye:(

jeg har blitt tråkket på, ikke satt pris på, aldri godord, masse kritkk, krangler med tennåringsunga som om han er broren, klarer ikke gjøre noe lenger, handle, ta ut penger, ringe å ordne, foreldremøter, hente unger ale hos venner osv

og vil han ikke noe så nekter han som en unge, blir furt og missforstår lett.

om jeg sier det kan vi ikke kjøpe nå , får vente til vi har råd, blir han dritsur.

jeg har sett på psykopat kjennetegn å ble skremt:((

jeg har satt hardt mot hardt å krevd at han skal bli med til lege og endre seg hjemme, ellers orker jeg ikke mere.

jeg baker brød og unga elsker det, han smaker ikke:(

han blir kvalm av unga osv

svar meg gjerne ønsker meninger!!!!!!!!!

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

9

• Lillemus

3

• Sør

2

• Holmes

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sliten av å være mamma for mann min
Skrevet

Deprimert?

det har jeg skjønt:)) men jeg ble offisielt tråkket på i fjor da han flørtet åpent med ei dame på FB, han sa aldri unskyld, han har "prøvd" mange ganger på selvmord, sist nå i forrige uke og ringte meg, satt med ham i 5 timer i telefone, dette går utover våres barn, han ba om unskyldning denne gangen, men hva med neste?

han setter ikke pris på oss, og idag vet jeg ikke om jeg er glad i ham som mann heller som venn:( føler jeg er mamman hans og må ordne opp alt han gjør heller vil gjøre.

Gjest Jacoba
Skrevet

det har jeg skjønt:)) men jeg ble offisielt tråkket på i fjor da han flørtet åpent med ei dame på FB, han sa aldri unskyld, han har "prøvd" mange ganger på selvmord, sist nå i forrige uke og ringte meg, satt med ham i 5 timer i telefone, dette går utover våres barn, han ba om unskyldning denne gangen, men hva med neste?

han setter ikke pris på oss, og idag vet jeg ikke om jeg er glad i ham som mann heller som venn:( føler jeg er mamman hans og må ordne opp alt han gjør heller vil gjøre.

Såpass ja. Her har jeg ingen kompetanse til å gi hjelp, håper noen andre har gode råd. Uansett - han trenger hjelp fra fagpersoner, dette kan ikke falle på deg.

Gjest sliten av å være mamma til mamm min
Skrevet

Såpass ja. Her har jeg ingen kompetanse til å gi hjelp, håper noen andre har gode råd. Uansett - han trenger hjelp fra fagpersoner, dette kan ikke falle på deg.

takk for det svaret, jacoba:)) har mor og gode veninner som sier det samme, vil du leve slik resten av livet? vi har 5 barn, 4 som enda er hjemme.

viktige ting for ham er utseende sitt, jeg får ikke høre jeg er pen i dag osv, heller han er glad i meg /oss.

ei mente ikke han ville bli bra, her hjelper ikke bare ei pille:(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din mann har nok flere avvik i sin personlighet. Når jeg skal være helt ærlig, tror jeg ikke at dette vil endre seg.

Annonse

Gjest sliten av å være mamma til mann min
Skrevet

Din mann har nok flere avvik i sin personlighet. Når jeg skal være helt ærlig, tror jeg ikke at dette vil endre seg.

tusen takk for svaret, sette betyr mye for meg:/

det som har fått meg til å tenke veldig nå er jo at han er på sommerhuset vårt, han satt i garasjen å ville gasse seg ihjel i psykose, mener jeg.

jeg har fått tid til å ta og føle på om det er forskjell på det at han er her heller ikke.

det er det:) to av 4 barn har uttrykt at det er bedre nå, (jeg har ikke spurt, de har sagt det selv)

jeg er jo vanligvis med alt ellers så dette er jeg vant til og nå disponerer jeg tiden min mye bedre.

vi er uføre så vi går jo sammen hver dag, men jeg har fulle dagen med hus og barn.

han sitter på dataen heller trener/tar sol,

jeg kan ikke være syk eks influensa, han tar ikke å hjelper til, jeg har slev kjørt til legevakt ved 40 i feber.

å ligge å slappe av mens unga er på skolen når jeg har influensa, kan jeg bare glemme.

jeg har sagt jeg vil gi ham en sjanse til å bedre seg, men har liten tro det vil gå fra hans side.

han lurer på via telefon om det er nødvendig å komme hjem og klart jeg sier ja, men jeg er usikker på hva jeg bør si,

han sier han er kvalm og har angst nå, knyter seg i magen, men jeg tror det er spill for at jeg skal synes synd på ham.

han var ikke bare flørtete med ei jente, mange og han utelukker meg fra sitt LIV på facebook.

han har et utrolig vakkert utseende, og er snill, slår aldri, men sløser med penger og ønsker seg et rikere liv, biler, hus osv.

mange ting på kjennetegn på en psykopat stemmer skremmene, bortsett fra det kriminelle, men han har veldig redsel for offisielle personer, biltilsynet, poilit osv.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg kjenner to menn som passer til den beskrivelsen, og i det ene tilfellet lurte jeg nesten på om det var vedkommende person jeg kjenner, men ant. år gift passet ikke.

Begge mennene jeg kjenner har asperger syndrom, men diagnosen er ikke noe hjelp for dem verken til å tenke seg om, endre sitt adferdsmønster osv... de oppfører seg både barnslig og egoistisk hjemme, nesten som tenåringsgutter og deres koner føler seg som deres mødre, de er hjelpesløse og blir det mer og mer. Den ene prøvde jeg å snakke med via mail, men det var helt nyttesløst, vi kom ingen vei for det var bare som å snakke til veggen. Istedet ble jeg dratt inn (forsøkt) i en flørt, der jeg begynte å synes syns på personen som egentlig trengte å bli irettesatt for sin egoistiske livsførsel.

Jeg har også asperger syndrom, men man må ha viljen til i det minste lære teoretisk å ta andres perspektiv og tenke på hvordan andre føler om ting. (dette er fult mulig) Det er vanskelig og har vært en lang og hard vei for meg og er det fortsatt, men i det man ser de andre menneskene og deres situasjon og inntar deres perspektiv så er det god hjelp på veien mot endring.

Uten at man har den viljen eller klarer å mobilisere den er det fullstendig nytteløst. Til den ene kvinnen har jeg skrevet at jeg syns ikke hun skal kaste bort sitt liv og sin kjærlighet, la seg bli tråkket på mer,men hun elsker sin mann så høyt og har virkelig gått inn som om hun er hans mor og tåler alt for mye. Men nå er det siste sjanse sier hun til sin mann, hun har sagt til han at når jeg kan endre meg så kan og skal man ikke bruke en diagnose som unnskyldning og bare fortsette sitt egoistiske liv.

Skrevet

Neste gang han truer med selvmord ringer du 113 i stedet for å slite deg ut. Han trenger mer hjelp enn du kan gi han.

Gjest dra for din egen og barnas skyld
Skrevet

minner meg om min far da han levde, men han var alkoholiker, så vanskelig å si om det var alkoholen om han faktisk var sånn.... men han hadde en utrolig barnslig oppførsel, dret regelrett i andres følelser, tråkket på både min mor og oss barna, psyket oss ned, vi var ikke verdt noe, vi var udugelige....

alle skulle stille opp for han og gjøre ditt og datt...

han drev og gjorde narr av oss....

Mulig han brukte alkoholen som selvmedisinering, jeg tror kanskje han slet psykisk med noe, men han var av typen som ikke skulle ha hjelp, han dret i sin egen helse.

Han mistet sin far som liten, så han har aldri vokst opp med noen farsfigur, jeg vet ikke hva det har hatt for hans oppvekst å si... ?

Uansett, dette slet veldig på oss barna og jeg har ikke tall på antall ganger vi ønsket at foreldrene våres skulle skilles. Men min mor ble for oss barnas skyld.... dessuten var hun vel redd pga det økonomiske, hun visste ikke om hun ville klare seg økonomisk uten ham.

Nå er han borte, og hun er fri.... dessverre ser vi det sånn, hun er ute av hans tyranni! Vi savner han så klart, til tross for den dårlige oppførselen var vi jo glade i han, men han var en person totalt uten selvinnsikt, det var alle de andre det var noe feil med.

Skrevet

Hei,

Det blir veldig tungt og lese det du skriver når ikke bruker stor forbokstav og avsnitt. For noen blir teksten uleselig uten den oversiktligheten som store forbokstaver, avsnitt og luft i teksten gir.

Du vil kanskje få flere gode svar om tok hensyn til dette når du skrev.

mvh

Skrevet

At han ble misbrukt som barn er ingen unskyldning for å oppføre seg respektløs ovenfor deg.

Gjest sliten av å være mamma for mann min
Skrevet

At han ble misbrukt som barn er ingen unskyldning for å oppføre seg respektløs ovenfor deg.

Tusen takk alle sammen, dere hjelper meg veldig med svarene deres:)

Han er slik som en av dere beskriver, komanderer ungene til alt mulig, men de gjør ikke alltid det og da får de høre, idioter, skal huske dere når dere blir 18 år, på hue og ræva ut.

Han Drikker ikke, men om han gjør snakker han masse tull og gråter og alle skal synes synd på seg.

Jeg har nok bestemt meg for å fortsette alene, er liksom ikke noen forskjell for meg og jeg er faktisk veldig sterk, ellers ville jeg vel ikke sitte her nå:)

men hvordan jeg skal gjøre det er problemet, jeg behøver ikke flytte, huset er mitt og han må flytte.

økonomisk er jeg selvberget også:)

takk igjen alle sammen:)

Annonse

Gjest Jacoba
Skrevet

Hei,

Det blir veldig tungt og lese det du skriver når ikke bruker stor forbokstav og avsnitt. For noen blir teksten uleselig uten den oversiktligheten som store forbokstaver, avsnitt og luft i teksten gir.

Du vil kanskje få flere gode svar om tok hensyn til dette når du skrev.

mvh

Synes nok det var unødvendig å fokusere på skrivemåten i et innlegg som dette, spesielt uten å gi et godt svar i tillegg.

Skrevet

Synes nok det var unødvendig å fokusere på skrivemåten i et innlegg som dette, spesielt uten å gi et godt svar i tillegg.

''Synes nok det var unødvendig å fokusere på skrivemåten i et innlegg som dette, spesielt uten å gi et godt svar i tillegg.''

Dette handler ikke om skrivemåte, men rett og slett leselighet.

For noen er det ikke så viktig med oversiktlighet. For andre utgjør det så stor forskjell at de ikke orker å lese det når det blir slik. Og for noen blir det rett og slett uleselig.

Jeg oppfattet det slik at trådstarter ønsket flest mulig gode svar. Da synes jeg det er helt greit og relevant og påpeke at enkle ting som store forbokstaver og avsnitt vil kunne gi henne flere gode svar.

For meg blir kombinasjonen av så kompakte og lange tekster så tidkrevende at jeg velger å ikke finlese dem. Derfor har jeg også latt være å svare ut fra de få momentene jeg fikk med meg.

mvh

Gjest Jacoba
Skrevet

''Synes nok det var unødvendig å fokusere på skrivemåten i et innlegg som dette, spesielt uten å gi et godt svar i tillegg.''

For noen er det ikke så viktig med oversiktlighet. For andre utgjør det så stor forskjell at de ikke orker å lese det når det blir slik. Og for noen blir det rett og slett uleselig.

Jeg oppfattet det slik at trådstarter ønsket flest mulig gode svar. Da synes jeg det er helt greit og relevant og påpeke at enkle ting som store forbokstaver og avsnitt vil kunne gi henne flere gode svar.

For meg blir kombinasjonen av så kompakte og lange tekster så tidkrevende at jeg velger å ikke finlese dem. Derfor har jeg også latt være å svare ut fra de få momentene jeg fikk med meg.

mvh

Javel.

Skrevet

mvh

''For meg blir kombinasjonen av så kompakte og lange tekster så tidkrevende at jeg velger å ikke finlese dem. Derfor har jeg også latt være å svare ut fra de få momentene jeg fikk med meg.''

Samme her. Jeg påpekte forsiktig på et annet forum en gang at trådstarter kanskje kunne bruke stor bokstav etter punktum slik at det ble lettere å lese for oss andre. Svaret var at hun pleide å skrive sånn, hun mente at stor bokstav var unødvendig og om vi ikke forsto hva hun mente var det vårt problem. Javel.

Gjest Jacoba
Skrevet

''For meg blir kombinasjonen av så kompakte og lange tekster så tidkrevende at jeg velger å ikke finlese dem. Derfor har jeg også latt være å svare ut fra de få momentene jeg fikk med meg.''

Samme her. Jeg påpekte forsiktig på et annet forum en gang at trådstarter kanskje kunne bruke stor bokstav etter punktum slik at det ble lettere å lese for oss andre. Svaret var at hun pleide å skrive sånn, hun mente at stor bokstav var unødvendig og om vi ikke forsto hva hun mente var det vårt problem. Javel.

Synes faktisk temaet her er litt viktigere enn avsnitt. Skjerp dere.

Skrevet

Synes faktisk temaet her er litt viktigere enn avsnitt. Skjerp dere.

Jeg svarte til Pielill, ikke til trådstarter.

Gjest Jacoba
Skrevet

Jeg svarte til Pielill, ikke til trådstarter.

Ja, og jeg kommenterte svaret ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...