Gjest Huldra-puldra Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Føler meg så ambivalent og utenfor for tiden. Vært slik lenge nå. Har drukket meg gjennom dagenene for å få tiden til å gå. Men i dag tidlig tok jeg antabus og tømte ut resten av alkoholen. Var på jobb, men begynte plutselig å grine uten grunn. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal gjøre av meg. Føler jeg må gjørne noe hele tiden, men har ikke krefter til å være så aktiv. Påførte meg selv et sår tidligere i dag og det hjelper noe å kjenne at noe svir. Men det er som å pisse i buksen for å holde varmen. Jeg får ikke beroligende medisiner. Jeg har spist mat i dag og nå hater jeg meg selv fordi jeg har spist og fordi jeg veier 4-5 kg mer enn tidligere. Å så grubler jeg på hva som er poenget med det hele. Hvorfor jeg lever. Det er enkelt sagt veldig vanskelig å eksistere. Hva gjør jeg da? 0 Siter
XbellaX Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Veldig enkelt sagt og svært vanskelig å utføre; du lar vær å tenke så mye. Du holder deg opptatt, setter en fot fremfor den andre. Du holder deg til faste konstruktive rutiner. Drikking og selvskadingen er som du nevner destruktive mestringsmåter. Har du et nettverk som kan hjelpe deg? Har du lagt inn faste treningsøkter, gjerne hver dag når du har det slik, aller helst fra tidlig morgen. Sørg for all del for å få nok søvn. Alt dette er som nevnt uhyre enkelt, å utføre det er problemet. Dersom du klarer noe vil det hjelpe deg mye. Cluet er å gjøre fremfor å tenke. Det er forferdelig å ha det slik du har det nå, og jeg håper på snarlig bedring for deg. 0 Siter
Gjest Huldra-puldra Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Takk for svar. Hjelper en smule på situasjonen å sette ord på ting, selv om jeg ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Nå er klokken snart ett om natten og jeg er selvfølgelig lys våken og skal tidlig opp i morgen. Ser ut til å bli en lang natt også... Sukk. Ligger i sengen å føler meg feit. Prøvd å lese. Prøvd å "telle sauer". Aaaaaaaaaaa 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. juni 2011 Skrevet 7. juni 2011 De første dagene vil du ha ekstra ubehag grunnet bakrus og abstinens. Det blir bedre om noen dager. Alkohol er heller ikke bra for vekten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.