Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei på deg!

Om forbrenningen øker ved føling, vet jeg faktisk ikke. Kroppen må jo jobbe en del, siden man produserer stresshormoner som adrenalin for å få leveren til å frigjøre mer sukker til blodet. Vil nok tro at forbrenningen øker noe, men neppe så mye at det er av betydning. En føling varer jo ikke så mye mer enn et kvarters tid når man spiser.

Når man røyker, så trekker blodårene seg sammen. Dette fører til at insulinet blir sugd opp langsommere. Som følge kan man få litt høyere blodsukker. Ellers er jo ikke røyking og diabetes noen god kombinasjon med tanke på risiko for senkomplikasjoner. Jeg har selv vært dum nok til å begynne og røyke, så jeg skal ikke moralisere. Du har sikkert også hørt tusen ganger før hvor usunt det er.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36637-f%C3%B8ling/#findComment-139907
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei på deg!

Om forbrenningen øker ved føling, vet jeg faktisk ikke. Kroppen må jo jobbe en del, siden man produserer stresshormoner som adrenalin for å få leveren til å frigjøre mer sukker til blodet. Vil nok tro at forbrenningen øker noe, men neppe så mye at det er av betydning. En føling varer jo ikke så mye mer enn et kvarters tid når man spiser.

Når man røyker, så trekker blodårene seg sammen. Dette fører til at insulinet blir sugd opp langsommere. Som følge kan man få litt høyere blodsukker. Ellers er jo ikke røyking og diabetes noen god kombinasjon med tanke på risiko for senkomplikasjoner. Jeg har selv vært dum nok til å begynne og røyke, så jeg skal ikke moralisere. Du har sikkert også hørt tusen ganger før hvor usunt det er.

Mvh

Jeg er enig i svaret fra Windsong 9. oktober.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/36637-f%C3%B8ling/#findComment-140008
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...