Gå til innhold

Lat,tiltaksløs,maktesløs,fortvilet og ensom?

Anbefalte innlegg

Gjest "På utsiden av samfunnet?"
Skrevet

Er det flere som er i samme bås som meg? Har nå betalt regninger og har bare matpenger igjen og har mat i kjøleskap og fryser.Nok bensin til 2-3 turer i butikken (Bor på landet)

Er det flere enn meg som føler seg slik i 3 uker til neste lønning og en liten opptur en ukes tid?

Mange av oss er også single og over 50.Man føler seg kanskje ikke så attraktiv lenger,og jeg har helt sluttet å tenke på kvinnfolk.Utenom den ene drømmnen 1-2 ganger i mnd.(Rart,de er altid vakre og under 35! he he)

Føler at samfunnet ha glemt at over 40% av oss er uføretrygdete,

pensjonister eller på attføring eller annen trygd.Vi er liksom en parikaste som samfunnet (desverre) har forpliktet seg til å fø på.

Helst ville de vel satt oss på ei gammal skute og trukket ut bånnproppen?

Er det flere enn meg som har eller er i ferd med å gi opp hele livet?

De færreste familiemedlemmer vil ha noe med oss "galninger" å gjøre,og man kan lett føle seg til overs.

Er dette følelser som også de fleste eldre har?

Skrevet

For å være helt brutalt ærlig, så virker det mer som om det er du som har gitt opp deg selv, enn at resten av "verden" har det.

Gjest MayLynn
Skrevet

Hva er det du vil ha av "samfunnet" da?

Gjest Bipolar58
Skrevet

Hva er det du vil ha av "samfunnet" da?

Jobb og helse.Men samfunnet ser ikke etter løsninger.Mange psykiatere er ikke komptente til den jobben de skal utføre,og NAV er bare kaos.Trivdes mye bedre i Sverige de 4 årene jeg bodde der,kanskje jeg flytter tilbake.For å ikke brenne alle broer kan jeg jo bare passe på å kjøpe ett hus til 1 mill +.

Men som man sier "nissen" følger altid med på lasset.Om alt dette er min feil,så er det ikke mye hjelp i å bytte land.

Rehabilitering er kanskje ikke til alle psykiateres beste,for da kan jo noen av de miste jobben.Psykiatri er ett lavstatusyrke som de fleste leger vil unnslippe.

Gjest Fattiglusa
Skrevet

Sånn har jeg det også. Men kjære deg det finnes da de som har det verre enn oss.

Jeg går riktignok i jobb. Men når vi har til regneinger mat og en ferie i året så er det ikke synd på oss.

Jeg er også singel. Men det er da bare fint.:-)Føler ikke at noen synest synd på meg av den grunn.

Opp med humøret mann!

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Var det du som hadde 300 000 i trygd?

Jeg har halvparten. :-P

(Før skatt.)

Gjest Bipolar58 og feit
Skrevet

Sånn har jeg det også. Men kjære deg det finnes da de som har det verre enn oss.

Jeg går riktignok i jobb. Men når vi har til regneinger mat og en ferie i året så er det ikke synd på oss.

Jeg er også singel. Men det er da bare fint.:-)Føler ikke at noen synest synd på meg av den grunn.

Opp med humøret mann!

Takk.Selv om jeg roter mye med penger,så har jeg jo 5 gamle biler til en verdi av ca 40 000,så jeg får vel forsøke å finne andre giret.

Man kan godt klage på overvekt og dårlig kondis,men det hjelper kanskje å få ut fingern av og til.Ødlegger for meg selv med min maniske oppførsel når det gjelder penger.

Det verste som kan skje meg i juli er at jeg må kaste en gammel volvo.Men jeg kan ta ut ett bra batteri,bra vinterdekk,og alikevel få 1500 for resten.Da har jeg bensinpenger for juli mnd.(Ingen ferie,det har jeg jo altid alikevel)

Jag klarer meg fint med iskrembilen,en scooter og varmt vær.Har ett kjølig tjern 20 min unna med scooter.Har også en stor deilig hage og ett flott hus.

Er det mange av dere som har ca 150 000 i uføretrygd? Kan dere da søke om bostøtte eller annen tillegstrygd? Er nesten litt sjalu på at mange av dere har så godt humør.Bør jeg slutte å klage,og heller nyte mitt liv?

Selv om jeg har problemer med hjertet,høyt kolestrol og høyt blodtrykk,er det jo ingen som stresser meg.(Carvedilol 6,25 mg+Ramipril 5 mg.)

Gjest Fattiglusa
Skrevet

Takk.Selv om jeg roter mye med penger,så har jeg jo 5 gamle biler til en verdi av ca 40 000,så jeg får vel forsøke å finne andre giret.

Man kan godt klage på overvekt og dårlig kondis,men det hjelper kanskje å få ut fingern av og til.Ødlegger for meg selv med min maniske oppførsel når det gjelder penger.

Det verste som kan skje meg i juli er at jeg må kaste en gammel volvo.Men jeg kan ta ut ett bra batteri,bra vinterdekk,og alikevel få 1500 for resten.Da har jeg bensinpenger for juli mnd.(Ingen ferie,det har jeg jo altid alikevel)

Jag klarer meg fint med iskrembilen,en scooter og varmt vær.Har ett kjølig tjern 20 min unna med scooter.Har også en stor deilig hage og ett flott hus.

Er det mange av dere som har ca 150 000 i uføretrygd? Kan dere da søke om bostøtte eller annen tillegstrygd? Er nesten litt sjalu på at mange av dere har så godt humør.Bør jeg slutte å klage,og heller nyte mitt liv?

Selv om jeg har problemer med hjertet,høyt kolestrol og høyt blodtrykk,er det jo ingen som stresser meg.(Carvedilol 6,25 mg+Ramipril 5 mg.)

Jeg må leie liten leilighet og har heller ikke bil, men savner det ikke:-) Føler meg heller ikke fattig.

Men bor nærme butikk.

I går mente jeg at du var sutrete:-) Men helsa di er nok ikke god, så ønsker deg god bedring.

Uføretrygd har jeg ikke greie på, men du får sikkert svar av andre. Lykke til.

Gjest Bipolar58(På utsiden)
Skrevet

Jeg må leie liten leilighet og har heller ikke bil, men savner det ikke:-) Føler meg heller ikke fattig.

Men bor nærme butikk.

I går mente jeg at du var sutrete:-) Men helsa di er nok ikke god, så ønsker deg god bedring.

Uføretrygd har jeg ikke greie på, men du får sikkert svar av andre. Lykke til.

Fatiglusa:Kan jeg spørre om du jobber eller har annen trygd.Synes det er fint at ikke alle dolere er så syke at de må få uføretrygd.

Gjest Fattiglusa
Skrevet

Fatiglusa:Kan jeg spørre om du jobber eller har annen trygd.Synes det er fint at ikke alle dolere er så syke at de må få uføretrygd.

Fattiglusa jobber 80 prosent. Så må tenke nøye over hver ei krone, men har det fint for det;-)

Ha en fin dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...