Gå til innhold

light psykopat

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

hei og jeg takker for ditt svar på mitt innlegg i forumet:) jeg har nå avtalt med min mann at han skal komme fra feriehuset og bli med til lege, men jeg tro ikke at dette løser alt, trvert i mot tro jeg som du skrev at dette vil ikke bli bedre. jeg har lest masse og studert light psykopat, nars.... og blir skremt av sammenligningen, men glad for å se at JEG ikke er gal:) vel jeg har lovet en gang til, men han er delvis klar over at han må forandre seg osv. men jeg er klar for skuffelse, men hva gjør man ikke etter 25 år sammen og 5 barn. men jeg ønsker egentlig å skilles nå. selv barna sier jo alt er bedre nå uten å spørre dem. han spiller på selvmedlidenhet nå og jeg vet han kommer til å prøve å manipulere meg, men jeg må være sterk å bare være kald tror jeg. tenke på meg og barna, da jeg ser at eldste og mellomste sønn kan virke likegyldige, men de er mye bedre enn sin far. vår eldste sønn ente opp i fosterhjem for 11 år siden, og da jg tenker tilbake på han og oss, var det jo min mann som manipulerte meg til å gjøre og si ting til han, han selv tok aldri ansvar, men jg har vært mere bevist med de andre og de er og har ingen problemer. synes du jeg kan presentere artikkelen eller deler av den til han og be han si hva han synes, heller er dette skadelig?? jeg er veldig godhjertet så jeg ønsker ikke mere skade på ham og tror du han kan ha lyvd til meg om misshandlingen for å få sympati? han hadde en flørtforhold via Facebook, til henne sa han samme historien og det ga meg noe å tenke på:(

Gjest litt i samme situasjon
Skrevet

Hei igjen.

Min mann har også løyet til meg om mange ting. Ned i minste detalj, utrolig at han klarer å holde styr på alle løgnene. Det ble det kontant slutt på da jeg i begynnelsen av forholdet forklarte at det godtok jeg ikke. Små hvite løgner har det vært likevel, og slike som man ikke helt klarer å "ta han på", men som man tviler på, og lar det gå (men tenker sitt likevel). Du kan nok være ganske trygg på at han (om ikke med den historien fra barndommen), så med andre ting, har løyet, overdrevet eller endret litt på ting til sin fordel. Slik at han skal få sympati og omsorg... Når det gjelder å vise han artikkelen, så tror jeg ikke det er noen god ide, han vil ikke kjenne seg selv igjen i den beskrivelsen...?

Gjest trdms
Skrevet

Hei igjen.

Min mann har også løyet til meg om mange ting. Ned i minste detalj, utrolig at han klarer å holde styr på alle løgnene. Det ble det kontant slutt på da jeg i begynnelsen av forholdet forklarte at det godtok jeg ikke. Små hvite løgner har det vært likevel, og slike som man ikke helt klarer å "ta han på", men som man tviler på, og lar det gå (men tenker sitt likevel). Du kan nok være ganske trygg på at han (om ikke med den historien fra barndommen), så med andre ting, har løyet, overdrevet eller endret litt på ting til sin fordel. Slik at han skal få sympati og omsorg... Når det gjelder å vise han artikkelen, så tror jeg ikke det er noen god ide, han vil ikke kjenne seg selv igjen i den beskrivelsen...?

hei igjen :)

ja jeg har tatt han i løgner via facebook og annet, men det verste er at før jeg ble klar over dette har han sagt at barna har sagt ditt og datt og unga blånekter, man skal jo liksom stole på sin mann som er voksen, men jeg gjør ikke det nå lenger:(

han sier hver dag at det ligger noe i tonen min som sier at jeg ikke vil prøve og han har rett, men jeg sier at jeg vil gjerne og det er fint vist det går.

men det virker som denne tvien han har liksom til meg, at jeg vil prøve er noe han leiter etter for å slippe å gå til lege og prøve å gjøre ting annerledes, ja en lettelse for ham, om jeg "kasta han ut".

takk igjen, godt å skrive litt om dette.

han kommer hjem neste tirsdag og kun mistejenta gleder seg:(

klem fra frustret frue:)

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Vi hører jo bare din side av historien... Men for all del, dersom du vil skille deg, er du i din fulle rett. Jeg skjønner bare ikke bare att du må diagnostisere han som psykopat for å klare å gå fra han. Han virker ikke særlig sympatisk i det du har fortalt, men psykopat? Det er en diagnose mange bruker feil, og vi hører som sagt bare en side.

Gjest trdms
Skrevet

Vi hører jo bare din side av historien... Men for all del, dersom du vil skille deg, er du i din fulle rett. Jeg skjønner bare ikke bare att du må diagnostisere han som psykopat for å klare å gå fra han. Han virker ikke særlig sympatisk i det du har fortalt, men psykopat? Det er en diagnose mange bruker feil, og vi hører som sagt bare en side.

jo det er helt riktig, jeg synes det er en fæl sak, light psykopat og ja dere hører bare min side:(

men jeg har i alle år, at du finner deg i det, hvorfor gjør han ikke noe osv, men jeg har alltid unskyldt han.

synes du det høres normalt med å høre om å ta livet sitt i 25 år, å bli oppringt 8 om kvelden når han har satt seg i garasjen med motoren i gang og jeg kan ikke annet enn å prate med ham for å få han til å gå ut å, fordi han er x antall 100 mil fra meg, på en tur som skulle være fin for ham?

heller å tåle å høre at ungene er kvalme og han orker ikke spise sammen med de, dette foran unga, ?

at jeg betaler og holder orden på alt, han bare vil ikke høre om økonomi, gå til offentlige kontorer, ikke hjelpe til med våre 4 barn, finner alltid noe galt med venner, gjemmer seg om det kommer noen som det ikke passer seg at han møter nå, flørter og lyver med folk på nett, hopper på spillekontroller fordi unga er uenige, lover å kaste ut eldsteamann når han blir 18 fordi han nå er 14 og i tennåra?

vel jeg leter ikke etter en diagnose, bare ser masse likhetstrekk.

jeg er faktisk ei veldig normal dame som har antaglig alt for mye.

dette som kommer frem her er en brøkdel.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

jo det er helt riktig, jeg synes det er en fæl sak, light psykopat og ja dere hører bare min side:(

men jeg har i alle år, at du finner deg i det, hvorfor gjør han ikke noe osv, men jeg har alltid unskyldt han.

synes du det høres normalt med å høre om å ta livet sitt i 25 år, å bli oppringt 8 om kvelden når han har satt seg i garasjen med motoren i gang og jeg kan ikke annet enn å prate med ham for å få han til å gå ut å, fordi han er x antall 100 mil fra meg, på en tur som skulle være fin for ham?

heller å tåle å høre at ungene er kvalme og han orker ikke spise sammen med de, dette foran unga, ?

at jeg betaler og holder orden på alt, han bare vil ikke høre om økonomi, gå til offentlige kontorer, ikke hjelpe til med våre 4 barn, finner alltid noe galt med venner, gjemmer seg om det kommer noen som det ikke passer seg at han møter nå, flørter og lyver med folk på nett, hopper på spillekontroller fordi unga er uenige, lover å kaste ut eldsteamann når han blir 18 fordi han nå er 14 og i tennåra?

vel jeg leter ikke etter en diagnose, bare ser masse likhetstrekk.

jeg er faktisk ei veldig normal dame som har antaglig alt for mye.

dette som kommer frem her er en brøkdel.

jada, var ikke ment som kritikk, han høres jo uspiselig ut. På tiden med skilsmisse!

Gjest trdms
Skrevet

jada, var ikke ment som kritikk, han høres jo uspiselig ut. På tiden med skilsmisse!

nei da jeg skjønte det, er ikke lett å få med alt for det er så mye, men siste "selvmordsforsøket" var dråpen, det går verst utover unga og vi har jo "gitt" fra oss en for 11 år siden å det gjør jeg aldri igjen.

det verste er at mannen er utrolig kjekk og har mulighet hos masse kvinner, så det blir ikke noe problem for han:)

men jeg har jo føleser for de gode delene med ham:)

klem fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...