Gå til innhold

Ung ufør

Gjest Lille meg og store NAV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Da har jeg forstått det riktig likevel da....kan jeg spørre deg hvor stor stillings prosent du hadde fra du var 17? De satte min uføre dato tilbake til jeg var 26, dvs lege på nav gjorde. Men likevel virker det ikke som om saksbehandler klarer bli enig med seg selv ;-)

Om de satte uføretidspunktet tilbake til denne datoen, så _kan_ du også ha rett på etterbetaling av ung ufør fra denne dato. Men jeg håper du tar rådet mitt lenger opp til etteretning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3196155
Del på andre sider

Gjest Lille meg og store Nav

Om de satte uføretidspunktet tilbake til denne datoen, så _kan_ du også ha rett på etterbetaling av ung ufør fra denne dato. Men jeg håper du tar rådet mitt lenger opp til etteretning.

Hei Rith.

Jeg vil absolutt ta rådet ditt for den adokaten jeg tidligere har brukt har det ikke vært mye hjelp i. Tusen takk for rådet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3196292
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Kontakt Istad/Sandvold Advokatfirma i Oslo, og snakk med Gro Sandvold. Det er damen som kan trygderett!

Det spiller ingen rolle om du ikke bor i nærheten av byen, dere kan ha telefonisk kontakt og pr. brev om det viser seg at du har en sak.

Lykke til!

Kjempedame ,og flink-jeg anbefaler også bruk av advokat uansett-

jeg er ikke enig med Thomas Myran. Jeg hadde den samme problemstillingen, og vant i Trygderetten,fordi Nav hadde gitt misvisende,og feil informasjon.

Dessuten søkte du allerede må uføreytelse da du var 19,at det i etterkant viser seg at du fyller kravene for ung ufør, men ikke får etterbetalt fordi du satte frem kravet for sent. Be om å se saksmappen din. De skal vurdere om det er sykdom skade eller lyte, har de bare vurdert sykdom, er dette en saksbehandlingsfeil, siden de ikke har vurdert skade eller lyte(lagmannsretten) og er derfor en saksbehandlingsfeil, jeg forstår deg veldig godt!! men ikke gi deg, jeg holdt på i 5 år, men fikk som sagt medhold.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3225416
Del på andre sider

Annonse

Da kan det kanskje hende hun har jobbet for mye, vil si for stor stillings prosent. Jeg fyller alle krav når det gjelder diagnose.

Jeg har også jobbet-men Trygderetten mente at det ikke var ett uttrykk på reel arbeideevne- men mer ett forsøk på å fungere, i arbeid uten at dette hadde lykkes-

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3225418
Del på andre sider

Jeg råder deg til å ikke vente på "advokaten" her inne, men ta saken til Trygderetten. Opplysninger om rettigheter har åpenbart blitt holdt skjult for deg, du har ikke fått tiltak som har vært tilpasset dine behov, og du har levd uvitende om en alvorlig diagnose i tillegg til den diagnosen du visste om. En ordentlig advokat vil fryde seg over å knuse NAV og helsevesenet.

Dette er ett godt poeng-Myran svarte på ett spørsmål om ung ufør og min sak, han sa jeg bare kunne glemme det. Det gjorde meg bare mer sikker på at jeg ikke skulle gi meg. Jeg er 42, ba om å se saksmappen min, der fant jeg både saksbehandlingsfeil og vedtak som var fattet, men som jeg ikke hadde fått vedtak på,slutten på historien: medhold i Trygderetten, uten advokat, ung ufør tilleggsytelse- det jeg venter på nå er etterbetaling, jeg har anket på uføretidspunktet, slik at dette blir satt tilbake til da jeg fylte 19. Skattemessig får jeg etterbetalt skatt for alle de årene jeg skulle hatt særfradrag. Ikke glem at det er ditt liv,så ta ikke hensyn til saksbehandlere og feil de har gjort. Dette var en feil jeg gjorde, den første tiden. Jeg har også fått hjelp fra Sivilombudsmannen, det som overrasket meg her, var at det er ingenting det er for sent å klage på. Dette er viktig informasjon synes jeg, siden man som oftest blir avfeid ved henvendelser til Nav( NÆG)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3225419
Del på andre sider

Gjest Lille meg og store nav

Dette er ett godt poeng-Myran svarte på ett spørsmål om ung ufør og min sak, han sa jeg bare kunne glemme det. Det gjorde meg bare mer sikker på at jeg ikke skulle gi meg. Jeg er 42, ba om å se saksmappen min, der fant jeg både saksbehandlingsfeil og vedtak som var fattet, men som jeg ikke hadde fått vedtak på,slutten på historien: medhold i Trygderetten, uten advokat, ung ufør tilleggsytelse- det jeg venter på nå er etterbetaling, jeg har anket på uføretidspunktet, slik at dette blir satt tilbake til da jeg fylte 19. Skattemessig får jeg etterbetalt skatt for alle de årene jeg skulle hatt særfradrag. Ikke glem at det er ditt liv,så ta ikke hensyn til saksbehandlere og feil de har gjort. Dette var en feil jeg gjorde, den første tiden. Jeg har også fått hjelp fra Sivilombudsmannen, det som overrasket meg her, var at det er ingenting det er for sent å klage på. Dette er viktig informasjon synes jeg, siden man som oftest blir avfeid ved henvendelser til Nav( NÆG)

Hei montechrist!

Takk for svar. Kan jeg spørre når du i første omgang fikk ufør? Jeg har nå fått medhold og tilbakebetaling for 2 år men saken er at jeg skulle hatt ufør mange år før dette i mine øyne. Nav holdt meg bare på all verdens dumme ytelser og de fleste med 60 % av inntekt så klart.......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3226042
Del på andre sider

Hei montechrist!

Takk for svar. Kan jeg spørre når du i første omgang fikk ufør? Jeg har nå fått medhold og tilbakebetaling for 2 år men saken er at jeg skulle hatt ufør mange år før dette i mine øyne. Nav holdt meg bare på all verdens dumme ytelser og de fleste med 60 % av inntekt så klart.......

Hva er det du har fått tilbakebetalt-tilleggsytelsen ung ufør?

Jeg søkte først i 2004.

Hvorfor to år?

Kan du ikke kort fortelle historien, da er det lettere å svare deg,send den gjerne på meil.

[email protected]

lettere enn å gå igjennom trådene på nytt :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/366388-ung-uf%C3%B8r/page/2/#findComment-3227353
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...