Gå til innhold

Misbruk av ytringsfriheten


Gjest Nickløsheletiden

Anbefalte innlegg

Louis Cyphre

Galskap.

De kan takke seg selv når det går av en bombe på Oslo S. Jeg ville i så fall ikke sovet godt om natten om jeg var ansvarlig for å publisere denne boken.

''Galskap.

De kan takke seg selv når det går av en bombe på Oslo S. Jeg ville i så fall ikke sovet godt om natten om jeg var ansvarlig for å publisere denne boken.''

Boka ble da utgitt i Danmark i fjor uten at noen bomber gikk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 241
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • megler Smekk

    42

  • morsan

    17

  • PieLill

    15

Mest aktive i denne tråden

megler Smekk

Nei, det har åpenbart ikke det, og derfor reagerer folk fremdeles.

Du innrømmer altså at du har litt tungt for det, og setter deg automatisk i samme bås som de som ikke "forstod" LoB.

Her er et lite utdrag fra en anmeldelse av boken:

''For mig har Kurt Westergaards tegning af profeten med en bombe i turbanen altid været klar.

Den fornærmer ikke troende muslimer.

Tværtimod støtter den millioner af muslimers legitime krav på at leve i fred og frihed uden at blive diskrimineret eller kaldt dårlige muslimer af andre muslimer, der føler sig så frelste, at de vil bestemme, hvordan andre mennesker skal leve.''

http://kpn.dk/boger/article2198985.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Fyren har jo ikke noe liv bortsett fra å sitte på et webforum å pådra seg negativ oppmerksomhet. Virker som det er spesielt ille på søndagene.

Ja, søndagene er tydeligvis lange og ensomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du innrømmer altså at du har litt tungt for det, og setter deg automatisk i samme bås som de som ikke "forstod" LoB.

Her er et lite utdrag fra en anmeldelse av boken:

''For mig har Kurt Westergaards tegning af profeten med en bombe i turbanen altid været klar.

Den fornærmer ikke troende muslimer.

Tværtimod støtter den millioner af muslimers legitime krav på at leve i fred og frihed uden at blive diskrimineret eller kaldt dårlige muslimer af andre muslimer, der føler sig så frelste, at de vil bestemme, hvordan andre mennesker skal leve.''

http://kpn.dk/boger/article2198985.ece

Ja, "Flemming Rose" har nok rett, og alle de andre muslimene tar feil!

/ironi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har åpenbart ikke det, og derfor reagerer folk fremdeles.

''og derfor reagerer folk fremdeles.''

De som reagerer, er folk fra land som ikke har karikaturer som en del av sin hverdag. Med andre ord land uten ytringsfrihet. Ingen forkjempere for menneskerettighetene (inkl trykkefrihet) reagerer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Ja, "Flemming Rose" har nok rett, og alle de andre muslimene tar feil!

/ironi

''Ja, "Flemming Rose" har nok rett,''

Lær deg å lese. Dette var fra en _anmeldelse_ av boken, ikke hva Flemming Rose selv har skrevet.

Ellers bør tegneren selv vite hva han har tegnet, og hvorfor han tegnet den:

Dette er litt som å drive voksenopplærlig. Er det noe annet du trenger hjelp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Ja, "Flemming Rose" har nok rett,''

Lær deg å lese. Dette var fra en _anmeldelse_ av boken, ikke hva Flemming Rose selv har skrevet.

Ellers bør tegneren selv vite hva han har tegnet, og hvorfor han tegnet den:

Dette er litt som å drive voksenopplærlig. Er det noe annet du trenger hjelp med?

Litt mer voksenopplæring av deg:

Kulturredaktør Flemming Rose er "Idémanden bag Jyllands-Postens Muhammedtegninger".

Sett deg inn i saken før du dummer deg ut ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Du har litt tung for å svare på spørsmål.

''Så da kan du bekrefte at du er for at aviser skal kunne publisere fullt navn og bilder av de som blir anklaget for voldtekt, selv før de ev. blir dømt?''

Kan du si meg hva voldtektsmenn har med karikaturer å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Kan du svare på spørsmålet?

Det har jeg gjort for leeenge siden og anser meg ferdig med det. Er du?

Og hva har voldtektsmenn med karrikaturer å gjøre? Kan du svare på spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Litt mer voksenopplæring av deg:

Kulturredaktør Flemming Rose er "Idémanden bag Jyllands-Postens Muhammedtegninger".

Sett deg inn i saken før du dummer deg ut ytterligere.

Den eneste som dummer seg ut her er deg.

Og Kurt Westergaard vet selvfølgelig hva han har tegnet. Var det noe annet du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Det har jeg gjort for leeenge siden og anser meg ferdig med det. Er du?

Og hva har voldtektsmenn med karrikaturer å gjøre? Kan du svare på spørsmålet?

Det kan han neppe. Regn imidlertid med mer sirkelkverulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Fint hvis du evner å holde deg til sak, fremfor personangrep.

Er du sikker på at jeg mente deg når jeg bruke ordet "yrkeskverulant"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''og derfor reagerer folk fremdeles.''

De som reagerer, er folk fra land som ikke har karikaturer som en del av sin hverdag. Med andre ord land uten ytringsfrihet. Ingen forkjempere for menneskerettighetene (inkl trykkefrihet) reagerer på det.

''De som reagerer, er folk fra land som ikke har karikaturer som en del av sin hverdag. Med andre ord land uten ytringsfrihet. Ingen forkjempere for menneskerettighetene (inkl trykkefrihet) reagerer på det.''

Og mange av dem som reagerte hadde ikke engang sett tegningene selv, men reagerte på hva noen religiøse ledere påsto var tilfelle.

Blant annet ble en skjeggete franskmann som deltok på en grisehyle-festival fremstil som en som hånet Muhammed:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1218355.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som dummer seg ut her er deg.

Og Kurt Westergaard vet selvfølgelig hva han har tegnet. Var det noe annet du lurte på?

Spørsmålet er ikke om Kurt vet, men om du forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

''Det ER respektløst overfor muslimer, og det vil ganske garantert føre til noe form for opprør i form av terrorbomber eller liknende her i landet.''

Men hva hvis muslimene mener at det er respektløst overfor dem at kvinner i Norge går lettkledt og utilslørt, og at de truer med terrorbomber og lignende her i landet dersom ikke norske kvinner dekker seg til?

Hva er egentlig den prinsippielle forskjellen mellom tegningene og krav om slør?

''Men hva hvis muslimene mener at det er respektløst overfor dem at kvinner i Norge går lettkledt og utilslørt, og at de truer med terrorbomber og lignende her i landet dersom ikke norske kvinner dekker seg til?

Hva er egentlig den prinsippielle forskjellen mellom tegningene og krav om slør?''

Veldig enig med deg.

Og hvem skulle isåfall sette grensen for hva som er kun for å provosere og hva som er viktig å stå opp for? Sør? Eller kanskje Nord og ned? ;-)

Nei ytringsfriheten må vi ikke gi slipp på, eller la oss skremme fra å kunne benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Spørsmålet er ikke om Kurt vet, men om du forstår.

Svaret er nok at du er for dum til å tolke karrikaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er nok at du er for dum til å tolke karrikaturen.

Jada, jada, alle andre er dumme når du er sur. Slikt hører man fra 3-åringer verden over.

Skjerp deg, og oppfør deg som om du faktisk er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Jada, jada, alle andre er dumme når du er sur. Slikt hører man fra 3-åringer verden over.

Skjerp deg, og oppfør deg som om du faktisk er voksen.

De var rette røva som feis som vi sier her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...