Gjest Nevertheless Skrevet 4. juni 2011 Skrevet 4. juni 2011 Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å bli kvitt marerittene. Jeg er så lei av å nesten hver natt drømme at jeg blir jaget og drept, og mange grusomme "scener" hvor jeg flykter eller dreper i selvforsvar. Som regel drømmer jeg også at jeg våkner og at ting er ille i "virkeligheten" også. Når jeg endelig våkner kan jeg være deprimert og føle at verden er nifs. Nå lider jeg av paranoia ellers også, og da jeg fortalte det til psykologen sa hun bare: det er vel sånn at man drømmer om det som surrer i hodet på en til daglig. Poenget hennes var at hvis jeg blir kurert for mine daglige tanker så vil marerittene avta. Men jeg har hatt det sånn hele livet og det startet i 8års-alderen, og jeg led ikke av paranoia da! Finnes det medisiner eller noe jeg kan gjøre? 0 Siter
bibben Skrevet 4. juni 2011 Skrevet 4. juni 2011 Hei, Leit å høre at du sliter med marertitt. Det er vondt å ha det slik! Jeg har også hele livet hatt mye mareritt, men har blitt kvitt disse etter at jeg har begynt med antipsykotikum og samtalebehandling. Jeg kan ikke si om det er det ene eller andre som har hjulpet, men borte er de! Håper at du finner en god løsning ) 0 Siter
100%ull Skrevet 4. juni 2011 Skrevet 4. juni 2011 . Jeg hadde ofte mareritt om at jeg ble drept av kyr for en tid tilbake...De var overalt...små og store...stangende horn som skulle spidde meg... Jeg prøvde å finne ut hva dette betydde...så kom jeg over en drømmetydebok som sa at det betydde at jeg hadde sterke morsbindinger når jeg drømte slik... Nei...jeg hadde såvisst ikke sterke morsbindinger... Med dette så fikk jeg aldri mareritt om at kyr skulle drepe meg igjen... =) 0 Siter
Gjest Nevertheless Skrevet 4. juni 2011 Skrevet 4. juni 2011 Hei, Leit å høre at du sliter med marertitt. Det er vondt å ha det slik! Jeg har også hele livet hatt mye mareritt, men har blitt kvitt disse etter at jeg har begynt med antipsykotikum og samtalebehandling. Jeg kan ikke si om det er det ene eller andre som har hjulpet, men borte er de! Håper at du finner en god løsning ) Takk for deres svar. Vet ikke hva som skal til jeg. Håper NHD kanskje har noen medisintips. Har ingen fast psykiater jeg har timer til, bare psykolog. 0 Siter
Gjest Nevertheless Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Takk for deres svar. Vet ikke hva som skal til jeg. Håper NHD kanskje har noen medisintips. Har ingen fast psykiater jeg har timer til, bare psykolog. Nå fant jeg til og med en artikkel som handlet om at borderline-folk er er plaget av mareritt. Og jeg har jo borderline pf. Kjenner du til det NHD? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.