Gå til innhold

Hvilket språk var dette?

Anbefalte innlegg

Det var et par ved siden av meg på t-banen som snakket noe som hørtes ut som en blanding av italiensk og slavisk (russisk ?)

Jeg mener å huske at det også forekom en del italienske ord.

Det var som å høre russisk med italiensk intonasjon

De som snakket så ut til å komme ifra sør-Europa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/365827-hvilket-spr%C3%A5k-var-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Elextra

Jeg trodde romensk var veldig likt italiensk. Men bruker de slaviske ord også?

Da jeg har studert både italiensk og russisk så ble det bare merkelig å høre på ;)

http://nn.wikipedia.org/wiki/Rumensk

(har selv aldri lært italiensk, slavisk eller russisk)

Gjest prust

Jeg så en film om Brasil her en dag, og der snakker de jo portugisisk. Ble overrasket over det språket - jeg synes det hørtes mer øst-europeisk ut (noe russisk tonefall), innblandet med antydning til spansk(italiensk) - helt annerledes enn jeg trodde det var,

Kan du ha hørt portugisisk?

Jeg så en film om Brasil her en dag, og der snakker de jo portugisisk. Ble overrasket over det språket - jeg synes det hørtes mer øst-europeisk ut (noe russisk tonefall), innblandet med antydning til spansk(italiensk) - helt annerledes enn jeg trodde det var,

Kan du ha hørt portugisisk?

Jeg lurte litt på om det var portugesisk, jeg hørte noen nasale ord. Men de har vel ikke fullt av slaviske ord i språket?

Kroatisk? Mener da jeg var der at de sa at de hadde mye med italienerne å gjøre gjennom tidene, så at språket er influert derfra? Eller serbisk?

Er det mye slavisk i språket deres ? Jeg tror nå at jeg må ha hørt romensk. Jeg hadde lyst til å spørre hvilket språk de snakket men fikk litt dårlig tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...