mime Skrevet 4. september 2000 Del Skrevet 4. september 2000 Anker! Håper du kan svare meg på dette i og med at Moen er bortreist. Jeg ble under graviditeten plaget med tørr skjede og dette er likens nå et år etter fødselen uansett om jeg føler lyst eller ikke. Jeg går nå på minipille. Er det noen prevensjon som ikke vil forstyrre skjedens naturlige fuktighet? Er det noen av spiraltypene som er å foretrekke av denne grunn, jeg tenker da på hormonspiral eller vanlig. Jeg brukte hormonspiralen før jeg ble gravid og hadde da ingen problemer, men ettersom jeg skjønner skal det være samme stoffet i denne så i minipillen. Eller er det mindre hormoner i spiralen slik at jeg ikke vil bli så tørr? Jeg er 30 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3668-%C3%B8mt%C3%A5elig-skjedeprevensjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lege Nina Lindstad Skrevet 6. september 2000 Del Skrevet 6. september 2000 Til mime vedr. sår skjede/prevensjon. Kondom, pessar og ikke hormon-holdige spiraler skal ikke kunne påvirke slim-dannelsen. Jeg synes imidlertid du bør få undersøkt om du kan ha en lett sopp-infeksjon eller skjedekatarr. Dette vil kunne gi sårhet og tørrhetsfølelse. Verken p-piller eller minipiller skal direkte nedsette funksjonen i de kjertlene som gir fuktighet ved seksuell lyst, men selve sex-lysten kan påvirkes. Det er ganske vanlig å ha nedsatt sex-lyst etter en fødsel, det er viktig å bruke ekstra god tid på forspillet, slik at kjertlene kommer igang. For noen er glidekrem som fåes reseptfritt på apoteket en god hjelp, tørr skjede gir enda mer sårhet etter et samleie..Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/3668-%C3%B8mt%C3%A5elig-skjedeprevensjon/#findComment-23395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.